1 auto 2 verzekeringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denco79
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Beste lezers,

Graag zou ik willen weten of mijn vrouw die recent haar rijbewijs heeft gehaald een eigen autoverzekering op onze enigste auto kan afsluiten. Dit omdat ik al een aardige no-claim heb opgebouwd en deze wil behouden als zij toch per ongeluk een ander schade toebrengt, mocht de schade meevallen is het altijd nog mogelijk om mijn verzekering aan te spreken.

Met vriendelijke groet
Denco79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kan helaas niet. Wat je wel kunt doen is een autodeelverzekering afsluiten. Dat is één verzekering waarmee je beiden (los van elkaar) schadevrije jaren opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Dat is toch niet nodig ?, je verzekering is voor je auto niet voor de persoon die erin rijd ?.

Of de schade nu 100 euro is of 100000 euro je no claim gaat er altijd aan als je er aanspraak op doet bij een ongeluk.

Zij bouwt alleen niets op dan als het op jouw naam blijft staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 25-02-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 03:08

Nobby

Nuts!

Koop er een (snor)brommer/scooter bij en zet die op naam van je vrouw. Daar bouw je ook schade vrije jaren mee op, bijvoorbeeld bij Unive. http://www.unive.nl/bromfietsverzekering/veelgesteldevragen

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Ik zie niet waarom je geen twee verzekeringen kunt hebben. In de verzekeringswereld heet dit "samenloop". Je kunt bij schade zelf kiezen door welke partij je hem laat betalen. Bij die polis wordt de schade ook geregistreerd en indien van toepassing ten laste gebracht van je schadevrije jaren. Bij twee partijen dezelfde schade claimen is natuurlijk fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 11:56

Reneger

Wie? IK?

Ik had vroeger mijn auto op mn moeder haar naam staan. Ik stond als medebestuurder op papier. Op die manier kon ik later aantonen dat ik schadevrije jaren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik denk dat je beter een verzekering kan afsluiten met no-claim beschermer, lost je probleem waarschijnlijk goedkoper op ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Denco79 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:20:
Beste lezers,

Graag zou ik willen weten of mijn vrouw die recent haar rijbewijs heeft gehaald een eigen autoverzekering op onze enigste auto kan afsluiten. Dit omdat ik al een aardige no-claim heb opgebouwd en deze wil behouden als zij toch per ongeluk een ander schade toebrengt, mocht de schade meevallen is het altijd nog mogelijk om mijn verzekering aan te spreken.

Met vriendelijke groet
Denco79
Wat een vertrouwen! :Y Kan je geen noclaim beschermer nemen op je huidige verzekering? Tevens heb je ALTIJD de keuze om de schade niet door verzekering af te laten handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan, maar het is onnodig. Je verzekert de auto, niet je vrouw ;)
Wat je feitelijk doet is alleen betalen voor het opbouwen van schadevrije jaren. Echter: als er een keer schade komt, zul je altijd zien dat de beide verzekeringen elkaar met de kosten proberen op te zadelen.

Daarnaast: het is je vrouw, jullie delen samen alles. Dus ook teruggaan in no-claim ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Als je even alles op papier zet en berekent zie je volgens mij al snel dat een tweede verzekering betalen vele malen duurder is dan, mocht het gebeuren, wanneer je terugvalt in schadevrije jaren.

Hamvraag voor vandaag: wat is belangrijker, je schadevrije jaren of de kosten drukken (reden waarom je waarschijnlijk gehecht bent aan je schadevrije jaren ;))?

Wat al voorgesteld is, neem een no-claim beschermer. Kost je een euro of 3 extra per maand, maar dat is zeker geen euro of 50 voor een extra verzekering.

