Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 11:31
Beste Tweakers,

Ik heb een Sitecom AC1200 router gekocht een paar maanden terug. Redelijk tevreden over de router echter af en toe toch problemen met het verbinden met internet. Ik dacht slim te zijn en de MAC adressen in te voeren omdat ik dacht dat misschien de ip-adressen van meerdere apparaten op meerdere verbindingen (2,4 en 5ghz) zouden botsen.

Na de invoer van MAC adressen werkte niets meer. Ik heb de router weer naar fabrieksinstellingen gezet en sindsdien krijg ik de draadloze verbinding niet aan de praat. Ik kan draadloos in de router komen maar wordt niet doorgezet naar internet, met geen enkel apparaat. Bedraad kan ik via de modem wel op internet. De kabel tussen modem en router heb ik al vervangen zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven wat er aan de hand is. Ik heb dit probleem sinds gisteren en heb modem en router en pc al meerdere malen herstart en verschillende kabels geprobeerd. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je hebt toch wel hoop ik al een hard restart gedaan dus gewoon de stekker uitgetrokken en dan herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
meerdere malen hard reset gedaan ja...

Anoniem: 635341

Waarschijnlijk ontvangt uw router geen verbindingsgegevens meer. Had u de router gereset door de 2.4Ghz en 5Ghz knoppen beide tegelijkertijd voor tenminste 15 seconden in te drukken? Zit de kabel van het modem van uw provider in de blauwe WAN poort? Zo ja, voer dan de stappen van deze website eens uit. Start na het instellen ook de modem van uw provider even opnieuw op. Als het goed is verschijnt er onder Status > IPv4 Status weer een IP-adres en kunt u weer internetten.

• GF187um
Ik heb de router naar fabrieksinstellingen gebracht dmv beide knoppen ingedrukt te houden, later nogmaals een keer via de instellingen in de router zelf. De kabel zit in de blauwe WAN poort. De stappen heb ik uitgevoerd zonder enig resultaat.

Was het modem herstart na het uitvoeren van de stappen? Staat er wel een IP-adres onder Status > IPv4 Status? Zo niet, ziet u mogelijk een melding met No PHY Link in het log staan? Brandt de WAN led op de router? Werkt een andere kabel tussen modem en router?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 635341 op 26-02-2015 16:12 ]

• GF187um
De modem is herstart na de stappen. IP adres staat er niet. In het log zie ik een WAN NO PHY link staan. De WAN led knippert. Andere kabel werkt ook niet.

EDIT: Ik heb nog een andere kabel geprobeerd, leek me logisch dat NO PHY voor no physical link stond dus ik dacht dat kan niet anders dan de kabel zijn. Zo onderhand drie kabels gebruikt en nu zie ik wel een IP adres in de tabel. WAN NO PHY link is ook verdwenen. WAN led knippert nog steeds. Nog geen verbinding met internet. Modem en router beide herstart.

[ Voor 54% gewijzigd door GF187um op 26-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No PHY Link staat inderdaad voor geen fysieke link en geeft aan dat er of geen kabel verbonden is of iets met de poorten/kabel is. In uw geval klinkt het alsof de WAN poort niet helemaal meer goed functioneert. Hoewel onwaarschijnlijk, probeert u eens de firmware opnieuw te installeren en de router te resetten naar fabriekswaardes om een softwareprobleem uit te sluiten. Helpt dat niet en werkt de verbinding met de drie kabels wel probleemloos rechtstreeks op het modem, neem dan contact op met uw verkoper voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Firmware updated en naar fabrieksinstellingen hersteld. Weer geen resultaat. De derde kabel geeft nu in het log ook aan WAN NO PHY link. Ik mag ervan uitgaan dat de WAN poort problemen oplevert. Mediamarkt mag het oplossen. Bedankt voor de hulp

EDIT: Naar de mediamarkt gegaan om de router om te ruilen, probleem is er nog steeds! Het zit dus in de modem. Ik kan wel via een kabel in de modem op het internet, maar op de een of andere manier werken de modem en router niet meer samen. Caiway maandag dan maar opbellen...

