Toon posts:

Te hoge vore clock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Als ik een kleine game speel (in de zin van niet zwaar). Schakelt mijn videokaart meteen naar het maximale core clock waardoor die heet wordt.

Hoe kan ik mijn videokaart als het ware zelf laten regelen? Dus wanneer het nodig is dat ie dan in een hogere frequentie gaat. Want nu wordt ie onnodig warm

Hij word rond de 75 graden en het is de MSI gtx 770 gaming.

Bedankt voor je hulp

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-03 16:24
75 graden met 100% load is prima. Je kunt natuurlijk altijd je fans iets sneller laten draaien.
Maximale prestaties is voor mij niet 'onnodig warm', maar daar kunnen de meningen over verschillen.

EDIT: Hm, ik zie nu pas dat je aangeeft "kleine game". Over wat voor een game praten we dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Assix op 26-02-2015 02:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
hermitassix schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 02:32:
75 graden met 100% load is prima. Je kunt natuurlijk altijd je fans iets sneller laten draaien.
Maximale prestaties is voor mij niet 'onnodig warm', maar daar kunnen de meningen over verschillen.

EDIT: Hm, ik zie nu pas dat je aangeeft "kleine game". Over wat voor een game praten we dan?
Een game als 'Rust'. Ik heb mijn fan snelheid al geregeld met MSI afterburner. Als ie bij 70 graden is draait ie op 70% maar hij steekt bij 75 graden

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Volgens mij is het veel kwalijker als je vga niet op volle kracht zou gaan lopen, als je Vsync inschakelt krijgt ie het niet zo druk, en zal de temp ook wel weer wat omlaag gaan, test dat eens?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Rust is niet "klein". Zolang je pc niet uitvalt is er niks met 75 graden en wat je videokaart doet qua vcore is gewoon zoals het ontworpen is.
Als je toch echt wilt spelen met je vcore; google eens op "undervolten"

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oké dus ik hoef me geen zorgen te maken ?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

Croga

The Unreasonable Man

Een enorm eenvoudige manier, als het spel het ondersteund, is gebruik maken van VSync (of Vertical Sync). Dit zorgt er voor dat je videokaart nooit meer beelden genereerd (en dus berekend) dan je monitor kan tonen. Dat scheelt over het algemeen aanzienlijk zonder dat je er zelf ook maar iets van zult merken.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Zover ik weet zal je gpu altijd proberen de maximale fps te behalen in een spel. Dus als je bv diablo 1 gaat spelen zal hij altijd op 100% draaien om bv 500 fps te halen. Als je vsync aanzet zal hij gebruiken wat hij nodig heeft om xfps te behalen(maximal aanyal hz van je monitor) maar 75 graden is toch niets mis mee? Zolang hij niet tortelt is het goed.
Pagina: 1