Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar laptop/ultrabook voor graduaat netwerkbeheer

Pagina: 1
Acties:

• headhunter90
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 10:52
Wat ga je met je laptop doen?

Deze laptop moet veel verhuisd worden tussen schoolbank , vriendin en naar mijn huis. Gemiddeld zal hij minstens een keer per dag een verhuis moeten meemaken. Dit liefst voor de komende 4 jaar of langer.

Ik ben enkel geïnteresseerd in Windows 8.1 - 10 met sporadis eens een Linux distributie voor educatief gebruik. Deze laptop moet stevig kunnen multitasken hetzij met 'lichtere' software. bijvoorbeeld visual basic , pdf viewer , outlook , word en IE terzelfertijd zonder vertragingen.
dit liefst op 2 x 4k schermen indien dit mogelijk is. de laptop of ultrabook moet ook gedocked kunnen worden.
video en foto bewerking doe ik niet ( en ik vermoed niet dat ik dit in de toekomst nodig zal hebben ) . Licht gamen mag zolang ik niet moet boeten op draagbaarheid.
Ook zal ik hoogstwaarschijnlijk virualisatie software moeten draaien. Als het kan zou ik 2 OS'en simultaan willen virtualiseren.

Wat is je budget?

Zonder dock blijf ik liefst onder de 2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

De laptop zal veel verhuisd en meegenomen naar vrienden die IT problemen hebben. Ook mag de accuduur toch minstens 6 uur zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

De thinkpad serie spreekt mij enorm aan.
Wat ik mij afvraag is of de i7-5600U die multitasking wel aankan en hoe goed de Intel® HD Graphics 5500 2 keer een 4k scherm kan verwerken ( het scherm van de laptop zou ik niet gebruiken dan).
Volgens de specificaties op de site van intel kan hij 3 schermen projecteren maar nergens staat aan welke resolutie.
Een dagenlange zoektocht op internet lost ook niets op dus als iemand ervaring heeft met multitasken en 4K schermen met de I7-5600U met zijn IGP zou ik dat zeer op prijs stellen om je mening te horen.

In principe sta ik open voor de meeste merken maar aan Acer en Apple kom ik niet meer aan.
Ook weet ik niet of een ULV CPU dit wel allemaal aankan maar liefst wil ik een laptop die zich gemakkelijk laat verplaatsen.

Momenteel heb ik een Alienware 17 met i7-4700MQ , 16GB ram , samsung 840 SSD en GTX 780. Hiervoor zat ik in de luchtmacht en aangezien ik een gamer ben die enkel in het weekend thuis was was ik genoodzaakt om zo een grote , zware laptop aan te kopen. Nu is mijn situatie echter veranderd en heb ik net een model nodig die veel mobieler is. Als er geen ultrabook of laptop is die aanzienlijk lichter is dan dit model dan is het uiteraard de moeite niet om zo een kost te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door headhunter90 op 26-02-2015 13:10 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ik heb hier een vergelijking met wat interessante laptops gemaakt. Het zijn allemaal 15,6" laptops met een krachtige i7 HQ (quad-core) processor, 16GB RAM, een SSD en minimaal 512GB aan opslag (SSD of SSD + HDD) en een dedicated videokaart en draaien allemaal Windows 8.1. Ook zijn ze allemaal dunner dan 2cm (20mm) en de zwaarste is 2,1kg.

Het licht een beetje aan je eigen prioriteiten wat je verder belangrijk vind. Een enorm krachtige GTX 970M videokaart behoort tot de opties, net zoals hoge resolutie 2880*1620, 3200x1800 of 3840x2160 schermen, mobiele netwerk toegang (3G) en/of touchscreens.

Ze zijn dus allemaal meer dan 2x zo licht, meer dan 2.5x zo dun en sommige zelfs even krachtig als je huidige Alienware 17. Genoeg keus dus :).

• headhunter90
Die XPS 15 is wel een kanshebber maar dan wacht ik wel even op de refresh aangezien het niet dringend is .
Jij geloofd niet dat een ultrabook deze vorm van multitasking aankan ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De multitasking die jij beschrijft kan mijn UX31A (Haswell i7, 4GB) ook wel aan. Daar hoef je je niet echt zorgen om te maken. Ik gebruik hem nu ruim 2 jaar professioneel als projectmanager bij een MS softwareboer.

• headhunter90
Edmin schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:08:
De multitasking die jij beschrijft kan mijn UX31A (Haswell i7, 4GB) ook wel aan. Daar hoef je je niet echt zorgen om te maken. Ik gebruik hem nu ruim 2 jaar professioneel als projectmanager bij een MS softwareboer.
Kan je Haswell i7 ook overweg met 2 gelijktijdige virtualisaties . bijvoorbeeld 2 keer windows server 2012 ? dit is dan wel enkel voor educatieve doeleinden dus ik verwacht ook niet om dan zware applicaties in de virtualisatie te draaien.
Ik wou dat ik concreten kon zijn over wat ik percies moet virtualiseren maar aangezien ik in het begin van mijn opleiding zit kan ik het ook niet weten :)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Denk niet dat er snel refresh komt van de XPS 15 die is pas paar maanden geleden geweest. Weet niet of die ook 6 uur kan werken op een accu. Zijn denk weinig systemen die dat kunnen en power hebben. Volgens mij heeft hij ook geen dock mogelijkheid weet niet hoe belangrijk dat voor jou is.Deze heeft wel dock mogelijkheid. http://www.dell.com/nl/be...sion-m4800-workstation/pd

• headhunter90
Hmm als ik dat allemaal hoor zal ik het met mijn huidig systeem moeten behelpen aangezien de verschillen minimaal zijn tenzij ik enorm boet op snelheid.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
headhunter90 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:16:
[...]

Kan je Haswell i7 ook overweg met 2 gelijktijdige virtualisaties . bijvoorbeeld 2 keer windows server 2012 ? dit is dan wel enkel voor educatieve doeleinden dus ik verwacht ook niet om dan zware applicaties in de virtualisatie te draaien.
Ik wou dat ik concreten kon zijn over wat ik percies moet virtualiseren maar aangezien ik in het begin van mijn opleiding zit kan ik het ook niet weten :)
Voor dat soort dingen hoef je je, over het algemeen, echt geen zorgen te maken over je CPU. IOPS van je disk (dus een fatsoenlijke SSD) en voldoende RAM zijn daarvoor veel meer van belang. Ik draai regelmatig enkele VM's (2 of 3, Windows 2012 en soortgelijk) tegelijk op mijn HP Probook 650. De i5-4200M die erin zit heeft volgens mij nog niet in de gaten dat ik hem wil belasten.
Pagina: 1