-
[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:13 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:13 ]
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
[ Voor 25% gewijzigd door sebastius op 27-02-2015 13:12 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Waren dat niet de 27" modellen?Mektheb schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:22:
Harddisk zou goed kunnen.
Er is niets voor niets een recall actie voor geweest.
Bedankt voor het meldensebastius schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:08:
Pas je op je display-connectoren? Die zijn erg fragiel en ik heb er al zeker 5 moeten maken voor tweakers die dachten ' ik maak hem wel even open'
Volgens mij hebben de 21'5 en de 27'uit 2011 allemaal de zelfde Harddrive, zou het dan raar vinden de 1 wel de ander niet.
Ja je hebt gelijk. De 21,5" die TS heeft is uitgerust met een 1TB schijf.Mektheb schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:22:
[...]
Volgens mij hebben de 21'5 en de 27'uit 2011 allemaal de zelfde Harddrive, zou het dan raar vinden de 1 wel de ander niet.
Maar als hij hem zelf open maakt kan hij het natuurlijk goed bekijken !
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 15:46 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik heb het getest, en inderdaad, zodra ik de fan harder zet van de Optical Drive gaat het heel veel herrie maken, er is dus iets mis met de fan kan ik hieruit concluderen ?johnkeates schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:45:
Je kan als je nog geen schroevendraaiers hebt ook even proberen met smcFanControl de fans een voor een harder te zetten om te kijken of een van de fans het geluid erger maakt, dan weet je ook waar je moet zoeken.
Oh, en niet vergeten antistatische voorbereidingen te treffen, het zou heel stom zijn als alles goed gaat en je geen connectors scheurt, maar dan een ESD doet en je Mac alsnog dood is.
Bedankt voor de informatie, ik ga vandaag het eea bestellen/halen om de iMac open te maken.sebastius schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:38:
Je hebt nodig: Torx T10 en Torx T8. Soms zelfs T6 als je verder gaat. Koop ook meteen een flinke spuitbus perslucht! Direct de koelers uitspuiten als ie toch open is, en die kun je ook gebruiken om je scherm/glasplaat stofvrij te maken bij het sluiten van de iMac.
Fansnelheid is variabel op basis van temperatuur. Mogelijk is dit wel de fan die meer herrie maakt. Die zit rechts in de iMac vanaf jouw positie gezien.
Bedankt voor de tip, ik ga er morgen heen om te kijken of ze deze hier ook hebbenOgWok schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:51:
Torx setjes kan je kopen bij de Action. Ze hebben er een paar: klein en heel klein; Werckmann. Lijkt op inbus, maar is een sterretje. Kosten, geloof ik € 1,90 per set. Daar gaat het wel mee lukken.
Alles losmaken is een flinke klus en is verstandig het met beleid te doen, maar met iFixit erbij is het goed te doen.
Top, wat kan er allemaal mis zijn? Kan het bijvoorbeeld ook een draadje zijn die tegen de fan aan zit (en dus zo te verplaatsen)?sebastius schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:45:
Eerst kijken natuurlijkEen fan-assembly is vrij prijzig, dus beter eerst kijken
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq