• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 13:34
Hallo beste tweakers.

Ik had een poos terug een evga gtx 970 gekocht (het standaard acx 2.0 model) deze had last van zeer erge coilwhine dus die heb ik teruggestuurd. Toen weer netjes een nieuwe gekregen een deze had weer last van coilwhine.

Ok.... Toen heb ik het evga model omgeruild voor het g1 gaming model van gigabyte en je raad het al,deze kaart had ook weer coilwhine. toen heb ik deze kaart ook weer omgeruild,dit keer voor hetzelfde model gigabyte en ja hoor. voor de 4de keer op rij Weer coilwhine....

Heb ik gewoon verschrikkelijke pech of is een veel voorkomend probleem met de gtx 970

Ik weet ook niet of het aan mijn systeem kan liggen.

Mijn systeem:

i5 3570k (stock)
gigabyte z77x -d3h
seasonic 620 watt voeding
8gb 1333mhz ram
2tb hdd
80gb hdd (bootdrive)
Thermaltake level 10 gt

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Bekend probleem, zoek maar in de fora.

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 12:59

tomaszcs

✔️

Coilwhine is voor elke high end videokaart wel een issue. Coil whine krijg je alleen als je FPS boven laten we zeggen 100 of 200fps komt. Je kan een FPS limiter gaan gebruiken of Vsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Interessant om te lezen dat ik niet de enige gelukkige eigenaar ben van een GTX 970 kaart met Coil whine. Ik wil er wel aan toevoegen coil whine hoor je ook als je gewoon in Windows zit en je muis beweegt, als je een game opstart dan gaat zo een kaart helemaal los met gewhine >:)

Maar goed, ik heb een EVGA GTX 970 ACX 2.0 SC en ook deze whinede, RMA aangemaakt en nieuwe gekregen maar die kaart zorgde er weer voor dat de Nvidia driver naar "Not responding" ging vrijwel elke minuut. Kon de kaart dus niet eens testen maar had ook alweer het idee dat deze whinde want ik hoorde bij muis bewegingen al weer geluidjes....

Maar welke kaart heeft de TS nu gekocht en is deze nu goed? Of kunnen we maar beter geld bij leggen en een GTX 980 kopen?

Ik word er namelijk een beetje simpel van, van dit soort prut produkten :+

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45

WCA

Heb nu al redelijk wat PC's gebouwd met 970, mijn ervaring is dat de Asus Strix, en de MSI kaarten het minst vaak last van coilwhine hebben eigenlijk.

Mijn ervaring alleen zal statistisch gezien niet precies genoeg zijn, maar het beinvloed mijn keus in ieder geval wel.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Okay thanks voor je reaktie, is teminste een leiddraad om te volgen want weet nu echt niet meer welke kaart ik moet nemen maar je leest idd dat mensen met Asus of MSI kaarten de minste problemen hebben wat ik net zo ook met google heb kunnen uitvogelen.

Blijf het probleem maar bizar vinden met de 900 serie kaarten.

Maybe dit ook wel handig om een beeld te krijgen van de problemen, http://linustechtips.com/...970980-coil-whine-thread/

[ Voor 18% gewijzigd door DutchPlayer op 29-10-2015 11:36 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij was coilwhine een "probleem" van de 970 in zijn geheel en niet zo zeer van het merk.
Vaak komt de coilwhine ook van de PSU en niet perse van de videokaart.

Ik heb afgelopen zondag een EVGA GTX 970FTW+ gekocht en ik heb maar een klein beetje coilwhine maar niet echt hoorbaar als ik achter mijn bureau zit. Als ik mijn oor ernaast hou, moet ik nog steeds checken of het niet van de PSU komt, maar het komt wel van mijn videokaart. Ik heb eigenlijk alleen wat heftigere coilwhine wanneer de credits voorbij komen ná de HEAVEN benchmark.

Ik heb idd ook gehoord dat de MSI en Asus de minste coilwhine zouden hebben, maar volgens mij kun je er niet 100% vanuit gaan. Er zijn ook mensen die ook op deze kaarten coilwhine hebben.
Ik weet niet hoe gevoelig je bent voor coilwhine, maar als het echt zo erg is, moet je gewoon blijven terugsturen totdat je een goeie hebt. Gewoon volhouden. Uiteindelijk krijg je wel een goeie.
Overigens, Gigabyte is volgens mij wel een hele goeie en stabiele kaart. Hoge clocks, hoog OC-potentieel (ik vraag me af of zij GPU's uitzoeken met hoge ASIC waarde?), en goeie koeling. De Gigabyte is alleen zo groot.