[ Voor 40% gewijzigd door GF187um op 28-02-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Ik ben teruggegaan naar de Mediamarkt om een nieuwe router te halen en heb deze ook gehad. Zelfde probleem blijft aanhouden. Ik kom er net achter, na overleg met een expert, dat de Sitecom Routers boven de X4 dubbele MAC adressen aanmaken en vandaar dus niet goed werken met het modem. Ik wil contact met een Sitecom medewerker. Ik zou graag mijn geld terugwillen, de router is nieuw en ik ben bereid deze op te sturen, dus stuur aub even een privé bericht zodat we dit kunnen regelen.
Eerlijk gezegd vind ik het echt te erg voor woorden, want bij de Mediamarkt op de router afdeling staan jullie medewerkers daar. Dan kom ik daar vragen stellen en jullie medewerkers zeggen overal ja en amen op en proberen alleen maar de duurste aan te smeren. Ondertussen blijf ik met het probleem zitten en het ligt gewoon aan de goed werkende router die gewoon niet werkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275276

Lukt me niet om een nieuw topic te starten, dus probeer het zo even.
Heb tot vanmiddag gewerkt met een Sitecom WRT300N, en had daarmee een snelheid van 150Mbps op de kaart. Vanmiddag de X7 1200 gekocht met betere specs, maar nu blijft mijn snelheid op de kaart op 65Mbps staan. Wie kan me helpen om dt weer mnimaal op 150Mbps te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:53
GF187um schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:41:
Ik ben teruggegaan naar de Mediamarkt om een nieuwe router te halen en heb deze ook gehad. Zelfde probleem blijft aanhouden. Ik kom er net achter, na overleg met een expert, dat de Sitecom Routers boven de X4 dubbele MAC adressen aanmaken en vandaar dus niet goed werken met het modem. Ik wil contact met een Sitecom medewerker. Ik zou graag mijn geld terugwillen, de router is nieuw en ik ben bereid deze op te sturen, dus stuur aub even een privé bericht zodat we dit kunnen regelen.
Eerlijk gezegd vind ik het echt te erg voor woorden, want bij de Mediamarkt op de router afdeling staan jullie medewerkers daar. Dan kom ik daar vragen stellen en jullie medewerkers zeggen overal ja en amen op en proberen alleen maar de duurste aan te smeren. Ondertussen blijf ik met het probleem zitten en het ligt gewoon aan de goed werkende router die gewoon niet werkend is.
Waarom koop je niet een router van een ander merk? Dus inruilen voor een ander merk?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GF187um schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:41:
Wat betreft de adviseurs in de Mediamarkt, uw opmerking hierover heb ik intern doorgespeeld. Het verhaal over de dubbele MAC-adressen bij alle routers vanaf het X4-model is incorrect. Het kan soms voorkomen dat er op het modem twee MAC-adressen uitgelezen worden, maar de oorzaak daarvan ligt meestal bij een andere plek en kan tevens vaak simpel verholpen worden. Daarnaast staat dit los van het door u aangegeven probleem, het krijgen van No PHY Link meldingen. Het is mij niet helder of u ook met de vervanger exact deze melding krijgt, maar als dit het geval is dan kan het ook duiden op een kabelprobleem. Het vervangen van de kabel tussen modem en router kan dan al de oplossing zijn. Verder zouden we graag horen via waar u het verhaal te horen heeft gekregen met betrekking tot de MAC-adressen, mogelijk kunnen we dat gesprek verder vervolgen via e-mail of chat (tijdens kantooruren)? Mocht u met de vervanger overigens tegen andere meldingen aanlopen, kunt u dan laten weten welke zodat we naar een oplossing toe kunnen werken? Dat u met het probleem blijft zitten lijkt ons namelijk ook niet de bedoeling.
Anoniem: 275276 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:01:
Lukt me niet om een nieuw topic te starten, dus probeer het zo even.
Heb tot vanmiddag gewerkt met een Sitecom WRT300N, en had daarmee een snelheid van 150Mbps op de kaart. Vanmiddag de X7 1200 gekocht met betere specs, maar nu blijft mijn snelheid op de kaart op 65Mbps staan. Wie kan me helpen om dt weer mnimaal op 150Mbps te krijgen.
Misschien is het, om de zaken niet door elkaar te laten lopen, handiger om even direct contact met ons op te nemen. U kunt hiervoor deze contactopties gebruiken. Geef bij het contact aub aan met welke modem de router precies verbonden is en van welke provider deze is. Geef tevens aan welke snelheden u draadloos via de router, bekabeld via de router en bekabeld via het modem haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Ik ga niet elke keer zo lang op een reactie wachten, je denkt toch niet dat ik mijn werk wekenlang laat liggen totdat er misschien een reactie voorbij komt??
En je komt toch niet serieus aanzetten met een kabelprobleem?? Ik heb aangegeven dat ik al 3 kabels geprobeerd heb. Misschien komt het niet bij alle routers vanaf X4 maar wel bij X7. Je geeft dat het niet bij alle routers voorkomt na de X4, dat vat ik op als dat er waarschijnlijk een paar tussenzitten die dat wel doen.

