Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn Nexus 4 is nu echt op zijn laatste beentjes aan het lopen na precies 2 jaar: bijna nul batterijduur, micro-usb poort is een beetje kapot. Ik ben er niet 100% tevreden meegeweest, aangezien mijn batterij al heel snel actheruit ging, en 2 jaar toch wel de minimale levensduur is die ik van een telefoon verwacht. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.

Ik zoek een?
een mid-range android telefoon met een scherm van rond de 5 inch (maximaal 5.2 inch). Verder wil ik ook minimaal een quadcore processor en 2 GB RAM. SD slot is een bonus, maar hoeft niet per se als de telefoon voldoende geheugen heeft (16 GB is wel het allerminimaalste). Het liefts zou ik een telefoon willen met een losse batterij, maar ik snap dat die tegenwoordig vrij zeldzaam zijn. Na mijn matige ervaring met de Nexus 4 wil ik eigenlijk ook een telefoon met een goede batterijduur. Ik verwacht ook dat de telefoon toch minstens 2-3 jaar meekan, zowel qua kwaliteit als qua technology (dus inclusief 4G (band 20?)). Een degelijke GPS ontvanger is ook een must (geen idee hoeveel verschil er tussen vershcillende telefoons zit hierin). In principe ben ik niet op zoek naar een chinafoon, aangezien ik me daarmee ene beetje zorgen maak over de houdbaarheid van het toestel en de service.

Wat is je budget?
max 300 euro. Paar tientjes extra kan eventueel als het echt nodig is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
browsen, appen, video kijken, muziek luisteren, een beetje gamen, geocachen. Ik doe er niet veel zware applicatie mee, maar ik hoop wel de meeste gewoon te kunnen installeren zonder me zorgen te hoeven maken of de telefoon het aankan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf al een aantal opties gezien:
[list]
• Honor 6: goede specs voor een mooie prijs, maar ik maak me een beetje zorgen over de kwaliteit van het toestel (Huawei staan er volgens mij niet om bekend superlang mee te gaan?). Volgens mij zijn de meningen over de UI ook verdeeld?Ik vraag me ook af hoe goed de batterij het houdt met een octa-core.
• LG G2: 16 GB versie valt binnen de prijs. Het liefst zou ik de 32 GB versie willen aangezien deze geen SD slot heeft, maar die is vrij prijzig. De knoppen aan de achterkant lijken me erg raar. Ook ben ik na mijn ervaring met de Nexus 4 niet direct happig voor een LG.
• Nexus 5: net te duur, en ook weer LG
• Sony Experia Z3 compact: net te duur, verder wel mooie spec
• Oneplus One: Veeeeel te groot :)
• Acer Liquid Jade S: Klinkt aardig, batterijcapaciteit lijkt aan de lage kant. Iemand ervaringen met Acer foons?
[/list]

Welke vragen heb je hier nog over?
Meer suggesties zijn welkom. Ik ben er zeker van dat er nog aardige foons zijn die binnen de beschrijving vallen de ik niet genoemd heb. Kort samengevat ben ik op zoek naar een mid-range prijs met de beste specs, minimaal beter dan mijn huidige telefoon (Nexus 4)

Edit: Ik zit net te kijken naar de HTC One (M7 uit 2013). Ik vind hem qua design prachtig, en nu ook betaalbaar. De vraag is, kan hij qua prestaties nog mee met de huidige mid-range telefoons?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 17:42 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Aarzel ook niet om eens naar een Lumia te kijken, bijvoorbeeld een 930 of 830 :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Acer zou ik niet doen, updates krijg je niet, LG G2 en Nexus 5, tja logisch dat ze goed zijn, Xperia Z3 heeft problemen met spontaan breekbaar glas, OpO is groot zoals je al zegt, M7 is een nette toestel en de Honor 6 is qua updates en groote vraag.

Ik zou wachten tot de Galaxy S6 uit is en de S5 kopen, anders tot de G4 LG uit is,
niks mis mee eigenlijk met LG, heb zelf ook al bijna 2 jaar Nexus 4, batterij is nog steeds als nieuw (haal met wifi sowieso op stock android 4,5 uur on screen) echter is er iets met 3G vrees ik, dat ding wordt snikheet op 3G en loopt sneller leeg dan dat je knippert, heb nu dus Moto G 2nd Gen maar of dat iets voor jouw is, is mij een vraag. (overigens vanwege gebrek aan sd slot en korte accu duur op 3g heb ik nu de moto sinds vandaag, Nexus 4 werkt hier nog steeds top en ziet er als nieuw uit)

[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 28-02-2015 23:59 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Waarom is de Honor 6 qua updates een grote vraag?
Dat is vooralsnog beter verzorgd dan bij veel bekendere merken.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Momus schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:26:
Waarom is de Honor 6 qua updates een grote vraag?
Dat is vooralsnog beter verzorgd dan bij veel bekendere merken.
Niet echt, dat moeten ze aankoondigen nog bewijzen, xperia Z3 krijgt wel lollipop, G2 ook, Nexus 5 heeft die al en krijgt sowieso nog meer updates, Moto G heeft al lollipop (ik neem dat even mee als voorbeeld), One Plus One heeft ook al lollipop, acer is hier ook een grote vraag.

En Nexus 4 heeft ook al Lollipop en de kans dat deze ook Android 5.1 krijgt, i vanwege de bugs in 5.0 dus erg groot.

• Momus
De Nexus modellen zijn Google phones, natuurlijk krijgen die de laatste Android versies.
Moto G was op het moment van uitbrengen ook nog van Google, dus ook niet een heel eerlijke vergelijking.
OnePlus One heeft nog geen officiële Lollipop.
Lollipop voor de Honor 6 is overigens ook gewoon aangekondigd.
Zou ook vreemd zijn als een groot bedrijf als Huawei daar niet mee komt bij een dergelijke telefoon.

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:57

Case_C

[Team Carrack]

Als je nog even tot mei kan wachten kun je kijken naar de nieuwe Asus Zenphone 2 (5,5"), en die voor rond de 200 euro oppikken. De prijs zou in ieder geval belachelijk laag worden voor de specs die je erbij gaat krijgen.

• Momus
Dat was de prijs voor de instapmodellen ja. De prijs voor de modellen met topspecs gaat een stuk hoger liggen.

http://androidworld.nl/nieuws/prijs-asus-zenfone-2/

[ Voor 20% gewijzigd door Momus op 02-03-2015 09:11 ]

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11 14:39
Als de Z3 compact echt te duur voor je is (en je geen 2e hands wil, waar er enkele van staan op de vraag & aanbod sectie van tweakers), check even de Z1 compact. Behalve het iets kleinere scherm verschilt hij niet zoveel (de Z3 compact heeft iets betere specs maar gezien je gebruik ga je er zeker niks van merken en Lollipop krijg je er ook op). Ik gebruik hem zelf nu een klein jaar en heb echt niets anders dan lof voor dit toestel komende van een iPhone 5 en Nexus 5. Behalve dat hij echt nooit vertraging heeft is de accuduur de beste die ik in jaren heb gehad.
Pagina: 1