Ik heb o.a. voor de EVGA gekozen omdat de PCB en koeling van de kaart niet dieper uitsteekt dan het pci-bracket. Ik heb een lian li kast met zo'n mooi insteekkaart-systeem dat ik dan weg zou moeten halen wanneer ik een videokaart zou kopen met een dieper PCB.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45

WCA

Deathchant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:13:
Volgens mij was coilwhine een "probleem" van de 970 in zijn geheel en niet zo zeer van het merk.
Vaak komt de coilwhine ook van de PSU en niet perse van de videokaart.

Ik heb afgelopen zondag een EVGA GTX 970FTW+ gekocht en ik heb maar een klein beetje coilwhine maar niet echt hoorbaar als ik achter mijn bureau zit. Als ik mijn oor ernaast hou, moet ik nog steeds checken of het niet van de PSU komt, maar het komt wel van mijn videokaart. Ik heb eigenlijk alleen wat heftigere coilwhine wanneer de credits voorbij komen ná de HEAVEN benchmark.

Ik heb idd ook gehoord dat de MSI en Asus de minste coilwhine zouden hebben, maar volgens mij kun je er niet 100% vanuit gaan. Er zijn ook mensen die ook op deze kaarten coilwhine hebben.
Ik weet niet hoe gevoelig je bent voor coilwhine, maar als het echt zo erg is, moet je gewoon blijven terugsturen totdat je een goeie hebt. Gewoon volhouden. Uiteindelijk krijg je wel een goeie.
Overigens, Gigabyte is volgens mij wel een hele goeie en stabiele kaart. Hoge clocks, hoog OC-potentieel (ik vraag me af of zij GPU's uitzoeken met hoge ASIC waarde?), en goeie koeling. De Gigabyte is alleen zo groot.

Ik heb o.a. voor de EVGA gekozen omdat de PCB en koeling van de kaart niet dieper uitsteekt dan het pci-bracket. Ik heb een lian li kast met zo'n mooi insteekkaart-systeem dat ik dan weg zou moeten halen wanneer ik een videokaart zou kopen met een dieper PCB.
toon volledige bericht
100% garantie heb je iig niet idd, maar gelukkig valt bij de meeste fabrikanten een coilwhine wel onder garantie. Met Asus, MSI, EVGA en Gigabyte allemaal geen problemen gehad met garantie voor coil

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb coilwhine gehad met de volgende kaarten:

Evga 970 GTX FTW ACX 2.0
3 x Evga 970 GTX FTW+ ACX 2.0
1 x Evga 980 GTX Reference
1 x Evga 980 GTX ACX 2.0
1 x Gigabyte 980 GTX WF3
1 x Gigabyte 980 GTX Reference

Gebruikte voedingen: Corsair HX520, Corsair AX760, Super Flower Leadex 550w Platinum.
Op een Asus 970 GTX had ik overigens 0 coilwhine.

Maar het blijft een raar fenomeen. Ik heb zeer het gevoel dat het aan mijn huurhuis ligt (zeer oud pakhuis met appartementen) omdat ik ook geen geaard stopcontact heb bij de hoek waar m'n PC staat. Also de stroom in m'n huis niet 'schoon' is.

Ik heb verder eigenlijk alle andere factoren uitgesloten, van GPU tot voeding tot kast en andere mogelijke oorzaken.. Of ik heb extreme pech gehad, maar met dit aantal videokaarten kan het bijna niet :P De kaarten hebben allemaal verschillende ASIC waarden gehad van hoog tot laag en noem maar op.

EVGA was overigens wel bijzonder coulant met de RMA's. Ze zeiden dat het versturen van RMA's na de derde keer wellicht niet echt zinvol meer was, maar wilden desondanks alsnog wel een 4e RMA toestaan zelfs :)

Qua koeling en OC prestaties was ik het meest te spreken over de Gigabyte 980 GTX WF3; deze kreeg ik op 1600 Mhz geclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vanaf januari heb ik op de voet het EVGA forum gevolgd en tussen al het onredelijke geblaat of andere onterechte klaagzangen van gebruikers door, heb ik daaruit op kunnen maken dat ze echt heel flexibel zijn wat garantie/RMA betreft. Schijnt een uitstekende service te zijn. Zelfs zo goed dat mensen bij een FTW vaak een FTW+ omgeruild kregen, of in plaats van een SC een SSC kregen.

