Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] MCSA Certificering

Pagina: 1
Acties:

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Hoi tweakers,

Ik ben op zoek naar ervaringen m.b.t. het behalen van een of meerdere MCSA certificeringen. Wat hebben jullie behaald? Hebben jullie een cursus gevolgd of was het een zelfstudie? Wat is in jullie ogen moeilijkheidsgraad van de cursus? Hoe moeilijk was het examen e.d.? Welke cursussen zijn nou echt de moeite waard?

Ik zelf zat te denken aan de MOC 20410, 20411 en 20412, maar ben bang dat bijvoorbeeld de 20410 een tikkeltje te makkelijk gaat worden als je al veel ervaring hebt opgedaan. Is alleen het examen doen iets haalbaars als je zelf het boek in .pdf formaat goed doorspit en met een vm wat oefent?

Ik wacht jullie reacties graag af!

[ Voor 11% gewijzigd door Bielie993 op 25-02-2015 15:42 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:39

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 20:44

_Arthur

blub

Bielie993 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:40:
Is alleen het examen doen iets haalbaars als je zelf het boek in .pdf formaat goed doorspit en met een vm wat oefent?
Ja hoor, dat is zeker goed te doen. Al helemaal als je ook hands-on praktijk ervaring hebt.

Verwijderd

Ik heb MCSA 2012 gehaald en heb eigenlijk alleen standaard boeken van bol.com gebruikt + wat MVA labs.
Los daarvan beheer ik een heleboel 2012 R2 servers, en denk dat ik best wel wat aan de kennis heb voor dagelijks gebruik.

Moeilijkheidsgraad: 412 was niet super simpel, 410 en 411 wat makkelijker. Ligt maar net aan je ervaring natuurlijk en hoe goed je ervoor leert.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Certs? zie sig. Teller staat nu op 30 MS certs.
CBT Nuggets, Technet Virtual labs (https://technet.microsoft...virtuallabs/bb467605.aspx), PDFjes van MS wanneer deze beschikbaar zijn, TAP programma's meegedraait.
Gouden tip: wanneer MS met nieuw spul komt, certificeer zo snel mogelijk. 70-417 deed ik bijna meteen toen deze beschikbaar was. Met de kennis van 2008R2 en een simpel PDFje wat er nieuw was in 2012 was 417 een koekie. 90% stond in de PDF van MS zelf :)
De afgelopen jaren hebben ze de examens steeds lastiger gemaakt. Zo gaat dat straks ook met Windows 10.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.