gezocht: 5.1 speakers (gaming) ~ EUR 350 / Polk TL 1600 ?

Pagina: 1
Acties:

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:37
Ik zoek een?
5.1 speakerset, ter vervanging van mijn 4.0 setje van Spirit Absolute Zero's. Deze studio monitors zijn al 10 jaar mijn trouwe vrienden bij het gamen, met hun ietwat stoere bas, een uitstekend stereobeeld en nauwkeurig hoog.
Tot nu toe heb ik de extreem lage WAF voor deze units van 32x23x29cm kunnen duiken, drukken, kaatsen of anderszins ontwijken, maar nu heeft vrouwlief zo'n hekel gekregen aan die vier koelkasten in de achterkamer, dat er budget is vrijgemaakt. W00t! Loot!!!

Ik zoek dus:
Ik wil gamen - en dat moet minstens zo vet klinken als dat ik gewend ben. "Vet" is hier gedefinieerd als:
- overtuigend laag,
- geen nasale middentonen,
- uitstekende plaatsing van de verschillende geluidsbronnen.
- laag + kleine satelliet speakers => 5.1 set.
- satellieten <= 18x15x17

De vrouw zoekt daarom een speakerset met een sub en qua afmetingen bescheiden satellieten. Zelf wil ik
Wat is je budget?
Na aanschaf van een Yamaha RX-V477 receiver om het geheel aan te sturen, is er nog zo'n 300 euro over. Veel teveel ruimte om een duidelijke winnaar te hebben.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Harman Kardon; die hebben we al in de woonkamer, en ik vind die erg goed maar wel braaf; deze speakerset is voor de man-cave; het mag iets lomper, vetter, rauwer. Iets minder Crystal Method, iets meer the Prodigy.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Rechthoek van 4x6m waarbij front & rear 4m breed zijn. Scherm staat in het midden, de huidige speakers zijn nearfields.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nou, dit, dit en dit.

Amerikaanse reviews zijn het eens dat die Energy Take Classic set uitstekend is; bescheiden formaat met idioot goeie prestaties. Maar - dat wordt importeren, en met de 50% extra kosten komen we in een ander prijssegment. Prima, maar dan wil ik binnen dát prijssegment gaan zoeken. Dus: kent iemand een achterdeur om deze set voor minder dan 400 euro naar NL te halen? anders vallen ze af.

Voor de Definitive Technology ProCinema 600 en de Pioneer SP PK22BS geldt hetzelfde, die vind je niet (pretty please prove me wrong!) op het vasteland van Europa.

Dan kom ik op de Polk Audio TL 1600 - eindelijk een uit de top 5 die hier leverbaar is. Ik ken het merk niet - maar het setje komt als beste uit de reviews. Behalve dat nou net de subwoofer het zwarte zwaantje van het setje is, en dat matcht niet met mijn definitie van 'vet'. Kent iemand deze set? Is dat laag nou echt zo'n probleem of gaat het ontbrekende laag vooral om het laag dat verstorend werkt voor de omgeving die NIET aan het gamen is?

[edit]
ik zoek niet:
logitech, trust, creative, wibra, zeeman, aliexpress. Dank voor je bijdrage, maar nee dank je.
ik wil heel nadrukkelijk zoeken in een ander segment.

[ Voor 2% gewijzigd door increddibelly op 25-02-2015 23:14 . Reden: men begint over logitech. brrr. ander segment, heren. ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:24
pricewatch: Logitech Z906

Lijkt mij perfect aan jouw beschrijving te voldoen, echter heb je hier geen versterker meer voor nodig :p

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Heb zelf de pricewatch: Logitech Z906 voor mijn pc. Erg fijn setje, niks maar aan toevoegen. :)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 19:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Sorry dat ik geen input geef op je vraag, maar ik las de reactie van Junia en dat is iemand met een vraag zoals jij, die dus eigenlijk op zoek is naar een Landrover, Wrangler, Mercedes G voor offroad aankomen met als antwoord een Dacia Duster of Suzuki Jimney.....heel veel auto voor een lage prijs......