En ja, mooi vertrouwen d:)b :P

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
The Eagle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:05:

Daarnaast: het is je vrouw, jullie delen samen alles. Dus ook teruggaan in no-claim ;)
Euhm, we weten toch niet of het gemeenschap van goederen is?
noes schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:35:
Ik denk dat je beter een verzekering kan afsluiten met no-claim beschermer, lost je probleem waarschijnlijk goedkoper op ;)
No-claim beschermer is oplichterij. Het beschermt je no-claim immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Trommelrem schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:08:
No-claim beschermer is oplichterij. Het beschermt je no-claim immers niet.
Idd, alleen wat je betaald.. je gaat wel gewoon in jaren terug (dus het duurt weer langer voordat je weer op de oude trede bent en dan weer evt. extra korting krijgt).

Het is onder water gewoon een soort extra klanten binding want immers kun je niet meer met dezelfde aantal jaren bij een ander aankloppen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wat vroeger overigens kon, is een jaar lang geen eigen auto meer hebben. Schadevrije jaren waren namelijk maar een jaar geldig, en negatieve schadevrije jaren dus ook. Dat was echter 5 jaar terug, toen je nog zo'n oorkonde kreeg met je schadevrije jaren erop. Hoe zit dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Staat vermeld in een overkoepelend systeem (ben de naam even kwijt) waarin de verzekeraars kunnen loeren. Daar staat o.a. je schadeverleden dus ook vermeld.

Of het verloop na 1 jaar geen autoverzekering (en dus auto op naam) meer hebben nog steeds verloopt weet ik eigenlijk niet. Volgens mij is de bewaar termijn nu wel langer dan in het verleden (zeker in het geval van een negatief saldo). Dan is 't gewoon een kwestie van goed shoppen.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Roy Data:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoyhoy.nl/images/hoyhoy_infogr_roydata.jpg

Wat ik hieruit begrijp is dat negatieve schadevrije jaren ook gewoon vervallen na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 19:56
Trommelrem schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 21:43:
Roy Data:

[afbeelding]

Wat ik hieruit begrijp is dat negatieve schadevrije jaren ook gewoon vervallen na een jaar.
Fout, negatieve schadevrije jaren blijven 5 jaar staan in Roy Data!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat TS beter geïnformeerd is met het feit dat hij ten alle tijden (tot een jaar ná een incident) kan besluiten om persoonlijk financieel op te draaien voor een gemaakte schade welke veroorzaakt is met het betreffende voertuig (en dus gewoon de door de tegenpartij gelede schade achteraf kan voldoen uit eigen "zak") zónder daarmee terug te vallen in schadevrije jaren.

No-Claim korting (Bonus/Malus) en schade vrije jaren staan overigens los van elkaar. Met "0" schade vrije jaren in ROYDATA kun je ook een "No-Claim" of Bonus/Malus korting van 85% afdwingen als je dat wil én de verzekeraar er in mee wil gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 05-03-2015 02:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

t_captain schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:22:
Ik zie niet waarom je geen twee verzekeringen kunt hebben. In de verzekeringswereld heet dit "samenloop". Je kunt bij schade zelf kiezen door welke partij je hem laat betalen. Bij die polis wordt de schade ook geregistreerd en indien van toepassing ten laste gebracht van je schadevrije jaren. Bij twee partijen dezelfde schade claimen is natuurlijk fraude.
Let wel op dat twee verzekeringen voor problemen kunnen zorgen. De verzekeraars zullen alle mogelijke moeite doen om de eigen aansprakelijkheid te ontkennen en de ander ervoor op te laten draaien en in sommige polissen staat zelfs expliciet aangegeven dat bij dubbele verzekering eerst de andere verzekeraar aangesproken dient te worden. Als beide dit hebben kan dat een probleem vormen.

Verzekeraars zoeken doorgaans redenen om niet, minder of later uit te keren en dit is een prachtige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Polisvoorwaarden goed lezen dus. De verzekering die je slechts gebruikt om schadevrije jaren op te bouwen, mag deze clausule hanteren. De andere niet.
Pagina: 1