Beste Tweakers,
Voor op mijn werk ben ik op zoek naar een nieuw werkstation, Hoofdzakelijk voor het gebruik van Autodesk Inventor 2010. Momenteel werk ik op een HP Z600 met een NVIDA Quadro 4000. Echter door de grote van de samenstellingen in Inventor heb ik regelmatig (4/5x per dag) dat Inventor vast loopt, ook geeft Inventor regelmatig een 'mistig' scherm. Hier wil ik graag vanaf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zakelijk gebruik, Hoofdzakelijk Autodesk Inventor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2500 ex BTW.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor I7-4790K, 32Gb RAM, Grafische kaart GTX980 of Quadro 4200K, 2x SSD 500GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bijvoorkeur een relatief stille PV.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar ik wil de mogelijkheid wel open houden
Met behulp van de informatie op deze site heb ik het volgende systeem samengesteld, Het overigens de eerste keer dat ik dat doe. Ik vind het lastig om gefundeerd een keuze te maken voor bijvoorbeeld moederbord, koeling, voeding en ram geheugen.
Graag hoor ik jullie mening/adviezen over deze samenstelling:
Alvast dank!!
Hugo
Voor op mijn werk ben ik op zoek naar een nieuw werkstation, Hoofdzakelijk voor het gebruik van Autodesk Inventor 2010. Momenteel werk ik op een HP Z600 met een NVIDA Quadro 4000. Echter door de grote van de samenstellingen in Inventor heb ik regelmatig (4/5x per dag) dat Inventor vast loopt, ook geeft Inventor regelmatig een 'mistig' scherm. Hier wil ik graag vanaf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zakelijk gebruik, Hoofdzakelijk Autodesk Inventor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2500 ex BTW.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor I7-4790K, 32Gb RAM, Grafische kaart GTX980 of Quadro 4200K, 2x SSD 500GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bijvoorkeur een relatief stille PV.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar ik wil de mogelijkheid wel open houden
Met behulp van de informatie op deze site heb ik het volgende systeem samengesteld, Het overigens de eerste keer dat ik dat doe. Ik vind het lastig om gefundeerd een keuze te maken voor bijvoorbeeld moederbord, koeling, voeding en ram geheugen.
Graag hoor ik jullie mening/adviezen over deze samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 331,95 | € 331,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 7 | € 164,- | € 164,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Classified ACX 2.0 (04G-P4-2988-KR) | € 779,- | € 779,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 73,- | € 73,- |
| 2 | Kingston HyperX 16GB(2x8) 2133MHz C1 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M2 850W | € 134,90 | € 134,90 |
| 2 | Samsung 850 EVO 500GB | € 212,95 | € 425,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.013,55 | |
Alvast dank!!
Hugo