• Greggel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 15:08
Ik zoek een mediaplayer.

Wat is je budget?

Budget ligt rond de 300€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Om gedownloade films te bekijken op mijn tv.
Ik download alles op mijn laptop, maar zou deze films allemaal op een interne HDD willen zetten zodat ik niet telkens mijn laptop moet verhuizen naar de tv om een film te bekijken.
Hij moet sowieso 1080P kunnen afspelen en via HDMI aan mijn tv worden verbonden.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb me al sufgezocht maar ben een totale leek op het gebied van mediaplayers.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik zit er niks mee in om mijn films over te zetten op de mediaplayer, maar dan moet hij uiteraard wel een HDD ondersteunen die groot genoeg is.

Grtz Greggel.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Synology NAS als centrale opslag van al je media (foto's / films / etc).
Kan ook worden gebruikt om te downloaden.

Dan een Raspberry Pi 2 met Kodi als mediaplayer.
Kan ook met een WiFi stick er in, mocht je geen netwerk bij de TV hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Raspberry Pi 2 Model B 1GB€ 36,95€ 36,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 93,50€ 93,50
1Synology DiskStation DS215j€ 162,33€ 162,33
Importeer productenTotaal€ 292,78

Met een Action 2.1A lader en een HDMI kabel en een behuizing voor je RPi kom je wel iets hoger uit, maar dit is wel een setup waar je echt iets aan hebt (door de NAS vooral!).

Bedienen van de Pi met Kodi kan (meestal) gewoon met de Ab van je TV, dus dat is ook een voordeel.
Verder is Kodi super natuurlijk.

Met een 2TB schijf er in eerst, kun je de kosten iets drukken en kom je rond de 300,- uit.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 26-02-2015 00:20 ]

Te koop....

• Greggel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 15:08
En wat zijn de meningen over deze toestellen?

Mede8er Med800x3D
pricewatch: Mede8er MED800X3D

Syabas popcorn hour-A410
pricewatch: Popcorn Hour A-410

De reden dat ik deze aanhaal is omdat ik zoals ik reed zei een leek ben, en dor deze opstelling moet ik enkel de HDD plaatsen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
ik heb een ac ryam PV73100, vandaag is mijn harde schijf naar de knopen gegaan. (niet erg) maar ik doe nu streamen via mijn pc.. ik kom er maar niet uit ik heb een MKV bestand gedowload met losse subs. als die op de harde schijf staat kan ik de losse subs er wel onder zetten, maar nu ik stream zegt de ryan geen subs gevonden als ik op het knopje subttile druk.. kan deze ryan dat gewoon weg niet of doe ik iets fout ????

als deze ac ryan pv73100 dat niet kan, weten jullie dan misschien een mediaplayer die wel losse subs eronder kan zetten (via stream)..

ps: het MKV bestand (film kan ik wel gewoon kijken, helaas zonder ondertiteling.

ik zal mijn vraag iets duidelijker maken.

ik heb een ac ryan 73100, als ik die via een dongle (of vast via kabel) naar mijn pc ga, kan die wel MKV bestanden lezen en spelen maar het SRT bestand (subtitle) niet..dus wrodt het een film zonder subs.
doe ik het fout of kan de ryan dat gewoonweg niet..

anders zoek ik een mediaplayer die wel films met lossen subs kan afspelen..

[ Voor 23% gewijzigd door harley2009 op 17-05-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18
Greggel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:48:
En wat zijn de meningen over deze toestellen?

Mede8er Med800x3D
pricewatch: Mede8er MED800X3D
De reden dat ik deze aanhaal is omdat ik zoals ik reed zei een leek ben, en dor deze opstelling moet ik enkel de HDD plaatsen. :-)
Voor een leek is dit een goede oplossing, plug & play. Heb deze al een geruime tijd staan hier in huis, ook voor het gezin makkelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@harley 2009

zorg dat je subs dezelfde naam hebben als het mkv bestand (bijvoorbeeld harley2009.mkv en harley2009.srt) plaats ze samen in dezelfde map en de ac ryan zou ze moeten kunnen afspelen. Ik heb zelf namelijk hetzelfde type en werkt altijd op deze manier.
Pagina: 1