• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 16:21
Hallo,

Ikzelf woon in een klein dorpje waar we thuis nogal beperkt internet hebben (8mbit max) nu was ik dus voor de lol aan het rondsurfen en zag ik hier op tweakers ook het upc ding dus dacht ik laat ik even een postcode check doen.
Nu is het dus zo dat die postcode check aangaf dat ik gewoon alle upc paketten kon ontvangen voor het internet (tot 200mbit) .
Dit leek mij dus niet te kunnen kloppen dus dacht ik stuur even een mailtje met daarin de vraag.
Daar werd mij dus verzekerd dat ik makkelijk super snel internet zou moeten kunnen krijgen en 120 mbit geen probleem is terwijl bij kpn de max dus rond de 8 mbit ligt.
Nu is dus mijn vraag klopt dit wel en niet dat we achteraf straks betalen voor 120 mbit en maar 10 mbit krijgen en dan als jullie het weten ook graag waarom dit is?
Alvast bedankt.
Weet niet of jullie postcode willen maar volgens mij mag ik die eigenlijk niet delen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat klopt. De technische infrastructuur achter het product van KPN en van UPC is wild verschillend, waardoor UPC dat wel kan en KPN niet zonder meer.

De basisuitleg is dat DOCSIS (kabel) niet zo sterk afhankelijk is van afstand als DSL.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 26-02-2015 15:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• owner01
Want weet bijvoorbeeld ook dat wij wel van upc via coax hd kunnen ontvangen en via kpn is dat echt een no-go kunnen we niet eens 2 tv's gebruiken omdat dit via de ethernet gaat

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

tv via de kabel werkt nóg weer anders.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 09:50

WCA

Ja, dat kan. KPN is ADSL, en UPC gaat via de coax.

Coax is nu eenmaal een stuk sneller dan ADSL

Situatie is hier in Apeldoorn exact het zelfde :)

[ Voor 21% gewijzigd door WCA op 26-02-2015 15:51 ]

Share and Enjoy!

• owner01
Ja maar heb het vooral over internet had ook al gelezen dat coax 50mbits was volgens mij? en ligt het dan aan mij of is het niet heel raar dat kpn maar internet max 10 mb kan tegen de 120 / 200 die upc mij belooft

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 09:50

WCA

Coax gaat bij UPC tot 200 mbit, maar in theorie kan het nog veel sneller. Ik heb het overigens ook over internet, dat gaat bij UPC over dezelfde kabel.

Meestal krijg je bij UPC ook wat je beloofd krijgt, en als dat niet zo is, is het verschil maar heel klein.

Wij hebben een abonnement van 120 Mb, op speedtest.net kom ik op 121,3 Mb uit.

Share and Enjoy!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Blijkbaar is 't voor KPN het niet waard om dat te upgraden. De infrastructuur van UPC zit heel anders in elkaar en de apparatuur upgraden om te voorzien in hogere snelheden is voor hen veel goedkoper. KPN moet nog een glasvezel naar je straat toe leggen om dat te doen (== duur), UPC heeft dat al lang (naar het relevante verdeelpunt) gedaan om überhaubt in televisie te voorzien.

• owner01
Oke dankjewel begin het te snappen jullie hebben me zeker goed geholpen het is dat ik zelf niet mag bepalen dus hopen dat ik mijn ouders kan overtuigen ;)
Pagina: 1