Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:54
Beste mede tweakers,

Mijn huidge ketel is 15 jaar oud, ik heb dit huis nog niet lang geleden gekocht, en de laatste keurings sticker is van 2010 volgens mij,
Om met een schone lei te beginnen, en het feit dat binnen 7 weken onze eerste kleine op komst is, ben ik op zoek naar een nieuwe ketel.

De reden dat ik wil huren, omdat m'n vriendin zwanger thuis zit, en alles uit 1 salaris komt, kan ik geen ketel kopen. Dus wil ik deze huren, ik weet dat ik aan het eind van het traject een paar bankjes duurder uit ben, maar so be it.

Enkele voorwaarden van mijn kant:

- Maandbedrag maximaal 30 euro
- CW5 (30 Kw, 15 ltr/m)

Ik kwam onder andere deze tegen:

https://www.warmgarant.nl...-hreco-36-cv-ketel-1.aspx
Deze zit netto op 27 euro per maand voor 12 jaar. Er wordt voor installatie uitgegaan van HR > HR installatie, ik heb nu ook een HR ketel, dus dat is geen enkel probleem.
De thermostaat maakt me niet uit, daar krijg je een gratis simpele Honeywell, maar ik will toch straks naar de Nest.

Maar lees verhalen over dat Intergas niet goed is, maar is dat tegenwoordig nog echt zo verschillend? Bij huur ligt alles qua reparaties en vervanging bij hen, dus zou niet een probleem moeten zijn lijkt me.

De reden dat ik hier om advies vraag, is omdat ik inhoudelijk voor- en nadelen wil weten omdat ik er zelf geen kaas van gegeten heb.

Wie kan mij hier adviseren?

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik zie op de pagina niks staan over kosten van eventueel te vervangen onderdelen?
Of valt dit bij hun onder materiaalkosten?

Laat je anders eens gratis adviseren, misschien dat je dan wat zelfverzekerder je keuze kunt maken?
Wat jij misschien bespaard per maand met dat huurcontract, verlies je ook een deel weer aan het hoge verbruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Assix op 26-02-2015 01:34 ]

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 00:01
Ik zou eerst de huidige ketel laten keuren, die kan misschien nog wel even mee. Huren kan altijd nog.

En waarom wil je een CW5 ketel, heb je echt zoveel warm water nodig? 30 kW en 15 liter per uur is echt niet wat je zoekt met een relatief krappe beurs.
Het gasverbruik is vrij hoog, reken tot 5 liter gas om 1 liter water te verwarmen, (bij de huidige koud water temperatuur, 's zomers heb je 3 liter nodig).
15 liter water/min is dan 75 liter gas per minuut, 14 minuten douche kost dan al 1 m3 gas. (inclusief water komt dat op 1 euro per 14 minuten)

En die prijs, ruim 3800 euro in 12 jaar, dat ding kost 1100 euro. Als je oude ketel nog 3.5 jaar meegaat, dan koop je een nieuwe intergas (of een Rehema/Nefit). Een CW4 koop je al onder de 900 euro, en die geeft ook best veel warm water http://www.cvtotaal.nl/ne...2vDKjt4XlD_gNwRoCTevw_wcB.

[ Voor 29% gewijzigd door drielp op 26-02-2015 01:48 ]

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zou de ketel gewoon laten hangen. Als je het geld dat je kwijt bent aan de huur van de nieuwe aan de kant zet kun je na 4 jaar zelf een nieuwe ketel kopen. Ik heb zelf ook een ketel van ongeveer 15 jaar (Nefit VR2520) en die heeft de afgelopen 5 jaar geen enkel defect gehad. In de tijd dat ik in dat huis woon (wat ook al bijna 15 jaar is, de ketel was aanwezig toen ik in het huis betrok) is er alleen een keer de driewegklep vervangen.

Signatures zijn voor boomers.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
Ik hoorde pas een installateur zeggen "liever een dikke winterjas, dan een intergas"

Maar inderdaad. Laat je ketel na kijken/schoonmaken (ketel kan nog best 4 jaar mee). leg elke maand 30 euro weg en koop over een paar jaar een nieuwe ketel.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfightserv op 26-02-2015 10:35 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:33 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Misschien handig om de gegevens van je huidige ketel te vermelden. 15 jaar is voor sommige merken/types al redelijk oud, terwijl andere vaak ruim 20 jaar mee gaan.

Huren is vreselijk duur en in mijn ogen maken de verhuurders misbruik van mensen die geen aanschaf kunnen betalen. Het totaal over 12 jaar is bizar hoog en op onderhoud wordt vaak flink bezuinigd. De interval wordt maximaal opgerekt, want na 12 jaar is de ketel al bijna 2x terugverdiend, hij mag dan op zijn.
Om vervolgens weer een nieuw contract te slijten.

Daarnaast... Waarom zo'n sloot warm water op je verlanglijstje? Met alleen een douche heb je daar veel te veel aan en een bad vullen kost 5 minuten minder tijd tov een cw4.
Nog los van je financiële situatie zou ik gewoon voor een cw4 gaan.
Het hierboven berekende gasverbruik is wat overdreven, want die 15l/m is niet bij 60 graden, maar is de gemengde hoeveelheid.

