SPF-domein al la spf.domainname.com

Pagina: 1
Acties:

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Beste Tweakers,

enige tijd geleden was het SPF-week bij mij en ik raakte verzeild in verschillende wijzigingen en problemen mbt SPF. Wat ik ook tegenkwam en ik nog niks over heb kunnen vinden is het volgende.

Als ik een Office365 pakket moet instellen in de DNS dan is er een SPF-record nodig genaamd: spf.protection.outlook.com. Dit domeinnaam bevat meerdere SPF-records (ik dacht 8) die dan door een mailserver opgevraagd worden ter controle voor het Sender Policy Framework protocol. Wat ik dacht was, DAT WIL IK OOK! _/-\o_

Het voordeel is natuurlijk dat je een subdomain hebt voor je SPF en daarmee enkel 1 record hoeft aan te houden voor je SPF. Ook als je een dienst zou aanbieden dan kunnen klanten dit eenvoudiger toevoegen in hun SPF.

Heeft iemand ervaring met het creeëren van zo'n eigen SPF-domein (ik noem het "SPF-domein" want kan de correcte benaming ook niet vinden). Is het zo simple als het creeëren van een subdomain met veel TXT-records voor SPF misschien? 8)7

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Je creert niet meerdere TXT-records, maar je zet al je IP-adressen of ranges in het TXT record van spf.domain.com en op je werkelijke domeinen kun je in je TXT record dan include:spf.domain.com zeggen.
Op die manier kun je op één locatie de SPF records bijhouden, die toch aan meerdere domeinnamen zijn gekoppeld.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Als je je mailaccount even door de tester op http://mail-tester.com gooit dan zie je precies welk TXT/SPF record er van je verwacht wordt. Deze kun je dan instellen in de DNS instellingen van je domeinnaam. Tevens krijg je van de site andere tips om te voorkomen dat je mail niet aankomt of in de spam box terecht komt.