Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb wel veel kijk ervaring ;).

Nu heb ik zojuist helaas mijn Sony Xperia Z3 compact laten vallen en de voorkant ligt aan diggelen. Het scherm doet het nog maar de touchscreen functie niet meer. Omdat ik de telefoon pas 2 maanden heb wil ik deze graag laten repareren. Ik ben me echter rotgeschrokken van de prijzen (rond de €180,-). De nieuwwaarde ligt ergens rond de €400,-.

Nu is mijn vraag of deze prijs inderdaad gangbaar is of dat er goedkopere mogelijkheden zijn? Zelf repareren is natuurlijk goedkoper maar ik heb hier 0 ervaring in en ook nog eens 2 linkerhanden dus dit durf ik niet zo goed aan.

Ik hoor het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 23:11 ]

Beste antwoord (via rens-br op 18-10-2016 15:35)

Verwijderd

Mijn Xperia Z3 compact heeft een paar weken geleden een val van heuphoogte op asfalt ook niet overleefd: gebarsten scherm, beschadigde hoekjes en een niet werkend touchscreen. Ik heb het naar volle tevredenheid bij Anyfix laten repareren voor 135 euro. Scherm en buitenrand zijn vervangen en daarmee werkt de telefoon weer volledig en is er geen enkele schade meer te zien. Ze geven garantie op de waterdichtheid en ik kon mijn toestel na 6 dagen weer ophalen.

Ik zie op de website dat de prijs voor deze reparatie is gestegen naar 159 euro. Toch nog altijd iets goedkoper dan de 180 euro, die je elders gezien had. Als je hem niet zelf kunt wegbrengen/ophalen komen er nog wel verzendkosten bovenop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
Die prijzen zie je overal... bij mijn Samsung Galaxy Note 3 zit er alleen een haarfijne kras schuin van boven naar beneden.. gelukkig is dat alleen het glas a 60euro reparatie. Maar als ik ook lcd moest laten vervangen, kwam het ook minimaal op 180euro uit..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xperia Z3 compact heeft een paar weken geleden een val van heuphoogte op asfalt ook niet overleefd: gebarsten scherm, beschadigde hoekjes en een niet werkend touchscreen. Ik heb het naar volle tevredenheid bij Anyfix laten repareren voor 135 euro. Scherm en buitenrand zijn vervangen en daarmee werkt de telefoon weer volledig en is er geen enkele schade meer te zien. Ze geven garantie op de waterdichtheid en ik kon mijn toestel na 6 dagen weer ophalen.

Ik zie op de website dat de prijs voor deze reparatie is gestegen naar 159 euro. Toch nog altijd iets goedkoper dan de 180 euro, die je elders gezien had. Als je hem niet zelf kunt wegbrengen/ophalen komen er nog wel verzendkosten bovenop.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga er maar gewoon voor, het is niet anders. Ik zorg wel gewoon dat ze er gelijk een goed beschermhoesje bijdoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandtair
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-01 20:18
Ik heb dus mijn toestel opgestuurd voor garantie toen het voorste scherm los begon te laten. Nu krijg ik te horen dat dit niet onder de garantie valt en ik 203 euro moet betalen voor een reparatie.
Waarom het dan niet onder de garantie valt is volgens hun omdat het komt door onjuist gebruik. Ik heb dus op een of andere manier door het gebruik de lijmlaag los laten gaan.

En het is vreemd dat de reparatie van een scherm ongeveer 3 euro duurder is dan de 2e hands waarde.

Reparaties zijn de telefoon niet meer waard last ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Brandtair schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:12:
Reparaties zijn de telefoon niet meer waard last ik maar zeggen.
Mocht je hier nog hulp bij nodig hebben, kun je beter een topic openen in het Shopping Forum. Daar zitten een aantal juristen die je precies kunnen vertellen wat jou rechten zijn en de plichten van de webshop.

Verder is het goed dat je de search hebt geraadpleegd, maar is het kicken van een oud topic niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.