Toon posts:

gaming pc:budget 1500-1600eur inc besturingssysteem,scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

het systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor gaming. Ik speel vooral wow en en counterstrike GO

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

de maxprijs 1500 a 1600eur inclusief monitor,besutringssysteem en(assemblagekosten+verzending=95eur

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

heb al een steelseries muis en razer deathstalker toetsenbord gekocht

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

goede processor en videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

geen voorkeur voor merken, ik heb wel gehoord dat amd en hun drivers niet altijd even gemakkelijk te gebruiken zijn :s

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

liefst niet te luid, ik gebruik headset dus dat scheelt ook al

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Neen

monitor die ik zou kopen: is deze goed genoeg?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 345,88€ 345,88
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 53,-€ 53,-
1BitFenix Shadow€ 61,-€ 61,-
1BenQ RL2455HM Zwart€ 168,49€ 168,49
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 91,84€ 91,84
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU€ 62,-€ 62,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.203,16

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 17:03 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich een aardige setup. Waarom kies je voor een uATX bord als er "gewoon" een ATXje in past? Voeding kan ook een stuk beter met de pricewatch: Seasonic S12G 450W.

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 09:22

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Als koeler zou je voor : pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 scheelt weer €4

Voeding was ik aan het zoeken maar Br00ky was me voor :P

Verder best en prima build.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt, zou iemand mij kunnen zeggen of het nodig is een ssd en Hdd te hebben?
btw iemand een mening over de monitor, zal mijn pc hem aankunnen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een SSD en HDD is wel lekker. 256GB is immers niet heel veel en games zijn tegenwoordig al snel meer dan 30GB. Als je verder geen muziek of films bewaard zou het kunnen, maar dat kan je alleen zelf inschatten.

Qua scherm, ik zou die Asus niet nemen. Het is immers een TN paneel, wat garant staat voor slechte kleuren, kijkhoeken en contrast.

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 09:22

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Dat hang vooral van de hoeveelheid data af die jij er op kwijt wil. Heb je bijvoorbeeld een NAS en vaak maar 2 a 3 games geinstalleerd zou je het prima zonder extra HDD afkunnen, Echter zou ik dan persoonlijk voor een 512GB SSD gaan.

De monitor kan jouw PC prima aan. Afhankelijk van welke game en op welke settings uiteraard

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:07:
Een SSD en HDD is wel lekker. 256GB is immers niet heel veel en games zijn tegenwoordig al snel meer dan 30GB. Als je verder geen muziek of films bewaard zou het kunnen, maar dat kan je alleen zelf inschatten.

Qua scherm, ik zou die Asus niet nemen. Het is immers een TN paneel, wat garant staat voor slechte kleuren, kijkhoeken en contrast.
welke zou je dan wel aanraden?

Verwijderd

Topicstarter
Kapteynn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:08:
Dat hang vooral van de hoeveelheid data af die jij er op kwijt wil. Heb je bijvoorbeeld een NAS en vaak maar 2 a 3 games geinstalleerd zou je het prima zonder extra HDD afkunnen, Echter zou ik dan persoonlijk voor een 512GB SSD gaan.

De monitor kan jouw PC prima aan. Afhankelijk van welke game en op welke settings uiteraard
met aankunnen bedoelde ik eigenlijk wow en counterstrike op ultra :p

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:09:
[...]

welke zou je dan wel aanraden?
Bijvoorbeeld een pricewatch: Dell U2515H Zwart. IPS paneel, dus een stuk betere kleuren, maar er zijn wel meer goede monitoren te vinden. Voor wat betreft je wensen, 27 inch 1080p zou ik niet aan beginnen. Dat vinden veel mensen pixels tellen. 24 inch 1080p of 27 inch 1440p. Je zou hiermee eens een kijk kunnen nemen in de Pricewatch.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat zijn allebei behoorlijk lichte games, Een R9 280 hoort daar al voldoende voor te zijn.

Qua scherm is er eentje die ik altijd aanraad: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart welke gewoon erg/zeer goed is voor zijn prijs, want imo heeft hij geen echte objectieve minpunten, hooguit het wat meh design, maar dat is subjectief.

