Akai AM-2200 defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 00:29
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem, voor de jaarwisseling had ik van iemand deze Hifi set gekregen en direct aangesloten op 4 speakers L/R naar mijn pc met een tulp+3.5mm stekker,
sinds 2 dage doet de hifi wat raar ik krijg wat raare geluiden van alle kanalen alsof die alleen de bass gebruikt maar de muziek zelf niet,
Ik heb al een andere tulp speakers geprobeerd maar de geluid is nog steeds het zelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Wat heb je zelf allemaal geprobeerd om het probleem al dan niet op te lossen?
Dat kan ik namelijk niet uit je post halen en is hier op GoT wel de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
mad-dog schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:22:
Wat heb je zelf allemaal geprobeerd om het probleem al dan niet op te lossen?
Dat kan ik namelijk niet uit je post halen en is hier op GoT wel de bedoeling
Zelf heb ik geprobeerd andere kabel en op een andere pc aan te sluiten en op me telefoon,
reset is er niet op de set,
Het is gewoon een geluid die bollig overkomt niet de orginele geluid maar dan alleen bas..het is moeielijk om uitteleggen hoe het geluid is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat voor speakers heb je eraan hangen? Misschien heb je hogetonenluidsprekers opgeblazen?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
mentalmadnizz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:03:
Wat voor speakers heb je eraan hangen? Misschien heb je hogetonenluidsprekers opgeblazen?
Ik heb 2.1 philips van 40Watt en 2 sub van een andere set toeval dat ze allemaal tegelijk opgeblazen zijn?,
Ik heb de speakers met een 3.5mm geprobeerd zonder de Hifi werkt maar erg lage volume....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

heb je al aan de bass en treble knop gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Mikayu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:52:
heb je al aan de bass en treble knop gedraaid?
Jazeker ik denk iets van een hardware doorvebrand/kapot niet dat ik iets ruik van binnen..

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 20:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Kcetin1994 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:23:
[...]

Ik heb 2.1 philips van 40Watt en 2 sub van een andere set toeval dat ze allemaal tegelijk opgeblazen zijn?,
Ik heb de speakers met een 3.5mm geprobeerd zonder de Hifi werkt maar erg lage volume....
Maak anders even foto's van wat en hoe je dat hebt aangesloten want ik kan uit je teksten weinig zinnigs opmaken.

Ik heb zo het idee dat je die versterker (die van zichzelf niet erg krachtig is) aardig hebt zitten martelen als ik het zo lees..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Kcetin1994
Hij is al een paar dagen niet aangesloten..heb alle speakers deraf gehaald,
Maar inderdaad kan wel dat ik wat te hoog aan watt of volume heb gedraaid..zal eens effe morge kijke als ik een foto kan maken dan plaats ik hem hier

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35
impedantie probleem, je kan niet zomaar 2 (ongefilterde) speakers/subwoofers parallel erbij zetten. 2 speakers van 8 ohm en 2 subwoofers van 4 ohm is ongeveer 3 ohm wat te laag is voor de Akai versterker. Werd deze toevallig ook behoorlijk warm ?

Laat staan als de speakers allemaal 4 ohm zijn, dan krijgt de versterker een belasting van 2 Ohm, welke zelfs met zwakke luidsprekers een probleem geeft. Je zou de speakers wel in serie kunnen aansluiten dan verdubbeld de inpededantie. (al schijnt de geluidskwaliteit niet beter te worden)

Op elke versterker(excl.surr) gewoon 2 goede luidsprekers aansluiten, eventueel met een actieve subwoofer.De versterker zal door de belasting kapot zijn gegaan, eventueel de eindtorren/meer opgeblazen. Ouderdom van de versterker kan natuurlijk ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-02-2015 16:21 ]

• Kcetin1994
Ik heb al een nieuwe versterker aangeschaft :D
Sony STR-de595 of De495 voor 50euro met afstandbediening,
Ik heb nu 1speaker+sub op rechts / links 1speaker+sub dus 2.0 maar ik weet niet hoe ik 2.1 kan gebruiken dus center moet ik effe onderzoeke

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 17:23
Normaal gesproken met 2.1 sluit je de 2 luidsprekers aan op FRONT L/R en een subwoofer op de daarvoor bedoelde uitgang.
Ik denk dat je momenteel werkt met 2 passieve subwoofers?

