Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heb er toevallig van de week nog eentje gemonteerd met maar liefst 4 stekkers van 6+2. (deze: pricewatch: Cooler Master B700)
*sowieso
Hangt er verder nog vanaf of je overklokt of niet.
Dat lijkt me dus niet een goed idee.DonJunior schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:55:
Er zijn genoeg voedingen (zoals Cornelison ook aangeeft) met meerdere 6 en 6+2 pins stekkers.
Heb er toevallig van de week nog eentje gemonteerd met maar liefst 4 stekkers van 6+2. (deze: pricewatch: Cooler Master B700)
? Wat bedoel je precies ?Thomg schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:58:
[..]
[...]
Dat lijkt me dus niet een goed idee.
*sowieso
Houd je rekening met de efficientie van de voeding bij die 660 Watt?Damian schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:57:
Ah mooi, had die coolermaster al op het oog zelfs, Als ik zo even vlug gerekend heb zou ik 660 watt nodig hebben op piekstand....
Kwalitatief nogal "mwa".
Wat voor voeding je wilt is afhankelijk van je budget, of je gaat overklokken en hoe lief je je pc vind.
Je kan meteen voor een V700 gaan.
pricewatch: Cooler Master V Series V700
Nagenoeg platinum en geweldige kwaliteit voeding die erg lang meegaat.
Platinum voedingen zijn ERG duur atm.
Dees is ook goed.
pricewatch: Seasonic G-series 650 watt
Of gewoon bronze.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM
Geen idee of je 4x 8 pin nodig hebt of 2x 6 pin en 2x 8 pin, ik ga bij deze voeding uit van het twede geval.
Het ding doet zijn werk dus ik vind het prima!
*sowieso
Deze is modulair + 6x 6+2-pins.
Weg
Heel even offtopic:New Yorker schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:51:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W
Deze is modulair + 6x 6+2-pins.
Als je zo'n 6+2 stekker hebt, moet je er dan een connector ofzo tussen doen als je hem in een 8pin stekker wilt doen? Of kun je deze zonder connector/verloopstukje erin pluggen.
Hapkoek schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:06:
[...]
Heel even offtopic:
Als je zo'n 6+2 stekker hebt, moet je er dan een connector ofzo tussen doen als je hem in een 8pin stekker wilt doen? Of kun je deze zonder connector/verloopstukje erin pluggen.

Een plaatje zegt meer dan woorden
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
*sowieso
Precies, thanks!LordSinclair schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:08:
[...]
[afbeelding]
Een plaatje zegt meer dan woorden
Duidelijk.DonJunior schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:09:
Deze uiteinden klikken aan elkaar vast.. dus geen verloopstukje nodig.
Verwijderd
De pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular is een nutteloze voeding met maar twee PEG connectors.
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W is te duur.
De pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM is ook wat te duur.
De pricewatch: Seasonic G-series 650 watt en pricewatch: Cooler Master V Series V700 zijn voedingen welke te overwegen zijn. Maar de beste keuze hangt af van de rest van de PC en eisen en wensen aan de voeding.
Het moederbord ondersteunt wel CrossFire én SLI? Moederbord met alleen CrossFire ondersteuning is ongeschikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 13:45 ]
Laatste zin snap ik niet helemaal... Welk moederbord?Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:57:
De pricewatch: Cooler Master B700 is geen goede voeding.
De pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular is een nutteloze voeding met maar twee PEG connectors.
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W is te duur.
De pricewatch: be quiet! Pure Power L8 730W CM is ook wat te duur.
De pricewatch: Seasonic G-series 650 watt en pricewatch: Cooler Master V Series V700 zijn voedingen welke te overwegen zijn. Maar de beste keuze hangt af van de rest van de PC en eisen en wensen aan de voeding.
Het moederbord ondersteunt wel SLI én CrossFire, moederbord met alleen CrossFire ondersteuning is ongeschikt.
Verwijderd
Heb de zin even wat duidelijker neer gezet. Maar inderdaad welk moederbord heb je? Dat is de vraag.Damian schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:44:
[...]
Laatste zin snap ik niet helemaal... Welk moederbord?
Moederborden welke alleen CrossFire en geen SLI ondersteunen zijn bijna altijd ongeschikt. Het tweede PCI Express slot heeft in zo'n geval namelijk bijna altijd te weinig bandbreedte beschikbaar om fatsoenlijk CrossFire mee te kunnen draaien.
en in de specs zien wij:
Ondersteuning Multi-GPU
Supports NVIDIA® Quad-GPU SLI™ Technology
Supports AMD Quad-GPU CrossFireX™ Technology
Hoe is deze? Ik heb met Fortron super ervaring, waren naar mijn mening altijd super degelijke voedingen.
Verwijderd
Dat geld ook voor het ARN design van FSP. ARN is namelijk het design wat ook in de Raider serie van FSP wordt gebruikt en dat is nu niet echt heel bijzonder.
Zie hier bijvoorbeeld twee reviews:
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=310
http://hardocp.com/articl...upply_review#.VPDyBfmG9Rw
Kun je anders ook alle andere onderdelen van de PC noemen, dat maakt het uitzoeken van een goede voeding een stuk gemakkelijker.
Ga je ook overklokken?
Asus Sabertooth 990fx rev 1.0
AMD FX 8150 Black Edition
2 x R9-280X 3GB (XFX en Club-3d)
12GB (2 x 4GB en 2 x 2GB)
Sasmung 840 128GB SSD
1TB Western Digital Green
Samsung BluRay drive / DVDRW Combo
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:03:
En de behuizing?
Ik heb de EVGA voeding binnen en ingebouwd. Ik moest een casefan eruit slopen anders paste het niet
Binnenkort toch upgraden naar een andere kast. Voeding is overigens zoals je al vermoede stiller dan mijn vorige.
=edit=
pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2
Die dus. Wellicht ook interessant voor de TS, maar dat kan jij allicht beter beoordelen dan ik
[ Voor 19% gewijzigd door vosss op 28-02-2015 01:13 ]
Is het met dank aan medetweaker EierKoek geworden
Behuizing is een Cooler Master Centurion 5, heb wel de HD tray eruit moeten slopen omdat de belachelijk lompe XFX er niet wilde passen
Ik ben tevreden