Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

problemen bij HDD wissel bij Sony VGN-FW51jf

Pagina: 1
Acties:

• Wout62
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo,
Ik heb mijn HDD in mijn SONY VAIO laptop vervangen voor een nieuw exemplaar. Alle partities gekloned, oude HDD er uit en nieuwe HDD in de laptop gedaan en laptop startte goed op. Na enkele dagen kreeg ik echter tijdens internetten de waarschuwing dat ik een illegale Windows 7 zou hebben wat natuurlijk niet waar is. De waarschuwingen kwamen steeds frequenter in beeld. Bij systeemeigenschappen staat gewoon dat windows is geactiveerd met OEM nummer. Ten einde raad maar een schone windows installatie gedaan en geactiveerd met het activatienummer op de sticker van de computer. Daarna geen waarschuwingen meer gehad. Drivers van de SONY website gehaald en geïnstalleerd, echter sommige speciale speciale functietoetsen zoals schermverlichtingsregeling krijg ik niet aan den praat. Ik mis dus ergens nog een driver. Niets kunnen vinden op het net. SONY geeft niet thuis, :X ja ik kan hem inleveren voor reparatie maar dat ben ik niet van plan.
Wie weet hoe het komt dat je na het klonen een waarschuwing krijg dat je een illegale windows versie hebt? Ergens een beveiliging?
Overigens opnieuw installeren met de SONY opstartschijven lukt ook niet het plan wordt halverwege installatie onderbreken en geeft een melding dat de installatie niet kan worden voortgezet. Als ik de oude HDD weer monteer, kan ik wel de opstartschijven gebruiken.
Wie weet er een oplossing?

BVD

Wout

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Hier het zelfde gehad met een asus laptop. De HDD vervangen voor een SSD bij aankoop. Windows gaf inderdaad een melding maar deze verdween eigenlijk gewoon weer.(Naar week of 2?) Zou gewoon de oude schijf weer clonen, nieuwe schijf erin en kijken wat er gebeurt mocht er moeilijk worden gedaan MS bellen en het uitleggen! Helpen je vast verder.

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Heb op mijn Asus ook de hdd vervangen door een ssd. Kreeg ook die melding. Door het menu gegaan om key op te geven en de key die onder op de laptop stond ingevuld. Probleem opgelost.
De key is blijkbaar gekoppeld aan het mobo, in elk geval niet aan je HD.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• Wout62
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Bedankt voor jullie reacties.
Bij mij verdwenen de waarschuwingen niet, ze volgden elkaar steeds sneller op. Na enkele dagen kreeg ik ze om het uur.
Wel is het mij nu gelukt om een schone Windows 7 installatie te doen en is het mij nu ook gelukt de FN functies weer werkend te krijgen. Het bleek dat 3 drivers in een bepaalde volgorde moesten worden geïnstalleerd. Een filmpje hier over staat op YouTube. Er blijken veel mensen last van te hebben met de SONY laptops. Jammer dat Sony hier niets van op hun site zet want er blijken heel veel mensen last te hebben om de FN functie knoppen weer werkend te krijgen. Ook ben ik niet te spreken dat SONY geen enkele medewerking wilde verlenen, het moet bij hun bekend probleem zijn. Sony staat op het standpunt dat een HDD of SSD in een laptop plaatsen niet door de cliënt mag worden uitgevoerd maar dat je dit door SONY moet laten doen.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

Misschien gaat het beter als je gewoon een disk to disk kloon doet ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!