PC wake on bij activiteit toetsenbord/muis

Pagina: 1
Acties:

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
moederbord : Asrock FM2A88X Extreme6+
toetsenbord/muis set: Logitech K520

Probleem: bij de minste aanraking van de muis of toetsenbord start de computer op.

Bios nagekeken => wake on PS/2 disabled, wake on usb/remote disabled, wake on lan disabled, etc. Alle opties om hem op alternatieve manier aan te schakelen staan uit. Bios is laatste versie.

Computer word uitgeschakeld, niet in slaapstand gebracht.

Als ik de computer uitzet en ik onderbreek de stroom door de voeding 30 seconden volledig uit te zetten => geen wake on USB meer.

Dan begin ik wat te testen door verschillende usb poorten te nemen => Enkel als ik een USB 3.0 gebruik EN hij zit in die poort op het moment de computer uitgezet is geeft hij wake on USB. Op USB 2.0 geen wake on te merken.

Echter na wat googelen kom ik achter volgende optie => device manager => keyboards (mouse) => properties => tab power management => allow this device to wake the computer

Als ik die optie af zet bij zowel toetsenbord als muis heb ik geen probleem meer.

Nu mijn vraag is, hoe kan het OS wake on USB activeren hoewel de Bios/Uefi dit duidelijk op off heeft staan? En wat heeft USB 3.0 daar mee te maken?

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Indien je Windows 8 gebruikt: "afsluiten" staat standaard ingesteld als hibernate, wellicht dat hierdoor je PC toch USB input blijft monitoren?

In het configuratiescherm bij energiebeheer kan je instellen wat "afsluiten" moet betekenen (werkelijk uit gaan, of hibernate gebruiken). Let wel, doordat hibernate standaard gebruikt wordt, start de PC ook sneller op.

Ik gok dat dit je probleem is in ieder geval!

Canon EOS R | Olympus OM-1

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Afsluiten is effectief afsluiten.
Fast start-up staat wel aan maar is een alternatief voor Hibernate . Maar de computer word volledig uitgeschakeld in zowel Fast start-up als Hibernate .
InstantGo is niet actief (niet ondersteund door moederbord)
Sleep is beschikbaar maar gebruik ik niet. In geval van sleep zou hij usb kunnen blijven monitoren.
Hibernate is uitgeschakeled.

edit: sleep modus en Hibernate door elkaar gehaald 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door sprankel op 26-02-2015 16:13 ]