Ik denk dat communicatie nu een beetje laat is. Ik was altijd voorstander van Sitecom, maar dat is nu voorbij. Ik zal mensen zelf ook wijsmaken dat er betere merken bestaan, die waarschijnlijk ook betere service bieden. Je kan niet iemand half helpen, de reactie op 28 februari hebben jullie laten liggen en pas weer op 10 maart gereageerd, terwijl ik duidelijk om een reactie van Sitecom vroeg. Probleem is opgelost door de ASUS RT-N66U. Einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
GF187um schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:55:
Ik ga niet elke keer zo lang op een reactie wachten, je denkt toch niet dat ik mijn werk wekenlang laat liggen totdat er misschien een reactie voorbij komt??
En je komt toch niet serieus aanzetten met een kabelprobleem?? Ik heb aangegeven dat ik al 3 kabels geprobeerd heb. Misschien komt het niet bij alle routers vanaf X4 maar wel bij X7. Je geeft dat het niet bij alle routers voorkomt na de X4, dat vat ik op als dat er waarschijnlijk een paar tussenzitten die dat wel doen.

Ik denk dat communicatie nu een beetje laat is. Ik was altijd voorstander van Sitecom, maar dat is nu voorbij. Ik zal mensen zelf ook wijsmaken dat er betere merken bestaan, die waarschijnlijk ook betere service bieden. Je kan niet iemand half helpen, de reactie op 28 februari hebben jullie laten liggen en pas weer op 10 maart gereageerd, terwijl ik duidelijk om een reactie van Sitecom vroeg. Probleem is opgelost door de ASUS RT-N66U. Einde verhaal.
Misschien had je dan ook gewoon contact op moeten nemen met sitecom en niet via tweakers hopen dat iemand van sitecom hier jouw topic gaat lezen en beantwoorden. Je zit hier nu een bedrijf te beschuldigen van slechte service terwijl je zelf gewoon op de verkeerde plaats was.

En ik moet zeggen dat jezelf ook heel erg weinig informatie hebt gegeven, maar ja ik hoop dat je veel plezier gaat hebben van je nieuwe router ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Misschien moet je de volgende keer niet iets aannemen wanneer je niet weet of dat gebeurd is. Het helpt je voornamelijk om niet meteen een slecht figuur te slaan. Ik heb Sitecom toendertijd gemaild en tot op heden geen reactie vernomen.

Als ik zo een expert was dat ik alle informatie had kunnen geven, die voor jou van belang is, dan had ik het probleem zelf wel opgelost ipv op tweakers te zetten en naar Sitecom te mailen. Trouwens ik heb alle gevraagde informatie gegeven. Maarja ik hoop dat je veel plezier gaat hebben om het forum af te struinen en ongevraagde en ongepaste reacties te plaatsen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan helaas voorkomen dat bij wij bij Webcare soms bepaalde reacties of details over het hoofd zien, helaas zijn wij ook maar menselijk. U geeft aan dat u een e-mail verstuurd heeft, als het goed is heeft u hierop binnen 2 werkdagen reactie gehad. Dit is namelijk ons streven en in de afgelopen weken is dat in ieder geval altijd gebeurd. Bij het invullen van het contactformulier krijgt u bij ons altijd een bevestingse-mail met referentie (SIT-nummer). Wanneer die niet ontvangen is kan het zijn dat deze in de spambox belandt is en dat de reactie daar ook terug te vinden is. Mocht u alsnog contact willen hebben over uw problemen, dan kunt u wellicht het beste via chat contact zoeken (tijdens kantooruren) met ons supportteam of het eens proberen met een ander e-mailadres bij het contactformulier. Mocht u het idee hebben dat wij iets over het hoofd hebben gezien, voelt u zich dan tevens vrij om ons daarop te attenderen via een privébericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 09:45
GF187um schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:24:
Misschien moet je de volgende keer niet iets aannemen wanneer je niet weet of dat gebeurd is. Het helpt je voornamelijk om niet meteen een slecht figuur te slaan. Ik heb Sitecom toendertijd gemaild en tot op heden geen reactie vernomen.

Als ik zo een expert was dat ik alle informatie had kunnen geven, die voor jou van belang is, dan had ik het probleem zelf wel opgelost ipv op tweakers te zetten en naar Sitecom te mailen. Trouwens ik heb alle gevraagde informatie gegeven. Maarja ik hoop dat je veel plezier gaat hebben om het forum af te struinen en ongevraagde en ongepaste reacties te plaatsen. ;w
Ik ben het wel met revertive eens. Tweakers is niet jouw persoonlijke support website. Van de 17 topics waarin je hebt gepost, heb je er zelf 11 gestart. Op zich zijn we hier best bereid om mensen te helpen, maar als je zo een toon gaat aan opzetten tegen mensen, dat strijkt dat alleen maar tegen de haren in. Ik denk dat het dus beter is dat je je toon wat matigt, en gewoon contact zoekt met sitecom via de chat, of via de mail zoals de medewerker aangeeft. ;w

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
Topic mag gesloten worden
Pagina: 1