Bij EVGA doen ze duidelijk geen GPU cherrypicking voor de top-of-the line kaarten zoals de FTW+. Je kunt voor de FTW+ best een GPU krijgen die ietsje meer lekstroom heeft dan bijvoorbeeld een SC. Kijk maar naar mij, ik heb een 970 FTW+ met een ASIC waarde van 65,9%, terwijl een kameraad van me een 970 SC heeft met een ASIC van 74,2%. Ik denk niet dat een ASIC waarde van invloed is op coilwhine, of denk je dat door de lekstroom de coils meer voor hun kiezen krijgen dan?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Gelukkig geven ze garantie op coil whine, dan zou je ook wel zeggen dat het een soort van produktie fout is.

Ik heb sinds gisteren EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 kaart nummer 2 ontvangen, vaag genoeg gaat de nvida driver om de minuut naar "Driver not responding" en word dan weer recoverd. Kan de kaart dus niet eens testen, maar binnen Windows hoorde ik alweer zachte geluidjes\whines. Helaas dus niet kunnen testen met games. Maar ben bang dat deze ook terug moet.

Word wel een beetje moet van dat RMAen en kost je nog geld ook.

Verder heb ik een splinter nieuwe Corsair 750RM voeding, enige is idd dat ik in mijn apartement geen geaarde stopcontacten heb. Maar dan zeg ik verder weer andere voorgaande videkaarten hebben nooit gewhined:-)

Ik zit nu verder een beetje te kijken naar een MSI of een Gigabyte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij is de SC een reference board. Kijk eens dat je een kaart neemt met een non reference board? De SSC ACX2.0+ is er ene of de FTW+. Maar als je idd naar Gigabyte of MSI gaat, weet je zeker dat je andere chokes e.d. krijgt. Misschien dat het uitmaakt, maar ik denk het niet.

Het zijn wel lekker compacte kaarten die van EVGA. Wat ik zo verbazingwekkend vind is dat duidelijk zichtbaar is dat ze minder koel-oppervlakte hebben dan bijvoorbeeld gigabyte of msi, en ook een heatpipe minder, maar toch slagen ze erin om min of meer gelijk te presteren qua koeling. De MSI is bijvoorbeeld een stuk dieper, en de EVGA korter en minder diep.
De Gigabyte heeft 4 heatpipes alle 4 over de core lopen. Mijn FTW+ heeft "slechts" 3 heatpipes en blijft ook netjes onder de 68c.
Waarschijnlijk zullen de fans op de EVGA wel harder moeten draaien om dezelfde temp te moeten bereiken als een MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is denk ik idd een lot uit een loterij.

Had eerst een (medio Juni) Asus 970 Strix, met een behoorlijke coilwhine op Furmark. Toch maar geaccepteerd, kaart overleed zo'n 6 weken later. (zal denk ik niet met elkaar gerelateerd zijn)
Kaart omgeruild voor een Gigabyte 970 Gaming G1, helemaal geen whine meer te horen. Zit nu in PC van vriendin, speelt dagelijks Sims4 en WoW, kaart blijft heel erg stil.
Mijn huidige MSI 980Ti Lightning is ook helemaal vrij van whines en andere bijgeluiden.
Hiervoor een aantal Asus AMD Radeon kaarten gehad, die hadden eigenlijk allemaal wel een whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:44
Hier ook een Gigabyte 970 Gaming G1. 0,0 coilwhine gehoord tot nu toe. Eerste kaart die ik had, dus zo te zien heb ik geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf de MSI GTX 970 variant , maar geen coilwhine te horen. Moet er wel bij vermelden dat ik een stille kast gebruik (Fractal Design Define R4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KB007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb 2 970 kaarten gehad. Een Asus 970 Strix en deze had in games en in futuremark een irritante coilwhine ondanks dat ik ook gebruik maak van een stille kast (R5). De Asus kaart heb ik terug gestuurd ook omdat deze artifacts had. Ik heb er nu een een tweedehands MSI GTX 970 GAMING 4G in zitten die 0,0 coilwhine heeft. Ik denk dat je inderdaad geluk moet hebben want over het algemeen ben ik erg te spreken over de kwaliteit die Asus levert. Ik stuur kaarten met coilwhine het liefste direct weer terug want ik weet van mezelf dat ik me vroeg of laat toch aan ga ergeren, vooral omdat het ook zonder kan. Ik vraag me af of coilwhine ook invloed heeft op de levensduur van een kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom men nog zoveel hangt aan Furmark? Volgens mij kan het meer kwaad dan goed...HEAVEN en Valley benchmark vind ik goed genoeg om een uurtje mee te testen, als ie dat doorstaat, ga ik Farcry4/Crysis3 proberen en als ie dat ook volhoudt, dan is de kaart wat mij betreft geslaagd :)
Het OC'en lijkt overigens al bijna een sport geworden in plaats van dat het echt nuttig is. Om de kaart maar zoveel mogelijk te pushen zodat je kunt zeggen dat je kaart xxx MHz haalt vind ik onzinnig.
Ik speel nu op 1920x1080 en haal 78fps in Farcry4 met alles op ultra. Binnenkort stap ik over op een 1440p monitor en ik ben bereid een concessie te doen door op het 1 na hoogste kwaliteitsniveau te spelen mocht het hoogst instelbare geen speelbare fps opleveren. Haal ik daar dan nog geen 40fps mee, dan pas ga ik OC'en, aangezien ik 40fps als minimale threshold zie om nog fatsoenlijk te kunnen spelen.

