Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire V3-572G-57CV ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Laptop bedoeld voor surfen/mailen/films kijken/downloaden.

Wat is je budget?

Ik had een budget van +/- € 800,- in gedachten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Betreft geen laptop welke veel op reis zal zijn. Als grootte had ik 15" in gedachten. Momenteel maak ik gebruik van een met 17" laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik sta open voor andere (betere) alternatieven naast onderstaande. Momenteel bezit ik een laptop van Acer van een jaar of 5 oud. Deze is verder prima bevallen. Echter koelt de laptop niet goed meer en ben daarnaast hard toe aan een (snelheids)upgrade!

Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen bij de Acer Aspire V3-572G-57CV, zie; http://www.laptopshop.nl/...-aspire-v3-572g-57cv.html

Deze heeft een SSD dus snelle opstarttijd en respons (met 120GB niet heel groot maar heb hiernaast een externe harde schijf voor opslag geen issue), mat scherm (absolute pré!) En naar mijn idee een prima processor. Qua prijsniveau voldoet deze ook aan het budget.

Ik heb geprobeerd om reviews van de laptop terug te vinden maar deze zijn helaas niet voor handen. Wat denken jullie? Geeft deze laptop qua prijs/kwaliteit waar voor zijn geld of zijn er betere alternatieven? Scherm betreft bijvoorbeeld TN, wat niet super is als ik het her en der eens lees..

Alvast bedankt voor jullie input!

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Als je veel films gaat kijken is een Full HD, IPS scherm wel een heel grote pre (ik zou niet zonder kunnen).

Je kan deze overwegen: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-52JL
Zit zelfs een 840M videokaart in, dus kan een beetje gamen. Touchpad is knudde maar dat is die van de Acer die jij koos ook.

Edit: in de laptop die jij hebt gevonden zit ook een 840M zie ik net. Ik denk ook dat het scherm IPS is (dat is het FHD scherm van de V5 lijn wel in elk geval)... Bij de specificaties staat dat het TN is, maar je zou geluk kunnen hebben dat dat een foutje is. Je kan ze even bellen om het na te kijken.
Ik denk dat je een prima laptop hebt uitgekozen. Je kan hem natuurlijk altijd retourneren als de kijkhoeken niet bevallen.

Een SSD is echt een heel groot genot, maar vrij moeilijk voor 800 euro. Wat dat betreft is de Aspire V3 die je hebt gevonden een goede keus. Gelukkig zijn de prijzen wel enorm lager dan een paar jaar geleden; een 120GB SSD kost ~60 euro, 250GB ~120 euro. Als je de oude ingebouwde HDD op marktplaats zet kunnen daar nog een paar tientjes vanaf, maar idealiter houdt je natuurlijk zowel de HDD als SSD in je laptop.

Voor meer ideeën: http://tweakers.net/categ...imCmBlRgZIOk0NDM0AWqtrQUA

[ Voor 25% gewijzigd door Mad Maniak op 01-03-2015 20:19 ]

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:30
ips scherm wel iets boven budget helaas pricewatch: Asus N551JK-CN130H

of wel minder specs weet of je dat belangrijk vindt pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1NQ