Hulp nodig: aansluiting 'omkatten'?

Pagina: 1
Acties:

• Vince.
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Recentelijk heb ik de Dell Ultrasharp u2414h gekocht.
(zie pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart)

De videoaansluitingen zijn: DisplayPort, 2x HDMI, Mini DisplayPort

Ik kom er nu achter dat mijn moederbord/grafische kaart (Intel DP55WG/GeForce GTX 460) deze aansluitingen niet ondersteunen. Ik kan het beeldscherm nog terugsturen maar ik vroeg me af of er geen kabel bestaat om dit probleem op te lossen?
Ik zag wel kabels van HDMI naar DVI, maar ik weet niet of ik zo'n soort kabel nodig heb of een ander?
Eigenlijk dacht ik dat ik een kabel van HDMI naar PCI-express moest hebben...

Ik hoor graag uw advies!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat jouw GTX 460 geen HDMI heeft? Volgens mij hebben alle of zo goed als alle GTX 460's dat namelijk wel.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Meestal krijg je er zo'n blokje bij van dvi naar hdmi, welke videokaart heb je dan?

• Vince.
Hmm ik heb de "MSI GeForce GTX 460 Cyclone 1GD5/OC 1024 MB". Ik ga even kijken in de doos of z'n stukje er in zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Vince. op 25-02-2015 19:26 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
pricewatch: MSI N460GTX Cyclone 1GD5/OC deze?

Daar zou gewoon een DVI naar HDMI adapter bij moeten zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door jorisvdelsen op 25-02-2015 19:27 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die heeft mini-hdmi zo te zien.
Dus een verloopkabeltje of blokje kopen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Soldaatje op 25-02-2015 19:29 ]

• Vince.
Blijkbaar zijn die dozen kwijt geraakt...

Wat voor kabeltje/blokje zou ik dan moeten kopen? Hoe heet het en waar moet ik bij de aankoop op letten?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

Barrycade

Through the...

Gewoon zoeken op mini hdmi naar hdmi. Kan je voor een kabel kiezen of een verloopblokje.

Waar je op moet letten? Dat je niet te veel betaald. Het is geen rocket science namelijk. Ik heb een HDMI -> DVI bij Dell gekocht voor 6 euro incl verzendkosten geloof ik.

• Vince.
Nou ik heb dus een HDMI naar miniHDMI gevonden en in de monitor (HDMI) en videokaart (miniHDMI) gestoken... werkt niet :/
Hij geeft nog steeds de melding 'no displayport cable'.
Maakt het nog wat uit dat ik SLI heb?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

Barrycade

Through the...

Displayport? Dat is niet HDMI, dus op je monitor wel HDMI als ingang selecteren hè?

• Vince.
Alsin fysiek? of moet je nog met wat opties gaan kloten?

Update: wist niet dat er op het beeldscherm - net zoals bij een tv - je kan 'switchen' naar hdmi / andere opties. Nu doet het nieuwe beeldscherm het maar de andere valt uit hehe

[ Voor 61% gewijzigd door Vince. op 26-02-2015 11:16 ]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rechts onder op je scherm heb je vier buttons. Zo uit m'n hoofd: Klik op de tweede van rechts, je kan dan via het menu het voor jou juiste input signal kiezen.
de dell 2414h herkent een bron niet automatisch, hij pakt het "laatst gebruikte kanaal", zelfs als deze geen kabel en/of bron meer heeft.

waarschijnlijk staat hij standaard op displayport, je moet dit naar HDMI 1 of 2 zetten (afhankelijk van welke poort je gebruikt)

edit: klassieke spuit 11. Als je tweede beeldscherm uitvalt moet je even stoeien met de Nvidia tools en/of via display in windows. Waarschijnlijk denkt je bak dat je maar 1 scherm hebt (aangezien de originele setup maar 1 scherm had? (assumptie))

[ Voor 40% gewijzigd door dyrc op 26-02-2015 11:21 ]

• Vince.
Ja mijn oude bak had één (oud) beeldscherm. Ik zal even gaan stoeien met de instellingen.

Bedankt allen. Het is gelukt. Moest inderdaad nog in de Nvidea-instellingen het e.e.a. wijzigen.

[ Voor 36% gewijzigd door Vince. op 26-02-2015 11:36 ]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je 'm meteen "kleurecht" wilt afstellen, zet factory sRGB aan, of stel het custom in op onderstaande:
De schermen zijn fabrieksgecalibreerd en gecheckt (je hebt zo'n rapportje meegeleverd gekregen).
Instellingen kunnen dus prima cross monitor overgenomen worden.
(heb toevallig dezelfde monitor, en nog een .txt liggen, zelf al een keer nagekeken)
Brightness
35
Contrast
75
Preset mode
Custom Color
RGB
99, 92, 98

Waarschuwing indien je van knallende kleuren houdt: op deze manier heb je een realistische benadering van je kleur instellingen, en geen oververzadigd knallende kleuren (wat sommige mensen prefereren)
Voordeel met deze instellingen is dat je nu evt. een broek online kan kopen, en de kleur redelijk klopt met hoe je 'm besteld hebt (als de foto op de website goed gemaakt is that is)

en m'n bron ook gevonden, is vanaf de review op tftcentral

[ Voor 7% gewijzigd door dyrc op 26-02-2015 11:43 ]

• Vince.
Ah nice, wist niet dat er zo veel instellingen op zo'n monitor zaten. Bedankt!
Pagina: 1