• recsto
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-06 10:59
ik heb sinds ongeveer 2008 een router. het gaat om een sitecom wl 328. nu heb ik de laatste tijd slechtere verbinding ongeveer 5/1 mb/s. ik betaal voor 30/3(ziggo). op de router die ik van ziggo gekregen heb kom ik aardig in de buurt van deze snelheid. maar op mijn eigen router dus niet. heb hem al een aantal keren ge-reset. aan/uit gezet. zelf ben ik niet echt zo into netwerken/routers. dus mijn vraag is als ik een nieuwe router koop, is de snelheid dan beter als degene die ik nu heb/algemene ervaring beter?. mijn budget is onder de 100euro.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 20:22

TommieW

Numa numa.

Waarom gebruik je niet de router die van Ziggo hebt gekregen? Een Sitecom is niet beter dan de meuk die Ziggo levert.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:33
Voor 100 euro kun je heel wat prima routers kopen, maar idd vertel eerst eens waarom je uberhaupt een extra router nodig hebt en niet met die van Ziggo af kunt.

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Router van Ziggo zou voldoende moeten zijn om Wifi en bekabeld de 30/3 te halen.

De vraag is dan inderdaad, wat is de reden waarom je een 2de router nodig bent?
En haal je deze snelheden draadloos of bekabeld?

• recsto
ik zit boven op zolder. en de router van ziggo staat beneden in de meter kast. dus de wifi ontvangst is niet al te best boven. dus vandaar dat ik een tweede router heb.

• recsto
ehvc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:14:
Router van Ziggo zou voldoende moeten zijn om Wifi en bekabeld de 30/3 te halen.

De vraag is dan inderdaad, wat is de reden waarom je een 2de router nodig bent?
En haal je deze snelheden draadloos of bekabeld?
draadloos kom ik aardig in de buurt van die snelheden misschien net iets eronder.

• ehvc
Graag iets meer informatie.

Sitecom is bekabeld verbonden met modem beneden ( is dit correct)
Computer is bekabeld verbonden met Sitecom (is dit correct, en welke snelheid)
Computer is draadloos verbonden met de Sitecom (is dit correct, welke snelheid haal je dan)

Mijn stappenplan in dit soort situaties:
Rechtstreeks op het modem testen met kabel en laptop/pc.
De kabel testen die tussen modem en Sitecom ligt.
Sitecom aansluiten en daar rechtstreeks op testen.
speedtest.ziggo.nl gebruik ik voor de speedtesten.

daarna doe ik pas de testen met Wifi.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:33
Je gebruikt 'm dus alleen als accesspoint? Dat zou zelfs met zo'n sitecom ding nog wel goed moeten gaan eigenlijk. Zeker als de enige eis (ongeveer) 30Mbit is.

Heb je 'm wel geconfigureerd als accesspoint? Dus de DHCP-server uitgezet en voor alle verbindingen de LAN-poorten gebruiken?

Anoniem: 646678

Is de computer bedraad/draadloos aangesloten op het acces point? In het geval van draadloos kan het vele oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende is de Wi-Fi interventie met alle netwerken in de buurt. Hoe zit het daar met het aantal Wi-Fi netwerken?

• recsto
ehvc schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:30:
Graag iets meer informatie.

Sitecom is bekabeld verbonden met modem beneden ( is dit correct)
Computer is bekabeld verbonden met Sitecom (is dit correct, en welke snelheid)
Computer is draadloos verbonden met de Sitecom (is dit correct, welke snelheid haal je dan)

Mijn stappenplan in dit soort situaties:
Rechtstreeks op het modem testen met kabel en laptop/pc.
De kabel testen die tussen modem en Sitecom ligt.
Sitecom aansluiten en daar rechtstreeks op testen.
speedtest.ziggo.nl gebruik ik voor de speedtesten.

daarna doe ik pas de testen met Wifi.
sitecom is via stopcontact internet adapters verbonden met die van beneden(ziggo)
SITECOM TESTEN:
computer is altijd draadloos verbonden(snelheid: 4.7/2.8 mb/s)
computer als deze wel verbonden is(snelheid: 4.8/2.8 mb/s)

ZIGGO TESTEN:
draadloos: 29.1/2.8 mb/s
wired: 29.6/2.7 mb/s

• recsto
Anoniem: 646678 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:46:
Is de computer bedraad/draadloos aangesloten op het acces point? In het geval van draadloos kan het vele oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende is de Wi-Fi interventie met alle netwerken in de buurt. Hoe zit het daar met het aantal Wi-Fi netwerken?
inderdaad draadloos verbonden. ongeveer 12 netwerken in de buurt waarvan 2 van me zelf.

Anoniem: 646678

recsto schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:54:
[...]

inderdaad draadloos verbonden. ongeveer 12 netwerken in de buurt waarvan 2 van me zelf.
Heb je andere apparaten die je op dit acces point draadloos kan testen? Welke snelheid komt er dan uit?

• ehvc
Ik denk dat het probleem zich in de stroomadapters zit.

Om de router uit te sluiten. Router mee naar beneden om rechtstreeks aan het modem met een kabel te hangen.

Dus modem > kabel > router > kabel > computer/laptop

Zelf probeer ik altijd de stopcontact adapters te ontwijken. Ik heb er geen goede ervaring mee, zeker niet als ze over meerdere groepen aangesloten zijn.

• ehvc
Ik ben het niet helemaal met je eens Jelle.
Als wifi op het Ziggo modem wel goed is dan zou het op de sitecom ook goed moeten zijn.
(locatie waar ze staan etc daar gelaten)

Geen wat uitgesloten moet worden is of de aanvoer wel goed is.

Dus ik zou de sitecom rechtstreeks op het modem testen.
of de pc/laptop rechtstreeks op de stroomadapter boven.

• recsto
heb wat testen uitgevoerd, op de een of andere manier zijn deze testen heel anders dan dat ik eerst had. heb wel wat gerommeld met kabels. router aan/uit. adapters in/uit stopcontact. dus hopelijk blijft het zo.

ik heb de volgende resultaten:

via router sitecom:

LAPTOP download upload
wired: 22.32 mb/s 2.84 mb/s
wifi: 23.74 mb/s 2.90 mb/s

PS4
wired: 19.5 mb/s 2.6 mb/s (type-3)
wifi: 8.2 mb/s 2.2 mb/s (type-2)

via adapters:

LAPTOP
wired: 22.61 mb/s 2.90 mb/s

PS4
wired: 19.1 mb/s 2.6 mb/s (type-2)

ik heb DHCP aan laten staan. bij deze testen. als ik het uitzet merk ik niet erg veel vershil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat niet om DHCP, maar om gebruik van twee aparte netwerken dmv NAT vs een enkele netwerk zonder extra NAT.

Los daarvan, je hebt nu minstens vijf en misschien meer dingen gedaan zonder tussendoor te testen. Niemand kan zeggen wat nu het probleem was of hoe groot de kans is dat het terug komt.

Tip: volgende keer gestructureerd te werk gaan. Steeds één ding doen, dan testen. Zo kom je er exact achter waar het uitmaakt. En kun je ons dat ook vertellen als je weer in de problemen komt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1