Als ik jouw voorbeelden zo zie dan zou ik dus nooit het segment Logitech kijken; das heel veel geld voor een mwah kwaliteit; zoiets als Beats by Dr Dré.

Ik ben te lui om zelf te kijken, maar je zou eens kunnen kijken naar de Duitse of Engelse Amazon; over het algemeen is hun aanbod net zo groot als die van de US, maar makkelijker te bestellen omdat dit beide binnen de EU valt.

[ Voor 21% gewijzigd door Seesar op 25-02-2015 22:40 ]

T60P Widescreen

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Seesar schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:38:
Sorry dat ik geen input geef op je vraag, maar ik las de reactie van Junia en dat is iemand met een vraag zoals jij, die dus eigenlijk op zoek is naar een Landrover, Wrangler, Mercedes G voor offroad aankomen met als antwoord een Dacia Duster of Suzuki Jimney.....heel veel auto voor een lage prijs......

Als ik jouw voorbeelden zo zie dan zou ik dus nooit het segment Logitech kijken; das heel veel geld voor een mwah kwaliteit; zoiets als Beats by Dr Dré.

Ik ben te lui om zelf te kijken, maar je zou eens kunnen kijken naar de Duitse of Engelse Amazon; over het algemeen is hun aanbod net zo groot als die van de US, maar makkelijker te bestellen omdat dit beide binnen de EU valt.
Komt anders best aardig geluid uit die set, hoor.
Heb een Sony home-cinema set staan die een keer of 3 hoger is dan het budget van op, en het geluid is inderdaad een stuk beter en zuiverder en bla bla bla, maar ik zou niet weten hoe je met 300 euro een 5.1 set wil samenhangen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22

http://www.amazon.co.uk hun aanbod valt soms nog wel tegen, duitse is wel erg up to date.
Maargoed ik snap wel wat je bedoeld, maar voor dat budget is het een prima koop. Een echte 5.1 set met versterker ga je er niet voor samenstellen.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

kuusj98 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Heb een Sony home-cinema set staan die een keer of 3 hoger is dan het budget van op, en het geluid is inderdaad een stuk beter en zuiverder en bla bla bla, maar ik zou niet weten hoe je met 300 euro een 5.1 set wil samenhangen.
als je kijkt naar de sets die de TS al als voorbeelden geeft zie je dat dit een compleet andere divisie is dan het arcade logitech imho. Ik zeg niet dat Logitech slecht is, maar het segment waarin hij zoekt en ook heel netjes voorbeelden geeft is wel veel hoger segment dan het overgeprijste logitech. En uit zijn voorbeelden volgt dus ook dat het richting 300-400 euro mogelijk moet zijn; hij heeft immers al de versterker, en heeft dus geen actieve set nodig.

Nu ben ik zelf altijd wel erg enthousiast over Infinity speakers (heb zelf 15 jaar oude zuilen in 5.1 opstelling), maar ik zie nu dat dat overgenomen is door Harman. Ik weet niet of ze 'melkpakken' maken en wat hun klankkleur tegenwoordig is; de zuilen (refererence MK61) zijn zuiver, maar gaan niet heel laag, hoewel ik daar mijn versterker eigenlijk van verdacht. Maar die klankkleur zegt natuurlijk niets over speakers van tegenwoordig. Infinity was voor mij altijd een mooie balans tussen betaalbaar en kwaliteit in geluid.

Wie weet of dat nog zo is?

