athlon 600 met gfd no go op 800

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:33
heb net een gfd2 (innovatek) op mijn athlon 600 (0.18 en week 8) gepusht en hij heeft 1.8 volt nodig om op 750 rock stabiel te lopen op een half cache.
Ik heb een abit ka7, dus werkt bij deze gfd de core voltage niet, maar moet het via het mobo. Maar 1.8 is het hoogste voltage dat ik kan kiezen. Hoe kom ik nou op 800, want hij boot niet eens op 1.80 met 2/5 cache!!
Dus zal waarschijnlijk wel meer voltage nodig hebben (1.90 of zoiets)

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

doe rustig.....
wil je hem als fornuis gebruiken?
dat is echt veel te veel, je hebt gewoon pech gehad, 1,8 vin dik al heeeeel veel voor een 600, mijne loopt nu perfect op 1,5
mvg FFF

• VivaAtloni
hoezo veel???

Ik heb hem op 1.8 op 750 lopen!
Dat is 0.2 meer, maar de cpu wordt niet veel warmer en loopt nu al uurtje of 4 stabiel en goed.

Waarom heb jij je athlon 600 op 1.5 staan als je waarschijnlijk ook veel hoger kunt!

• FFF

FFF

hoe lager het voltage hoe beter, hoe langer de levensduur van de cpu, een athlon op 1,8 vind ik al aan de hoeg kant voor een 600, en jij wilt hem al op 1,9 zetten, vind hij helemaal niet lekker, hij is gebouwd voor 1,6
of 1,65
dus 1,9 vind ik al heel hoog, je kunt het doen, en dan wil ik wel eens weten waar jij je temp meet, je moet maar denken zolang ik m'n athlon vast kan pakken is het goed, anders is hij al aan de warme kant...
je moet de temperatuur op de core meten en niet via een stekkertje op je koeler zoals de meetse, ook ik heb dat maar dat geeft het niet goed aan, is zeer globaal en moet er nog vele graden bij tellen..
je hebt ook de kans je cpu zo te verneuken, je kunty het riskeren maar dat moet je zelf weten..
mvg FFF

• VivaAtloni
heb ook al veel threads gelezen over het plaatsen van de temperatuurmeter.

Ik heb hem ook in de koeler zitten, maar hij zal daar nog steeds een temperatuurverschil meten!

Vraag?
Hoe denk je dat cpu's worden gebakken??
Eerst een 600 en dan een 700!!

Zo werkt het niet. Er wordt gewoon een reeks gebakken en dan kijken ze op welke klok hij kan, dus 1.8 is prima!

Maar je hebt wel gelijk dat 1.9 wat aan de te hoge kant is, maar wou het gewoon even proberen, maar krijg het voltage op het moederbord toch niet hoger dus laat hem wel lekker zo staan!!

• FFF

FFF

het is idd zo dat ze tot de 700 bijna gelijk zijn aan elkaar en gewoon op die kloksnelheid gezet worden naar controle, ook is het zo dat AMD alle athlons getest heeft op 1000Mhz, maar als je toch zoiets wilt bereiken dan moet je echt gaan denken aan waterkoeling, hiemee+veel geluk haal je het wel, met waterkoeling+peltier of helium of stikstof ofzo verw8 ik dat je die 800-900 moet halen, alleen zijn die laatste 2 waarschijnlijk nix voor thuis..
2de hands airco'tje wil ook helpen..
probeer maar, ik zit namelijk ook met een 600 athlon :)
ben benieuwd hoever hij kan
900 lijkt me wel normaal, als je het met goede koeling aanpakt.
mvg FFF

• admiral866
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

hohoho,
hoezo laten staan?
als je over goede koeling beschikt, dan kan ie wel hoger hoor.

Ik heb ook een abbit ka-7 met gfd.
En heb dus ontdekt, om de gfd-voltage te gebruiken, dat je in de bios op default moet zetten.
Dan kan je dus wel over de 1.8 gaan.

het enige klote is nu wel dat je niet meer de i/o voltage kan veranderen.

Ik heb em nu op 1.8 (maar om bepaalde redenen gebruikt ie 1.91). En hij wordt, bij de core, zo'n 50 graden. Dat is dan zonder lawaaige kast-koeling, met kast-koelers aan daalt de temp zo'n 8 graden.
Dit alles met gesloten kast
Pagina: 1