windows 7 reinstall na virus

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 444793

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het probleem
Afgelopen week had ik een probleem met een verkeerde download. Na veel gezeur dacht ik dat ik alles had verwijderd en daarna weer de goede dingen geïnstalleerd.
Echter, sinds die tijd bevriest mijn computer af en toe. Dit ook als ik enkel aan het surfen ben en dus echt niks belastend met mijn computer doe. Dus heb nu maar besloten om er alles af te gooien en windows opnieuw te installeren.

Wat heb ik
Mijn comp draait op windows 7, 64-bit Professional UK edition.
Ik heb hiervoor een code voor: MS Windows 7 Professional Upgrade (64-bits) (MT) UK

Maar..
Destijds heeft iemand die install voor mij gedaan en naar mijn weten is daar dus eerst een usb/cd met windows 7 of eerdere versie voor nodig.

Nu zegt o.a. de windows site (http://windows.microsoft....-advanced-recovery-method) dat ik een verse install kan doen, zonder daarbij te vernoemen naar backup files e.d.
Ofwel: Return windows to your original settings.

De vraag
Ik kan nog bij mijn files en ik weet welke overige drivers ik zal moeten herinstalleren. Dus voor mijn belangrijke bestanden kan ik een backup maken.
Kan ik dan Recovery -> Advanced Recovery -> Reinstall Windows uitvoeren?
Zo ja, is daar mijn Upgrade key goed genoeg voor?
Zo nee, wat moet ik dan wel doen?

Verder: Ik heb 2 harde schijven: Een SSD, mijn C-schijf waar o.a. Windows op geinstalleerd is
En mijn F-schijf waar games films etc op staan
Windows reinstall doet dan enkel iets met mijn C-schijf staat me bij. Dus daar geen backups voor nodig?

Bedankt voor 't lezen, hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 444793 op 26-02-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ja dat kan en de key zou moeten werken inderdaad. Waar ik wel zenuwachtig van wordt is de "backup". De backup die er niet is. Simple: Belangrijke bestanden >> maak een backup!

Wanneer bestanden op de een disk staan dan nog moet er een backup komen of niet belangrijk genoeg zijn om er een backup van te maken. Maak ALTIJD een backup. Zeker als je begint met herinstalleren van het OS.