[update]

ah, dus wel; deze divisie:

http://www.infinityspeake...p/Home-Speakers/cat740040

[/update]

[ Voor 28% gewijzigd door Seesar op 25-02-2015 23:00 ]

T60P Widescreen

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:24
Seesar schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:51:
[...]

als je kijkt naar de sets die de TS al als voorbeelden geeft zie je dat dit een compleet andere divisie is dan het arcade logitech imho. Ik zeg niet dat Logitech slecht is, maar het segment waarin hij zoekt en ook heel netjes voorbeelden geeft is wel veel hoger segment dan het overgeprijste logitech. En uit zijn voorbeelden volgt dus ook dat het richting 300-400 euro mogelijk moet zijn; hij heeft immers al de versterker, en heeft dus geen actieve set nodig.
Als ik naar de TS zijn wensen kijk, dan zie ik iets totaal anders dan dat jij denkt te lezen, namelijk:
increddibelly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:29:
..............
Ik zoek dus:
Ik wil gamen - en dat moet minstens zo vet klinken als dat ik gewend ben. "Vet" is hier gedefinieerd als:
- overtuigend laag,
- geen nasale middentonen,
- uitstekende plaatsing van de verschillende geluidsbronnen.
- laag + kleine satelliet speakers => 5.1 set.
- satellieten <= 18x15x17
.......

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Harman Kardon; die hebben we al in de woonkamer, en ik vind die erg goed maar wel braaf; deze speakerset is voor de man-cave; het mag iets lomper, vetter, rauwer. Iets minder Crystal Method, iets meer the Prodigy.

Dan kom ik op de Polk Audio TL 1600 - eindelijk een uit de top 5 die hier leverbaar is. Ik ken het merk niet - maar het setje komt als beste uit de reviews. Behalve dat nou net de subwoofer het zwarte zwaantje van het setje is, en dat matcht niet met mijn definitie van 'vet'. Kent iemand deze set? Is dat laag nou echt zo'n probleem of gaat het ontbrekende laag vooral om het laag dat verstorend werkt voor de omgeving die NIET aan het gamen is?
Als ik dit zo zie heeft de TS niet de behoefte aan het hogere en luxere segment van audofiele speakers, maar is hij met name op zoek naar een setje die gewoon lekkere brute kracht heeft met een 'vette' bass. Volgens deze beschrijving lijkt mij de Z906 een prima kandidaat.
Je hebt natuurlijk wel gelijk over het feit dat de TS al een versterker heeft, maar hey, tweakers V&A is er niet voor niets.

En serieus? Logitech met Beats By Dr. Dre vergelijken?

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Junia schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:59:

En serieus? Logitech met Beats By Dr. Dre vergelijken? ;w Ik vind het knap om zoiets te zeggen over een merk met (ex-)producten zoals de Z5500 en Z5450.
Zowel Logitech als Beats zijn niet slecht; maar wel way over-priced en liften meer op marketing en merk dan kwaliteit imho. Ik heb zelf ook een aantal sets van Logitech gehad, maar uiteindelijk ben ik zelf i.i.g. meer van van de meer mainstream merken in de audiowereld; en ik ben echt geen audiofiel die vergulde stekkers eist.

Maar goed; er is een reden waarom die sets van logitech zo populair zijn bij jullie, dus als het de TS past moet hij dat doen; dan zou ik het wel eerst gaan luisteren. Ik zelf ben i.i.g. niet zo onder de indruk.

[ Voor 15% gewijzigd door Seesar op 25-02-2015 23:06 ]

T60P Widescreen

• increddibelly

+1
been there, done that, cried like a baby.

• increddibelly
kuusj98 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Dat kan, maar ik heb echt geen interesse, ik zoek een wat meer serieuze setup. Ik gebruik nu vier studio monitors die ik zou houden als de omgeving het zou toelaten - we gaan deze krachtpatsers niet vergelijken met een IMHO hooguit redelijk logitech setje.

ter illustratie, ik vind het helemaal geen bezwaar om te gamen op speakers die dermate goed zouden zijn dat je ze zou willen ruilen met de woonkamer. Je hebt toch ook geen logitech in de woonkamer, hoop ik? zo ja, veel plezier ermee, maar dan is dit bij deze NIET een topic voor jou :)

Seesar, dank voor je tip. Infinity is nieuw op mijn radar, nu heb ik concreet iets om naar te kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door increddibelly op 25-02-2015 23:24 ]

