Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordvink
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-12-2018
Edit: Passief of actief kan beide

Ik zoek een?
subwoofer

Wat is je budget?
100 - 200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben op zoek naar een subwoofer als onderdeel van mijn geluidsinstallatie voor in de huiskamer, welke momenteel bestaat uit:
Een set van 2 speakers: JB-systems ISX-10 (160 Watt)
Versterker: Philips FA860 (70 Watt - 8 Ohm)

Wat heb je zelf al gevonden?
Pioneer S-21W
Jamo SUB 210

Uiterlijk
Het liefst ga ik voor een subwoofer met een simpel en zwart design. Het liefst een platte subwoofer.

[ Voor 14% gewijzigd door jordvink op 25-02-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Definieer plat.
Verder: wil je downfiring of frontfiring?
Selectielijstje: https://www.correct.nl/ar...taW4iOjQ3LCJtYXgiOjMwMX1d

Dat je een sub wilt snap ik overigens wel. Bereik van die JB speakers is 100 - 20k Hz. Das meer mid en highrange en geen laag :)
Speaker manual hier trouwens: http://beglec.com/manuals/619.pdf

Je gaat een sub met high level aansluitingen nodig hebben, want anders kun je het volume van de sub niet via de versterker regelen. Die heeft vziw namelijk geen pre outs. Sommige mensen pakken dan de tape monitor uitgang als pre amp, en dat werkt wel, maar dan heb je nog steeds geen volumeregeling. Mooi ding die Philips btw, heb je de rest van de 800 lijn ook? :)

Tot slot zou ik zelf altijd voor een actieve sub gaan. Je amp kan best wat aan, maar een sub vraagt gewoon vrij veel vermogen waardoor bij een passieve sub de amp tekort zou kunnen schieten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordvink
Bedankt voor je reactie!

Ik ben helaas een leek op dit gebied.
Als ik het goed begrijp is downfiring/frontfiring vooral belangrijk in de positionering van de subwoofer maar tot nog toe heb ik daar geen expliciet advies over gevonden.

Dit lijkt me een mooi exemplaar:
https://www.correct.nl/ar...=2618&BC=Beeld+%26+Geluid{70}|luidsprekers{3074}|subwoofers{2618}&FILTER=W3sibmFtZSI6InByaWpzIiwidHlwZSI6Ik1VTFRJUkFOR0UiLCJtaW4iOjQ3LCJtYXgiOjMwMX1d&ARTNR=269569

Je verhaal over de volumeregeling via de versterker is me niet helemaal duidelijk om eerlijk te zijn maar dat komt ongetwijfeld door mijn gebrek aan kennis.

De Philips amplifier is een erfstukje om het zo maar te noemen, bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451786

Mooie versterker nostalgie :)

Ik denk wel als je de versterker zwaarder gaat belasten dat je de transformator moet gaan doorsolderen. Hij draait nog op 220V ipv 230V+.

Ik zou even kijken naar een sub met high level input (speakeraansluitingen) of een omvormer naar tulp die die sub daarmee aanstuurt anders ben ik bang als je anders doet dat het leven van je Philips heel kort wordt. (actief beste optie)

volgens mij staat A+B nog met elkaar verbonden en neemt alleen de Ohm weerstand toe.

Passief is verwacht ik geen optie meer ....

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 451786 op 25-02-2015 23:27 ]

• The Eagle

The Eagle

Als ie al aangeeft dat ie een leek is gaat ie vast niet zomaar een versterker doorsolderen vermoed ik ;)

Qua omvormer: leuk, maar extra uitgave plus bij een sub met high level niet nodig zoals al eerder aangegeven :)

@jordvink: je link wordt niet goed geparsed. Wat had je op het oog? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jordvink
Deze had ik op het oog:
Klipsch KSW-10 Actieve Sub 55 Watt 22-125Hz

Dan zit ik toch veilig met een actieve subwoofer met high level input?

• The Eagle

The Eagle

Ik denk dat die prima zal passen bij je installatie :)

• jordvink
Veel dank!
Pagina: 1