@KB007, waarom zou coilwhine invloed hebben op de levensduur van je kaart? Coilwhine is niks anders dat het resoneren van de draadjes om de spoel heen doordat er elektriciteit doorheen gaat. Het kan dus zijn dat de draadjes tegen elkaar aan resoneren, vandaar dat het vaak op te lossen is met een kwak industriele lijm op de spoeltjes, maar als je dat doet verlies je de garantie.

[ Voor 17% gewijzigd door Deathchant op 29-10-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KB007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Deathchant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:01:

@KB007, waarom zou coilwhine invloed hebben op de levensduur van je kaart? Coilwhine is niks anders dat het resoneren van de draadjes om de spoel heen doordat er elektriciteit doorheen gaat. Het kan dus zijn dat de draadjes tegen elkaar aan resoneren, vandaar dat het vaak op te lossen is met een kwak industriele lijm op de spoeltjes, maar als je dat doet verlies je de garantie.
@ DeathchantDankje voor de uitleg.

Ook als het niet schadelijk is vind ik het nog steeds erg irritant. Ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar ik wil geen kaart met coilwhine in huis. Als ik 300+ euro betaal voor een kaart moet hij het perfect doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
KB007 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:26:
[...]

@ DeathchantDankje voor de uitleg.

Ook als het niet schadelijk is vind ik het nog steeds erg irritant. Ieder moet het natuurlijk voor zich weten maar ik wil geen kaart met coilwhine in huis. Als ik 300+ euro betaal voor een kaart moet hij het perfect doen.
Eens ik vind ook dat voor een videokaart waar je toch veel geld voor betaald dat hij goed moet functioneren zonder bij geluiden. Tuurlijk is het zo dat de ene persoon het minder erg vind als de ander, maar het hoort niet.

Ik ben zelf bezig met mn computer stil te maken maar het gewhine kwam overal boven uit, heb zelf een Fractal R5 kast.

Ben zelf wel erg verbaasd van hoeveel problemen er zijn met GTX900 serie kaarten, ik heb niet het idee dat dit ook was bij voorgaande series. Laatste GPU's die ik heb gehad ala GTX 760 en de GTX670 in SLI werkte echt probleem loos.

Wat ik trouwens ook nog apart vond van de EVGA GTX 970 SC ACX2.0 is dat zonder de Precision X software de fan zijn werk niet deed/niet goed genoeg waardoor de kaart te heet werd en de boel tijdens bijv BF4 uitviel. Helaas dit nog niet kunnen uittesten met kaart nummer 2.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchPlayer op 29-10-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:11:
Vanaf januari heb ik op de voet het EVGA forum gevolgd en tussen al het onredelijke geblaat of andere onterechte klaagzangen van gebruikers door, heb ik daaruit op kunnen maken dat ze echt heel flexibel zijn wat garantie/RMA betreft. Schijnt een uitstekende service te zijn. Zelfs zo goed dat mensen bij een FTW vaak een FTW+ omgeruild kregen, of in plaats van een SC een SSC kregen.
Klopt!
Ik had een FTW versie en kreeg ineens de FTW+ versie met backplate toegestuurd na een RMA :)
Deze was namelijk beter gekoeld, kon meer power krijgen (6+8pin tov 6+6pin) en zat wat beter in elkaar volgens EVGA.

