Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Solid Works 2012 CPU 100%

Pagina: 1
Acties:

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 14:42
Mijn collegae maakt dagelijks gebruik van Solid Works 2012. Zijn systeem is nu ongeveer 3 jaar oud.
Bestaande uit onderstaande hardware

Xeon W350 2.8 ghz, 6 gb Ram, Quattro 400. Windows 7 Pro, 64.

Als hij binnen SW een render wil maken met Photoview 360, schiet zijn CPU direct naar 100%. Dat is opzich logisch, maar naar mijn idee moet zijn GPU die taken overnemen. Een andere collega met een gelijke setup, krijgt namelijk geen 100% CPU load. Hij is dan ook sneller klaar.

Het lijkt erop dat de GPU de taken niet overneemt, waar ik dat instel is mij niet duidelijk.

PSN ID Binloading_nl

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

TTLCrazy

Listen to Frankie

Klinkt misschien hard, maar bel de IT afdeling ? Waarschijlink zit je systeem ook zo dichtgetimmerd dat je niet eens wat kan instellen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 14:42
Ja we zijn helaas niet zo groot, dus geen IT afdeling. Slechts iemand, ik, die zoveel mogelijk zelf regelt. Echter, niet zo bekend binnen SW. Dus ik hoop op hulp van een ervaren gebruiker

PSN ID Binloading_nl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij doet photoview 360 in 2012 helemaal geen gpu rendering en is het normaal dat het op de cpu gebeurt. Heeft die andere collega ook dezelfde versie van SW? Misschien dat die andere collega previewt in de viewport met realview ofzo?

Ik neem aan dat je een Quadro 4000 bedoelde..? En xeon w3550?

[ Voor 32% gewijzigd door maratropa op 26-02-2015 11:41 ]

specs

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Photoview gebruikt alleen cpu, zelfs in 2015 nog.
Hoe die collega geen 100% cpu gebruik krijgt is wel raar, er zit naar mijn weten geen functie om de cpu load te beperken. Misschien lagere render instellingen?

[ Voor 9% gewijzigd door GWBoes op 26-02-2015 11:44 ]

Flickr - Strava