[Plus Supermarkt] Kras & Win actie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.027 views

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 14:17

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
De Plus Supermarkt heeft samen met CoolBlue een Kras & Win actie opgezet.
De voorwaarde voor de kras & win actie is echter wel dat je verplicht moet aanmelden voor de Coolblue & de Plus Supermarkt nieuwsbrief.

Mijn vragen hierover:
Mogen zij deze nieuwsbriefaanmeldingen zomaar verplichten?
Is het niet een Opt-In verplichting in Nederland / EU?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Waarom zou dit niet mogen? Je doet mee aan een actie en een voorwaarde om mee te doen aan die actie is je aanmelden voor een gratis nieuwsbrief.. Zie hier de problematiek niet zo in?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Inschrijven en na de actie meteen uitschrijven. En zo nodig met een spam account. Niet langer over nadenken ;)

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 18:29
Is dit niet Opt-in ?
Door je aan te melden geef je toestemming om e-mails naar jouw te sturen. Het is niet zo dat ze zeggen dat je e-mail adres alleen gebruikt wordt om de winnaar bekend te maken, en dat ze het toch gebruiken voor een nieuwsbrief.

Verwijderd

Dit is gewoon opt-in.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Maar mijn probleem is dus dat ik verplicht wordt me aan te melden voor de nieuwsbrief voor het meedoen aan een winactie. Dat mag toch niet zomaar?

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Je gaat toch zeker zelf akkoord met die voorwaarden? Dat is dus jouw opt-in. Als je niet wil inschrijven voor de nieuwsbrief, dan doe je niet mee aan de actie. Simple as that.

Je wilt echter wel iets winnen, en dus moet je akkoord gaan met de voorwaarden zodat ze je vervolgens af en toe een mailtje kunnen sturen. Waar denk je dat die hele actie nou op gebaseerd is?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik gok dat je een coolblue bon van 5 euro gaat winnen. De code sturen ze echter niet toe... De reclame mails komen wel aan trouwens!

En gewoon een spam account gebruiken als je mee wilt doen.

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Tonkey schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:04:
Ik gok dat je een coolblue bon van 5 euro gaat winnen. De code sturen ze echter niet toe... De reclame mails komen wel aan trouwens!
Zowel de code als de spam heb ik gewoon ontvangen...

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Hier is het 2 keer mis gegaan (andere gegevens). Toch jammer omdat ik toch een bestelling wou plaatsen daar, dan is het mooi meegenomen.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

eagle00789 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:54:
Maar mijn probleem is dus dat ik verplicht wordt me aan te melden voor de nieuwsbrief voor het meedoen aan een winactie. Dat mag toch niet zomaar?
Whahaha grapjas, ze mogen best zeggen dat je je moet aanmelden voor de nieuwsbrief om mee te mogen doen aan de winactie. Ze mogen zelfs van je verlangen dat jij met rode sokken aan 3 rondjes door de tuin gaat rennen terwijl je een door hun verzonnen liedje zingt en hiervan een video upload naar hun om mee te kunnen doen met de winactie. De vraag is dan alleen of je die actie dat waard vindt. Zolang ze hier niet achteraf mee komen mogen ze je vragen wat ze willen.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
tuurlijk mogen ze dat vragen, vervolgens is aan jou de keuze of je er aan wilt voldoen of niet, oftewel of je mee wilt doen aan de actie afhankelijk van wat je er zelf voor moet inzetten...
Als dat niet zou mogen dan zouden ook al die winacties op facebook niet mogen waar je van alles moet liken en delen...

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Ik heb toch de vraag maar eens bij de ACM en de Consuwijzer neergelegd, omdat dit soort praktijken volgens mij niet mogen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eagle00789 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:54:
Je wordt niet verplicht mee te doen, je kiest er zelf voor. Dit topic heeft een erg hoog "zoeken naar problemen" gehalte, zoals ook al duidelijk wordt uit de reacties.

Als de TS antwoord heeft van de ACM en Consuwijzer kan het eventueel weer open, maar tot die tijd hang ik hier toch een slotje aan, omdat ik anders voorzie dat er nog een hele stapel vergelijkbare reacties komen :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 26-02-2015 14:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.