Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Intel Wireless-N 7265 en Ziggo Ubee router

Pagina: 1
Acties:

• Rengin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 15:24
Hi,

Paar weken terug heb ik de Cintiq Companion 2 besteld. Apparaat van mijn dromen tot dusver, op 1 ding na: wireless snelheden zijn thuis om te huilen.

- Resultaten van ongeveer 20 speedtests op verschillende sites varieren van 0.1 mbps tot 5 mbps. Onze snelheid is 90 mbps via de kabel, komt dus ook echt binnen. iPad Air krijgt 30 mbps binnen, Surface Pro 2 20 mbps. Het maffe is dat de Companion wel vaak 6-8 mbps up haalt.

- Heb de snelheid ook op mijn werk getest net na de lunch, dus met veel mensen aanwezig. 1x kreeg ik 0.1-1 mbps binnen, tweede keer schoot hij omhoog naar 30-35 mbps.

- Wireless drivers zijn geupdate naar de laatste versies (eerdere drivers ook eerst gedeinstalleerd), heb ook de volgende instellingen aangepast op basis van een artikel dat ik online heb gevonden:

WMM QoS is disabled by default and should be enabled
Some people seemed to think that the 802.11n channel width should be set to Auto and others thought it should be set to 20MHz.
HT Mode should be enabled
U-APSD support should be disabled (this option doesn’t appear until version 17.x)

- Channel van onze router heb ik aangepast naar 1 waar weinig andere routers op zitten.

Aangezien ik op mijn werk wel 30-ish mbps haalde vermoed ik dat het aan de router thuis ligt. Het is dus een Ziggo Ubee router.

Ben even benieuwd of iemand hier wat meer verstand heeft van de problemen met de Wireless-N 7265, of de connectiviteit tussen die twee. Wil dit heel graag oplossen, want ik wil mijn Companion echt niet terugsturen!

Ohja: Reactie van Wacom was dat er heel veel redenen kunnen zijn (drivers updaten, slecht signaal etc) en dat ik 'm als ik wil kan terugsturen. Hielp dus niet veel.

Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Rengin op 25-02-2015 23:30 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Telefoon,
Wifi analyser wat zegt dat? zijn er veel netwerken ? En daarmee veel mogelijke stoorzenders?

En kan je ook testen binnen je netwerk? BIj voorkeur naar een bekabeld iets.

[ Voor 21% gewijzigd door 3DDude op 25-02-2015 23:33 ]

Be nice, You Assholes :)

• Rengin
Heb bij een paar dingen even iets meer info nodig. Wat bedoel je met testen binnen mijn eigen netwerk? Heb net een Ziggo speedtest gedaan, die komt uit op 7.28 mbps down en 7.24 mbps up. Heb ook DownTester geprobeerd, daarbij kreeg ik dit:
Speed: 197791.6 KB/Sec 1620.31 Mbps (beetje hoog??)

Wifi analyzer zegt dat er 6 andere WiFi netwerken zijn, waarvan 1 een Ziggo HotSpot die van onze router af komt. Max speed is 144 Mbps, de channel en breedtes ernaast heb ik wel redelijk voor mezelf. Zit alleen een beetje overlap in het uitiende van mijn bereik.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi Analyzer geeft je veel info dat niet relevant is en mist het belangrijkste: hoe zit het met SNR op je eigen kanaal. Ik kan daarom WiFi SNR veel meer aanraden. Erg simpel appje, meet RSSI en SNR van het netwerk waar je telefoon mee verbonden is.

Maar het boeit allemaal niet. Je hebt andere apparaten die veel hogere snelheden halen op exact dezelfde plek - dus RF heb je uitgesloten. Steek daar geen tijd in. Ook weet je dat het apparaat het op zich kan, want op het werk na die ene keer 0.1Mbps geen problemen.

Wat hou je over:
- brakke settings (grotendeels uitgesloten, maar je weet maar nooit)
- compatibility issues tussen chipset in AP en chipset in client

Ik hoor niet al te beste dingen over de 7265, dus zou compatibility issues niet zo gek vinden, vooral omdat die Ziggo Ubees Broadcom chips hebben, die iha snel compatibility gedoe hebben.

Aangezien Ziggo je niet zomaar een andere modem gaat geven (en een alternatief device ws ook Broadcom chip heeft) en je die Cintiq te leuk vindt om weg te doen zou ik aanraden om te kijken naar een andere AP voor thuis, al is het alleen maar om te testen of dat wat uitmaakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Rengin
Dank. Andere AP gaan we naar kijken. Zaten we al eerder aan te denken, dit is alleen maar meer aanleiding.