• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik wil jullie graag een vraag voorleggen.

Op het werk hebben we narrowcasting met daarin een bioscoop opstelling. Die bestaat uit een pc met windows 7 en een beamer aangesloten via HDMI. Op de pc staan een aantal gangbare codecs en een stukje "narrowcasting" software.Op een aparte partitie staan de films. Meerdere mpg bestanden die elke 20 tot 45 minuten duren en meerdere keren per dag herhaald worden. Hiervoor betalen we ook rechten.

Om de films af te spelen staat er op een centrale server een beheer applicatie.Hierin staat een planning om de films op gezette tijden af te spelen via de Windows 7 pc op de beamer. Hier staat dan in : op datum X speel je film Y van xx:xx tot xx;xx Dit is dan verder uitgewerkt om van 9:00 tot 23:00 films af te spelen zonder onderbrekingen.

We gaan nu overstappen naar een narrowcasting oplossing met Chromeboxen, volledig web based. Hierin kan ik de bestaande bioscoop programmatie niet blijven gebruiken. Tevens willen we een upgrade van films gaan uitvoeren door betere kwaliteit te gaan gebruiken.

De vraag is nu als volgt. Is het mogelijk om op een pc met Windows 7 zonder externe aansturing films gedurende een bepaalde tijd af te spelen? Is er een stukje software waarmee ik meerdere films in een playlist kan zetten om die af te spelen gedurende een bepaalde tijd?

Ik heb gezocht naar de mogelijkheden die Windows mediaplayer heeft. Maar daarin kan ik niets op tijd laten lopen. Aparte narrowcasting software die dat wel kan vereist weer een server en (te hoge) extra kosten. Het liefste heb ik een oplossing die lokaal op de Windows 7 pc geplaatst kan worden waarmee ik de films kan plannen. Als ik op google zoek kom ik eigenlijk niets tegen waar ik verder mee kan. Ik krijg alleen oplossing voor automatisch afspelen ven een dvd schijf, of het opnemen van tv uitzendingen. Wellicht iemand die me hier in de juiste richting kan wijzen _/-\o_

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:14

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Thanks _/-\o_ een hele goeie trap in de juiste richting. Ik ga het bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Hier mag een slot op