Mijn vrouw heeft sinds kort een nieuwe baan, iets verder van onze woning, zodat we een tweede wagen nodig hebben naast mijn firmawagen. Nu moet ik bekennen dat ik de laatste 20 jaar nog nooit een auto gekocht, verzekerd, onderhouden,... heb en gewoon in dat ding stap en rij zonder er bij na te denken (dank U, baas) dus ik heb er absoluut geen idee van wat een auto kost, vandaar mijn vraag, om de komende kosten een beetje realistisch te kunnen inschatten.
We willen een eenvoudig tweedehandsje kopen, lichte motor, geen franje, het moet gewoon rijden en een beetje veilig zijn. Als ik een maandbedrag moet bepalen wat betreft afschrijving, autobelasting, verzekering, onderhoud,... enz, wat zou me dat dan realistisch kosten?
(we hebben het hier over een auto in Vlaanderen)
We willen een eenvoudig tweedehandsje kopen, lichte motor, geen franje, het moet gewoon rijden en een beetje veilig zijn. Als ik een maandbedrag moet bepalen wat betreft afschrijving, autobelasting, verzekering, onderhoud,... enz, wat zou me dat dan realistisch kosten?
(we hebben het hier over een auto in Vlaanderen)
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.