Douchen onder een grote hoeveelheid is duurder is verbruik, een bad vullen kost niet meer energie.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Misschien helemaal niet wat je wil horen, maar laat idd die ketel nog even hangen.
Laat hem servicen, en spaar die 3 tientjes per maand. Dan is 1500 euro voor een ketel + installatie een eind weg. Je zou een ketel van marktplaats af kunnen halen? Daar staan vaak jonge gebruikte ketels op:
http://link.marktplaats.nl/m903126455
http://link.marktplaats.nl/m901623339

Installeren stelt niet zo veel voor, daar is een vakman en uurtje of 3a 4 mee bezig, plus nog wat klein materiaal. Je zou het desnoods zelf kunnen doen.

Waarom niet huren: los van het feit dat je je ketel een paar keer betaalt, is het ook lastig om van dat huurcontract af te komen als je je huis wil verkopen bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 26-02-2015 17:02 ]

Wise enough to play the fool

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op zich is Intergas geen slecht merk anders was het allang verdwenen van de markt en zou niemand dat nog willen verkopen. Voordeel aan huren is ook dat je alle reparaties vergoed krijgt en je na 12 jaar een nieuwe kan laten hangen.
Als je echt zoveel comfort nodig hebt dan is de keuze van de ketel goed, verschil met minder comfort is ook maar een klein prijsverschil.
Nog wel even uitkijken met de installatiekosten, hier kan nog wel wat bijkomen voor dakdoorvoer materiaal wat eventueel vernieuwd moet worden.

Maar net als hierboven zou ik echt kijken of je niet ergens het budget vandaan kan halen om er één te kopen. Misschien zou je zelfs een jonge 2e hands ketel kunnen kopen, sommige van 4-5 jaar oud kan je al krijgen voor 300 euro.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Niet lullig bedoeld, maar als je samen niet eens een buffer euro hebt om bijv. een nieuwe CV-ketel te kunnen aanschaffen vraag ik mij af of je je prioriteiten wel goed hebt zitten :?
Nou is een CV-ketel niet bepaald goedkoop, maar voor een 1800 euro ofzo heb je zo'n ding wel hangen, lijkt mij dat je dat met z'n tweeën toch wel moet kunnen ophoesten :?

Wat doe je bijv. als je wasmachine er volgende week ineens mee kapt? Of je auto komt niet meer door de APK? Heel veel mensen lijden onder de crisis, maar dit 'probleem' verbaast mij eigenlijk wel een beetje.

Huren zou overigens ik gewoon niet doen, redenen zijn hierboven al aangehaald. En voor je vervangende ketel zou ik kijken naar een Remeha Calenta, zijn erg goede en betrouwbare ketels. Maar ook Nefit is heel goed (wel wat duurder dacht ik?). Intergas is wat goedkoper, maar hoeven ook geen slechte ketels te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2015 18:08 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
ThinkPadd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:04:
Niet lullig bedoeld, maar als je samen niet eens een buffer euro hebt om bijv. een nieuwe CV-ketel te kunnen aanschaffen vraag ik mij af of je je prioriteiten wel goed hebt zitten :?
Nou is een CV-ketel niet bepaald goedkoop, maar voor een 1800 euro ofzo heb je zo'n ding wel hangen, lijkt mij dat je dat met z'n tweeën toch wel moet kunnen ophoesten :?

Wat doe je bijv. als je wasmachine er volgende week ineens mee kapt? Of je auto komt niet meer door de APK? Heel veel mensen lijden onder de crisis, maar dit 'probleem' verbaast mij eigenlijk wel een beetje.

Huren zou overigens ik gewoon niet doen, redenen zijn hierboven al aangehaald. En voor je vervangende ketel zou ik kijken naar een Remeha Calenta, zijn erg goede en betrouwbare ketels. Maar ook Nefit is heel goed (wel wat duurder dacht ik?). Intergas is wat goedkoper, maar hoeven ook geen slechte ketels te zijn.
Fijn dat je het aanhaalt maar dat is niet de doel van dit topic. TS is op zoek naar een goede huurovereenkomst voor een cv-ketel.

Daarnaast heeft iedereen over zelf kopen maar wat als dat ding er met 4 jaar volledig uitklapt en het eea vervangen dient te worden. Dit komt dan uit je eigen portemonnee. Ik heb via Kemkens ook huur en hier zit installatie, reparatie alles in gedurende x aantal jaar zonder extra kosten. Zijn zelfs in het weekend komen installeren zonder extra kosten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Neefdave schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:13:
[...]

Fijn dat je het aanhaalt maar dat is niet de het doel van dit topic. TS is op zoek naar een goede huurovereenkomst voor een cv-ketel.