Hoog contrast, goede kleuren, goede kijkhoeken, weinig ghosting, weinig backlightbleeding, PWM-free backlight. Eigenlijk gewoon een geweldig ding.

Die Dell is ook leuk, 2x zo duur, maar hogere resolutie. Wel mis ik bij IPS contrast, en heb je kans op IPS-glow, wat gewoon zeer lelijk is als je het hebt.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
VasZaitsev schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:13:

Die Dell is ook leuk, 2x zo duur, maar hogere resolutie. Wel mis ik bij IPS contrast, en heb je kans op IPS-glow, wat gewoon zeer lelijk is als je het hebt.
Eens. Ik kon (zo snel) geen AMVA 1440p'tje vinden binnen het budget.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Volgens mij bestaan 1440p AMVA's [nog] niet, wat erg jammer is. AHVA lijkt ook niet echt beter contrast te brengen dan IPS, dus hoge resolutie + leuk contrast is momenteel nog niet echt mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
een 24inch leek me zo klein vandaar

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien eens bij de MM/Mycom/... gaan kijken naar verschillende formaten ;). Dan kan je het zelf ervaren.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

24" is gewoon het standaard formaat. komt denk ik vooral omdat het ongeveer de hoogte heeft van een oude 4:3/5:4 19"'er

Het ligt ook hoe dichtbij je zit, en wat je gewend bent. Mijn 22" vind ik voor mij groot zat, maar ik kan begrijpen dat als je wat verder weg zit een 24" of zelfs 27" prettig is.

Verwijderd

Topicstarter
heb eens bij streamers rondgeneusd op twitch en de meesten hebben wel een 24 inch monitor 144hz of 27inch 1920x1080 monitor ook de top streamers(wel in wow)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Leuk voor ze, maar dat zegt weinig, ik heb veel liever mijn 22" AMVA schermpje dan een 27" fullHD TN 144hz paneel, want TN is gewoon een dramatische techniek.

Op 27" en normale gebruiksafstand is 1440p imo wel prettiger, gezien anders bijv. je taakbalk in windows behoorlijk groot wordt, alles wordt gewoon groter, waardoor je niet echt meer werkruimte krijgt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, kijk waar je hem zelf voor gaat gebruiken en zoek daar iets bij. 27inch 1080p is voor veel mensen echt pixels tellen.

Verwijderd

Topicstarter
pc is echt puur voor die 2 games meer niet(geen videobewerking,school, wat dan ook alleen die 2 games voor in me vrije tijd

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dan zou ik zelf iig de videokaart flink zwakker maken, tenzij je triple screen gaat gamen. Een GTX970 is zonde voor deze games. Een R9 280 is iig zat, wellicht zelfs een R9 270.

Ook een i5 is al wat overkill, maar intel heeft tussen de celerons en i5's imo niet veel interessants zitten.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:13:
Dat zijn allebei behoorlijk lichte games, Een R9 280 hoort daar al voldoende voor te zijn.

Qua scherm is er eentje die ik altijd aanraad: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart welke gewoon erg/zeer goed is voor zijn prijs, want imo heeft hij geen echte objectieve minpunten, hooguit het wat meh design, maar dat is subjectief.

Hoog contrast, goede kleuren, goede kijkhoeken, weinig ghosting, weinig backlightbleeding, PWM-free backlight. Eigenlijk gewoon een geweldig ding.

Kan je je monitor omwisselen moest je die ips glow hebben of erge backlightbleeding.?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Opzich wel, valt gewoon dan onder je bedenktijd. Het is geen garantiegeval waardig iig, tenzij het echt extreem is.

Maar, het is eigenlijk wel inherent aan de techniek. IPS zal altijd wat glow/backlightbleeding hebben, en mede daardoor zal het contrast altijd matig zijn. Hoe erg je je eraan stoort, is natuurlijk een tweede. Een paar kleine vlekjes is niet zo erg, maar zeker de goedkope IPS panelen kunnen een hele waas, als een soort nevel, over zich heen hebben bij zwart/donker beeld, en dat is gewoon afschuwelijk.

Pagina: 1