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:06
Ik heb zelf geen ervaring met het merk, maar is teufel misschien iets om te overwegen?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

increddibelly schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Dat kan, maar ik heb echt geen interesse, ik zoek een wat meer serieuze setup. Ik gebruik nu vier studio monitors die ik zou houden als de omgeving het zou toelaten - we gaan deze krachtpatsers niet vergelijken met een IMHO hooguit redelijk logitech setje.

ter illustratie, ik vind het helemaal geen bezwaar om te gamen op speakers die dermate goed zouden zijn dat je ze zou willen ruilen met de woonkamer. Je hebt toch ook geen logitech in de woonkamer, hoop ik? zo ja, veel plezier ermee, maar dan is dit bij deze NIET een topic voor jou :)

Seesar, dank voor je tip. Infinity is nieuw op mijn radar, nu heb ik concreet iets om naar te kijken.
Ik snap dat je wellicht niet zo gigantisch veel aan mijn bericht had, maar je vraagt om gaming speakers, dan krijg je gaming speakers en dan heb je daar een nogal erg alleen naar mij gerichte en uitgesproken mening over.

Als ik nu de enige was die deze set aan je eisen vind voldoen... Maar je hebt zelf waarschijnlijk (kan ik iig niet uit je berichten halen) niet eens geluisterd naar de Z906 dus voorbarige conclusies trekken is misschien ook niet het juiste om te doen.

Dus, probeer dat eens. Ze klinken echt niet verkeerd, maar ik denk dat andere Tweakers dit ook al duidelijk hebben gemaakt.

En anders: http://tweakers.net/categ...a-en-audiosets/producten/ Heel erg veel succes. _/-\o_

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Misschien kan je je vraag beter op het forum als bv htforum. Hier zitten meer audio fanaten. En kunnen je vast wel een paar mooie boxen aanbevelen voor je budget.

En je vrouw wil kleine speakers voor jouw man-cave?👀

En is 2de hand een optie?
Zijn genoeg "oude" beesten te koop voor dat budget.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
kuusj98 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:39:
[...]

Ik snap dat je wellicht niet zo gigantisch veel aan mijn bericht had, maar je vraagt om gaming speakers, dan krijg je gaming speakers en dan heb je daar een nogal erg alleen naar mij gerichte en uitgesproken mening over.

Als ik nu de enige was die deze set aan je eisen vind voldoen... Maar je hebt zelf waarschijnlijk (kan ik iig niet uit je berichten halen) niet eens geluisterd naar de Z906 dus voorbarige conclusies trekken is misschien ook niet het juiste om te doen.

Dus, probeer dat eens. Ze klinken echt niet verkeerd, maar ik denk dat andere Tweakers dit ook al duidelijk hebben gemaakt.

En anders: http://tweakers.net/categ...a-en-audiosets/producten/ Heel erg veel succes. _/-\o_
Al zonder te luisteren kan ik je vertellen dat je Logitech setje minder klinkt als de monitor setje die hij nu heeft. Hij zoekt eigenlijk 4 boxen 1center speaker en subwoofer. Want de dag dat gamespeaker satellietjes beter gaan klinken als monitor speakers/zuilen is de dag dat de audio wereld instort.

Hoeveel baad games hebben bij super zuiver geluid heeft is de vraag.

/edit. Kan een mod er 1 post van maken? Kan makkelijk in 1

• increddibelly
Ik ga een Teufel setje proberen. 8 weken thuis proberen en dan gratis ophalen als het niet bevalt is wel erg aantrekkelijk. Bedankt :)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
ik draai thuis met polk rti-12 zuilen voor stereo, en ben hier zo tevreden over dat ik verleden jaar mijn autospeakers heb vervangen voor polk speakers.

Polk vind ik wel persoonlijk heel mooi helder klinken maar missen "hard" gaan zoals bijv jbl.

• increddibelly
dat bevestigt (gelukkig) mijn keuze :) dank Elmo_b

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-02 23:06
En we zijn natuurlijk benieuwd naar je ervaringen :)

• increddibelly
;)
Pagina: 1