Toon posts:

Proc wil niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 800@950, voltage staat op 1,8 volt (volgens MBM 1,87); Steeds als ik windows ME open krijg ik eerst een foutmelding in Rundll32 en die wordt dan afgesloten, daarna in Kernell en ook die wordt afgesloten. Dit is altijd zo, moet ik gewoon mijn voltage nog hoger gooien? en waarom geeft MBM 1,87 aan?

Bij Voorbaat thnx :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Probeer eerst eens gewoon terug te klokken naar 800.. daarna met kleine stapjes omhoog..

Waarschijnlijk trekt je duron het gewoon niet..

En die voltages wijken meestal af.. dat is geen probleem..

Verwijderd

Topicstarter
op 800 doetie het inderdaad niet :) , Maar ik heb hem al rustig omhooggeklokt de laatste weken, en vorige week had ik hem nog stabiel op 936 (9x104) en dat was geen probleem, nu looptie op 9,5x100 en nu krijg ik bovenstaande meldingen dus....

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11
Ik had ook een Duron 800 en die was ook erg slecht op te voeren, nu heb ik een TBirdje en heb ik die Duron weggegeven.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik krijg me duron 800 ook niet boven de 950.. :(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op een gegeven moment kan je niet verder overklokken, want dan wordt je hardware instabiel, als je m nu op 936 (9x104) MHz houdt... ??

Een hogere bussnelheid is belangrijker dan een hoge processorsnelheid imho

Succes en zie je morgenavond

Verwijderd

Topicstarter
hmm......neeh.....ik wil zo rond de gig terecht komen (oftewel 1000 Mhz of meer ;) )
bovendien is het wel erg laat nu he? Ik hoor de vogeltjes al fluiten buiten, dat kan niet gezond zijn

Weltrusten :Z

Verwijderd

Voltage verhogen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

voltage hoger, of temp. omlaag.
Wat is je temp nu btw en wat voor koeler heb je ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Misschien te warm?

Verwijderd

Topicstarter
uuhm, ik gebruik een chrome orb cooler, stressed istie nu ongeveer 53 graden, idle 47 graden, ik denk zelf niet dat het daar aan ligt....

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 09:53 schreef Twynn het volgende:
Waarschijnlijk trekt je duron het gewoon niet..
Daar kan ik me bij aansluiten... mochten er andere opties zijn lees ik het wel >:)

Verwijderd

ehm ik d8 dat die 800+'ers een andere beter overklokbare core hadden, erges gehoord vraag me niet waar..... Mijn 750 draait nu ook weer op 1010 :)

probeer voltage verder op te schroeven o.a. m.b.v. een betere koeler zodat tie minder warm wordt!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op zaterdag 16 juni 2001 13:15 schreef Marlboro het volgende:
uuhm, ik gebruik een chrome orb cooler, stressed istie nu ongeveer 53 graden, idle 47 graden, ik denk zelf niet dat het daar aan ligt....
ik weet voor 99% zeker dat het hier WEL aan ligt. Deze temperaturen zijn aan de hoge kant voor een overklokte processor.

Zet voor de gein je kast maar eens open, richt wat case koelers op je cpu, dan daalt de temp meestal wel met 5-10 graden, zeker weten dat je dan iets verder komt. Ik kon dat met mijn cpu ook goed merken, zodra bij mij de temp boven de 54 graden kwam (tb 1ghz@1,2 ging ie moeilijk doen; prime enzo, andere koeler erop, altijd onder de 50 graden, nooit problemen. terwijl als ie op 1 ghz 60 graden werd was ie wel 100% stabiel

conclusie, dump die vieze termaltake cooler een koop een fatsoenlijke!

Verwijderd

gewoon niet over clocken en je probleem is over

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Heb hier ook een Duron 800... :o
Loopt nu stabiel op 1 Ghz op een Abit KT7 op 10 x100, 10x102 gaat ook wel maar heb ik mijn vraagtekens bij de stabiliteit, en 10,5x100 start 'ie ook op,maar worden de vraagtekens nog groter. ;(
MBM geeft ook hier 1.87 aan.

Had ook een "Croma Orb" erop zitten. :r
Maar na testjes gelezen te hebben die standaard CoolerMaster erop gezet en dat scheelde mij bijna 6 graden :?

Hij wordt nu bij een casetemp van 35 graden, (was afgelopen dagen ook vrij warm buiten,dus binnen ook wat meer (8> )
met zware torture test maximaal 52 graden stressed.

Wil nog aan zo'n Global Win geval,maar die zijn moelijk te krijgen op het moment. ;(

Wat ook nog geholpen heeft,maar dat is eigenlijk overbodig te vermelden,is een andere voeding erin.
Was 235W. maar nu een 400W. en kan nu veel beter mijn GFMX2 overklokken. :Y)

GRTZ!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• AttiX
  • Laatst online: 23-08 15:41
Ik had mijn duronnetje laats vrij simpel over de 1 GHz heen. Tis een duron 700 (blue Core) Weet niet of dat blauwe iets uitmaakt, maar OCen gaat makkelijk. Hoogst behaalde resultaat: 8X140=1120 op 2,1V, werd alleen zo'n 68 graden IDLE, dus heb uhm weer terug geclocked. Heb nu een rotcooler, zal er binnenkort een betere opzetten en dan zal ik kijken of ik nog hoger kom...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ook volgende week op de beurs even kijken voor een casefan ( of 2 :) ), die moet dan inderdaad ff de boel wat koeler gaan houden;
Btw ik heb hem op dit moment teruggeklokt naar 800 Mhz en dan wordtie 42 graden (stressed) op 1,67 volt, scheelt inderdaad best veel;

P.S. Misschien ook wel interessant om erbij te vermelden, ik gebruik geen Arctic Silver, maar Sensodyne :) Moet ik ook maar eens gaan upgraden naar AS

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Duron weggegeven
WAAAAAAAAAAAAAT??????

Mijn duron 750 wil ook niet hoger dan de 950. Multiplier van 10 trekt 'ie gewoon niet. Hij boot wel, maar dat duurt 5 minuten ( :? ) en daarna ff een koe laten draaien, die heel traag loopt, maar dan wel gewoon 3.6 mkeys ofzo benchmarkt. Daarna crasht de zooi, maar de temp komt nooit boven de 45 graden uit. FSB heb ik niet aangezeten, want dan flipt hij helemaal. Warmteprobleem is het dus niet. Ligt het aan m'n cpu of zijn er nog suggesties?

EDIT:// het voltage staat trouwens nu op 1.75, maar op 1.8 deed 'ie het ook niet

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

y'r kiddin' right?

Ik bedoel, die van mij is op 950 maximaal 45 graden (bij warm weer :P ) dus dat is heet! Daar zou het dus best wel eens aan kunnen liggen. Ik heb trouwens een WBK38 cooler

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

ik kreeg m'n duron 800 op 960 (8x120) 1.85v.
Thermaltake Super Orb cooler en 3 casefans. Wel een herrie die orb.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mijn 600 ging op 1040 :) En toen ging ie dood door een core-crush :(

Geen inspiratie

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

hehe, ik heb nu dezelfde temperaturen (47 idle, iets over 50 stressed) met kast open, fans erop. Zal wel aan de coolermaster liggen :( Maar idd, het loopt niet helemaal stabiel op 60 graden nu ie overgeclockt is (10% maar) en niet overgeclockt dus wel.
(Ik zet m'n pc wel sneller als ik het nodig heb :P )

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1