Daarnaast heeft iedereen over zelf kopen maar wat als dat ding er met 4 jaar volledig uitklapt en het eea vervangen dient te worden. Dit komt dan uit je eigen portemonnee. Ik heb via Kemkens ook huur en hier zit installatie, reparatie alles in gedurende x aantal jaar zonder extra kosten. Zijn zelfs in het weekend komen installeren zonder extra kosten.
Voor een goede huurovereenkomst kan je lang zoeken, want met huren/leasen van een ketel wordt je sowieso een poot uitgedraaid, zo is de constructie nou eenmaal? Anders zou iedereen wel een ketel huren als je er zelf beter van zou worden, niet? ;)

En een ketel die er na 4 jaar volledig uitklapt :? Dan heb je of een waardeloze ketel, of je laat amper/geen onderhoud plegen. De meeste ketels gaan met regelmatig onderhoud vaak wel een 15 jaar mee voordat ze echt op zijn. Echt rampzalige ketels worden door de gerenommeerde merken ook niet meer verkocht volgens mij. De Remeha Calenta die ik bijv. noemde bestaat al een aantal jaren en daar zijn de meeste kinderziektes nu wel uit volgens mij.

En met een gunstig onderhoudscontract hoef je volgens mij ook niet leeg te lopen op kosten hoor.

Misschien is het geldprobleem niet de vraag, maar een ketel huren is mijns inziens gewoon zonde van het geld. Als je het voor jezelf eens doorrekent zul je zien dat het een gouden business is voor de aanbieders.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 26-02-2015 18:23 ]

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:07

Crazy-

Best life ever

Kennis van me heeft onlangs een nieuwe nefit laten ophangen. Koste nog geem 1600 euro allin. Standaard huis, gemiddeld. Welke CW waarde weet ik niet maar goed

Hij ging niet eens shoppen dus. Een intergas haal je al voor onder de 1000 euro, ochtendje werk... Moet kunnen

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:04:
Als je de ts leest dan weet je waar dat buffer waarschijnlijk al aan opgegaan is.
+/-€1000 voor een kinderwagen, 2000 voor de kinderkamer, enz enz... ;)

Daarom de ketel een goede onderhoudsbeurt geven en gewoon nog een paar jaar laten hangen.
Ik lees niets over storingen of klachten, dus waarom perse vervangen?

Heeft de TS zelf trouwens ook nog een reactie?
Crazy- schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:58:
Kennis van me heeft onlangs een nieuwe nefit laten ophangen. Koste nog geem 1600 euro allin. Standaard huis, gemiddeld. Welke CW waarde weet ik niet maar goed

Hij ging niet eens shoppen dus. Een intergas haal je al voor onder de 1000 euro, ochtendje werk... Moet kunnen
Ook een Nefit heb je voor ruim onder de 1000 euro, elk ander merk heeft ook keuze genoeg onder de 1000

[ Voor 32% gewijzigd door Oxellaar op 26-02-2015 20:33 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ThinkPadd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:20:
[...]

En een ketel die er na 4 jaar volledig uitklapt :? Dan heb je of een waardeloze ketel, of je laat amper/geen onderhoud plegen. De meeste ketels gaan met regelmatig onderhoud vaak wel een 15 jaar mee voordat ze echt op zijn.
Zoals al gezegd: die van mij is al 15 jaar oud en er is nog maar 1 onderdeel vervangen. Heb ik dan zoveel geluk of kan een ketel gewoon 25 jaar mee?

Signatures zijn voor boomers.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
En een kortlopende lening aangaan voor de aanschaf & installatie van de HR-ketel?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

een lening aangaan of ding huren zou ik niet doen. dat is altijd een situatie dat je meer kwijt ben

mbt het merk intergas
iedere dealer lult in zijn eigen straat
heb het hier ook gezien. 3 jr geleden sprak in een dealer nee vaillant is k*t neem een remeha
nu komt er vanuit de markt meer vraag naar vaillant om de simpele reden dat je daar nu een aardige thermostaat bij krijgt .
en wat zegt die dealer nu , nee vaillant is weer helemaal top of bill
dus ja dat zegt echt niets,
even zijsprongetje denk je nu echt dat de renault master beter is dan de opel vivaro
enige verschil is het merk embleem hihi

ieder persoon heeft een persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk
stel nu dat dit specifieke merk niet 15 jr mee gaat maar 14,8
dan heb je toch voor die 0,2jr een goed gevoel gehad omdat je jouw merk voorkeur heb gekozen

ipv 15 jr twijfelen of je er wel goed aan heb gedaan met dat andere merk

terug naar jou 100.000$ vraag wat moet je nu doen
ik zou deze ketel gewoon laten hangen voor dit moment.
laat me keuren.schoonmaken etc pakkingsetje erbij kost je denk ik een 120 euro euro en voorlopig kan dat ding gewoon nog mee

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Huren is net zoiets als een leaseauto denk ik. Je hebt een nieuwe ketel, onderhoud en onkosten worden vergoed maar je betaald een stuk meer. Ik zou zelf je oude ketel gewoon nog even laten hangen inderdaad als er verder geen grote problemen mee zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1