Bij de 3e RMA wilden ze ook nog tegemoet komen in de verzendkosten. Qua service ben ik echt zeer te spreken over EVGA en zal ook zeker in de toekomst spullen bij hen halen; zo heb ik nu een 980 GTX van EVGA genomen omdat je bij hen geen garantie verliest als je overstapt op een andere koeler/waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DutchPlayer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:38:
Wat ik trouwens ook nog apart vond van de EVGA GTX 970 SC ACX2.0 is dat zonder de Precision X software de fan zijn werk niet deed/niet goed genoeg waardoor de kaart te heet werd en de boel tijdens bijv BF4 uitviel. Helaas dit nog niet kunnen uittesten met kaart nummer 2.
Klopt, dit is ook bekend op het EVGA forum. Ook ik heb met mijn FTW+ hier soms last van. De ene keer springt ie aan bij 60c, de andere keer bij 65c en weer een andere keer bij 70c...Ik heb in MSI afterburner gewoon een fanprofiel aangemaakt die tot en met 40c gewoon op 10% blijft draaien (450rpm). Bij 67 graden draait ie op 43%.
Laten we eerlijk zijn; fans die langzaam draaien op 10% ofzo, dat hoor je ook gewoon niet, dus ik zou zeggen: bespaar je de ergernis en maak gewoon een custom fanprofile aan in MSI afterburner zoals ik dat heb gedaan. Dat doe je 1x, je test, en je tweakt en dan heb je er nooit meer last van.

@stin00, ja dat is mooi idd. En idd, er was een hele rel aan de gang in december en januari over de TDP issues met de FTW. Die had 2x6 pins en de kaart liep snel tegen de max TDP aan zodat ie ging throttelen. Het issue was enkel te fixen enkel met een bios flash waarbij iemand zich de moeite heeft gedaan om het BIOS compleet te veranderen met de juiste TDP waardes....Daarnaast had de FTW geen VRM+MEM cooling (de rest overigens ook niet, alleen de ACX2.0+ modellen). Het plusje achter het type duidt aan dat je een backplate hebt, en het plusje achter de koelertype wijst erop dat je een nieuwe cooling solution hebt (dus die mosfet en mem cooling plate en de straight heatpipes).
Wat mij betreft gewoon een slechte zet om een FTW kaart uit te brengen die niet stabiel blijft out-of-the-box door de hoge clocks en de magere TDP.

Wat EVGA dan wel goed doet is dat ze luisteren naar de behoeftes van de klant, en eind december is toen de SSC en FTW+ aangekondigd en spijtig genoeg pas in maart 2015 daadwerkelijk leverbaar.
De verbeteringen die doorgevoerd waren zijn:
- mosfet + mem cooling plate
- straight heatpipes, dus geen 4e heatpipe die geen contact maakte met de core. Ze zeggen dat straight heatpipes de hitte sneller geleidt
- 6+2 powerphase design voor zowel SSC als FTW+ t.o.v. reference
- 1x6 pins + 1x8pins voor hogere power draw (t.o.v. 2x6pins)
- in het geval van de FTW+ is er een backplate default bij gekomen. Deze backplate zit niet bij de vernieuwde SSC.
Verder waren de SSC en FTW+ identiek aan elkaar behalve de backplate en de corespeed van 1216MHz. De SSC had 1190MHz.

Maar goed, zover het stukje geschiedenis :) Wat ik erg raar vind is dat de "oude" FTW (dus zonder de +) nog steeds verkocht wordt terwijl deze kaart op stock al issues kan opleveren. Vind ik niet echt acceptabel. De oude SSC wordt ook nog steeds verkocht en kampt met hetzelfde issue. Alleen iets minder omdat deze een lagere corespeed heeft.
Beide kaarten zijn overigens extreem slecht leverbaar. Alternate.de en caseking.de adverteren met shipping ready within 2 days, maar als het dan zover is, staat er ineens lieferzeit unbekannt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
EVGA mag mij ook wel een uitgebreidere versie opsturen bij waarschijnlijk mn aankomende RMA:-)

Ben nu mijn replacement kaart aan het testen die bij normale install al een "Driver not responding" situatie weet te veroorzaken wat zich blijft herhalen. Wat zich ook dan voor deed is dat de kaart helemaal geen signaal meer gaf. Nu snel Precision X weten op te starten en de driver blijft nu wel werken vreemd genoeg.

Waar ik nu achter ben is als ik de Precision X software niet aan heb staan loopt de temp van de kaart op naar zo een 50 a 60 graden en dan begint de driver te klapperen. Dit is neem ik aan niet een normale werking. De eerste kaart die ik van EVGA had werd standaard niet zo heet.

Het is nog niet stabiel want BF4 krijg ik niet gestart.

Maar even terug te komen op de fan control en gebruik van software daarbij als MSI afterburner of Precision X, daar moet die video kaart toch niet afhankelijk van zijn waar het nu wel op lijkt. Ofwel het lijkt nu zonder die software dat de videokaart niet normaal functioneert. Ik zou zeggen dit moet toch uit die BIOS van de videokaart geregeld zijn. Bij mijn Asus GTX 670 heb ik nooit van die software hoeven te gebruiken, zonder werkte de kaart rock solid.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchPlayer op 29-10-2015 22:08 ]

Pagina: 1