2 hdmi uitgangen nodig voor office pc (2 50" tv's)

Pagina: 1
Acties:

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 09:04
Ha all,

Wij hebben op kantoor een windows 7 pc staan met daarop nu aangesloten een 50 inch tv in full HD. We hebben nog zo'n tv erbij die ook aangestuurd moet worden, maar de videokaart heeft maar 1 HDMI uitgang.

Wat is de beste manier om nog een HDMI uitgang te krijgen? Een tweede simpele videokaart erbij, maar werkt dat in windows 7? Of één videokaart met 2 hdmi uitgangen aanschaffen, en zo ja, welke.

We geven er trouwens geen spannende visuele dingen op weer, puur een aantal dashboards met live data van projecten.

[ Voor 12% gewijzigd door jwstoop op 26-02-2015 12:08 ]

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Héél uitgebreide zoekfunctie! http://tweakers.net/pricewatch/

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 06:04
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

• jwstoop
@mvdam: die heeft ie wel, maar is dat beeld niet anders of slechter of maakt het helemaal niks uit?

En @CH 033: yep i know, maar ik wil weten wat de beste oplossing is, daarna kan ik wel in de pricewatch zoeken welke kaart ik ga aanschaffen

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 20:36
Een verloop stekker van dvi naar hdmi.
het verschil maakt niet uit. Hdmi is dvi met geluid, als ik me niet vergis.

Nieuwe kaart hoeft helemaal niet dus.

• jwstoop
Ok thanks! Zojuist een hdmi<>dvi kabel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb hier ook zo een dvi-hdmi kabel en verbaas me telkens dat die het geluid ook doorgeeft, net zoals een hdmi kabel, maakt niet uit welke kant ik in de vga kaart steek, heeft die dvi aansluiting wat extra pinnen beslagen gekregen, of hoe weet die dat geluid wel door te sturen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:39:
Ik heb hier ook zo een dvi-hdmi kabel en verbaas me telkens dat die het geluid ook doorgeeft, net zoals een hdmi kabel, maakt niet uit welke kant ik in de vga kaart steek, heeft die dvi aansluiting wat extra pinnen beslagen gekregen, of hoe weet die dat geluid wel door te sturen?
Veel moderne videokaarten hebben die mogelijkheid inderdaad. In dat opzicht maakt het weinig uit. Mijn GTX650 doet ook gewoon geluid over m'n DVI aansluit naar de HDMI van m'n Iiyama scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

mad-dog schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:37:
[...]

Veel moderne videokaarten hebben die mogelijkheid inderdaad. In dat opzicht maakt het weinig uit. Mijn GTX650 doet ook gewoon geluid over m'n DVI aansluit naar de HDMI van m'n Iiyama scherm
Is als het goed is al sinds de AMD HD2xxx serie mogelijk: http://www.guru3d.com/art...0-xt-512mb-review,12.html

Dus zo héél modern is het niet ;)

Edit: Het het alleen bij een Dual-Link DVI-aansluiting. Voor het geluid worden namelijk de extra pinnen die gebruikt Dual-Link wel heeft en Single-Link niet. En dat is geen probleem, omdat Single-Link DVI tot 1920x1080 gaat en HDMI (@60Hz) ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Rye op 27-02-2015 18:44 ]

www.ping-win.nl

Pagina: 1