2.0 = 2 luidsprekers (stereo)
2.1 = 2 luidsprekers,1 subwoofer

Op deze set 2 subwoofers aansluiten op de normale uitgangen lijkt me niet verstandig.

Als je een actieve subwoofer gebruikt moet deze op de (audio out/sub woofer) uitgang.

[ Voor 11% gewijzigd door Equazor_ op 26-02-2015 17:47 ]

• Kcetin1994
Ik zal je effen uitleggen,

Ik heb een 2.1 speaker set van philips
1 subwoofer van een onbekende merk niet zo sterk,

moet effen kijke hoe ik 2.1 kan instelle

http://www.sony.co.uk/support/en/product/str-de495

• Roderiktweaker
2.1 werkt met een actieve subwoofer welke een versterker heeft ingebouwd die je aansluit op de audio out links naast de front uitgangen. De(ze) versterker heeft geen kanaal om de subwoofer versterkert aan te sturen, zoals je achterop kunt zien. De aanschaf van een goede actieve subwoofer is zeker aan te raden dan ga je er gelijk in kwaliteit op vooruit. Kan je ook de cross-over en phase instellen. Tweedehans heb je al een actieve subwoofer voor 50 a 100 euro.

Je hebt dus nu weer een speaker + woofer op een kanaal aangesloten waardoor je ook deze versterker weer gemakkelijk zou kunnen slopen. Wat is de inpedenatie van de luidsprekers, dit is vaak achterop wel te vinden. 4 Ohm of 8 ohm. Je kan niet ongestoord 2 speakers op 1 kanaal aansluiten, dat dit een subwoofer is maakt in dit geval niet uit, deze is apart gefilterd zonder rekening te houden met de luidsprekers.

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-02-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
Ik heb het al aangepast vond het zelf ook niks,

de Philips setje 2.0 zit op surround r/l
ik had nog een kleine subwoofer 50w? die zit op center
van de Philips setje had ik nog een center over die zit op front R
En dan nog een Bose speaker 60W zit op front L

dus als ik het goed heb 4.1 opdit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 17:23
Je hebt nu geen 4.1 maar 4.0.

De subwoofer op de centerspeaker uitgang aansluiten heeft geen nut.
Als je een film kijkt stuurt hij naar het center kanaal normaal gesproken het geluid wat uit het midden moet komen, dus meestal stemmen.

De lage tonen LFE kanaal word naar de sub uitgang gestuurd, maar daar zit nu geen sub op aangesloten.

Je gaat idd weer allemaal verschillende luidsprekers met (waarschijnlijk) verschillende inpedenaties aansluiten op deze set, dat is dus wachten tot het weer fout gaat.

Op de receiver die je nu hebt kan de subwoofer die je nu gebruikt niet correct worden aangesloten.
Zoals hier boven ook al is vermeld moet je op deze receiver een actieve subwoofer gebruiken.

Het beste kan je het op de volgende manier aansluiten.
De 2 philips luidsprekers moeten op front L en R
De Philips center moet je dan ook op het center kanaal aansluiten.
En wat betreft de subwoofer, deze kan je nu niet gebruiken.

Op deze manier is dus maximaal 3.0 mogelijk, en mocht je een actieve sub kopen wordt het dus 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Wat een rommel, zal al die verschillende speakers naar de kringloop brengen en tweedehands een paar goede speakers te kopen. Dit kan in elk budget voor 100 euro heb je al een paar nette speakers die veel beter klinken dan wat je nu hebt. Dan zou je de 2 gelijke speakers als surround kunnen gebruiken, of deze later aanschaffen. en de center als center. + actieve subwoofer als dit dan nog nodig is. Maar zoals gezegd kan je nog wel wat hergebruiken maar dit is echt een onlogische manier van je surround systeem aansluiten.

[ Voor 39% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-02-2015 18:25 ]

Pagina: 1