Eyefinity + Extra scherm

Pagina: 1
Acties:

• egbertbrinks
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09-2025
Gegroet mede tweakers!

Ik heb een vraagje, ik wil graag een setup maken van 3 monitoren voor Eyefinity + 1 extra scherm buiten Eyefinity om.

Mijn vraag is hoe sluit ik dit aan op de videokaart die ik heb, en de monitoren die ik heb.

Monitoren:

3 x Dell P2213 ( Eyefinity ) ( VGA, DVI-D, HDCP, Displayport )
1 x Samsung S24B350 ( Extra scherm ) ( heeft enkel VGA en HDMI )

Videokaart:

Sapphire radeon hd 6950 ( 1 DP, 2 DVI, 1 HDMI )

-----------------------

Ik heb begrepen dat ik de DP sowieso moet gebruiken voor de Eyefinity setup omdat hij anders mijn beelscherm niet herkend o.i.d.? Klopt dit ?

Maar nu vraag ik me af als ik de Display port gebruik voor 1 Dell monitor, en de 2 DVI aansluitingen op de videokaart voor de andere 2 monitoren, kan ik dan de HDMI aansluiting gebruiken voor mijn samsung monitor? Gaat dit werken?

Of moet ik het helemaal anders gaan aansluiten?? 8)7

Alvast bedankt!

Groeten,
Egbert

• egbertbrinks
All,

Iemand enige idee???

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Zelf in de tussentijd al iets gevonden?

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik gebruikte in het verleden wel DP + 2 DVI voor eyefinity, dit werkte prima. Hoe het zit met een 4e scherm weet ik niet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als ik mij de HD6950 goed herinner kan hij maar 2 schermen via HDMI/DVI aansturen en de extra moet dan over DP. Vandaar dat men vaak DP-adapters moest gebruiken. De R9 serie heeft het volgens mij veranderd naar wél 3x over DVI/HDMI

Een manier om dit op te lossen is door je schermen te daisychainen via DP, ware het niet dat jouw schermen dat niet ondersteunen, het is iets wat je vooral tegenkomt op high-end schermen.

Enfin, 4 schermen op deze kaart gaat dus simpelweg niet lukken, wat wel kan en een oplossing kan zijn als er op dat 4de scherm niet gegamed wordt, is er een simpele extra videokaart ingooien pricewatch: MSI Radeon HD5450 1GB zal dan al moeten werken en daar het vierde scherm op aan sluiten.

Overigens zouden iig die Dell's TN panelen hebben, en die zijn knap lastig om lekker in eyefinity te krijgen, dankzij de waardeloze kijkhoeken, de kans op kleurvervormingen is eigenlijk 1 in een eyefinity setup, en dat is imo nogal zonde. En de Samsung is overigens ook een TN.

Een lekkere setup maken met die schermen is dus behoorlijk prutsen wil je acceptabele beeldkwaliteit hebben.

People as things, that’s where it starts.

• egbertbrinks
Kijk, top reactie!

Bedankt voor de info! De schermen die ik heb, heb ik "te leen" even via het werk gekregen om eyefinity te kunnen testen. Als ik het top vind ga ik zelf schermen aanschaffen!
Welke monitoren zijn het mooiste/beste voor eyefinity. Uiteraard wel voor een redelijke prijs?? ;-)

Overigens, welke videokaart zou je aanraden als je nu een dergelijke setup wilt draaien wat wel op 1 kaart kan? Dus 3 schermen voor eyefinity en daarnaast 1 extra scherm waar niet op gegamed wordt ? Wellicht dat ik namelijk ook een nieuwe kaart ga aanschaffen gezien deze al weer een tijdje meegaat.

Ik zit zelf te denken aan: 3 x LG 223MP67VQ-P, is dit een goede keuze?

pricewatch: LG 223MP67VQ-P Zwart

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door egbertbrinks op 27-02-2015 15:05 ]

Pagina: 1