Beste Tweakers,
Zelf zit ik al een tijdje op tweakers en wil ik graag een nieuw systeem aanschaffen, tegen een prijstechnisch goede prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit er al een tijdje over na te denken om een nieuw systeempje aan te schaffen voor wat oudere spellen (skyrim, LoL) maar ook nieuwe spellen ( Dying Light, Assassin's Creed, Witcher 3, GTA V ).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is op dit moment wel echt 4-600 euro. Ergens hier tussenin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet nog gekocht worden op Windows na.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mini-ITX kast, stille processorkoeling die de lucht goed kan afvoeren in het kleine kastje, Mid-end videokaart en tegen 2e-hands spullen heb ik verder niks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Socket 1150 platform, om eventueel in de toekomst een i5 processor 2ehands aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik wil ik wel enigzins laag houden, en dan het liefst zo stil mogelijk. Heb laatst een Fractal Design Define R5 bij iemand in elkaar gezet en die was echt fluisterstil, eigenlijk wil ik wel naar dat niveau toe.
Ga je overklokken?
Nee, biedt weinig voordelen.
Hier dan mijn wenslijstje:
Wel heb ik nog een aantal twijfels bij dit lijstje:
- Kastje wel stil genoeg?
- Cooler Master Seidon staat op de V&A, z'n prijs waard?
- Wil graag WiFi gaan gebruiken en later nog upgraden eventueel naar een i5 2e hands, is dit dan een goed moederbordje?
Videokaart zat ik te denken aan een 2e hands 280x of iets dergelijks.
Graag hoor ik jullie mening en eventuele verbeterpunten!
Groetjes,
Matthijs
Zelf zit ik al een tijdje op tweakers en wil ik graag een nieuw systeem aanschaffen, tegen een prijstechnisch goede prijs.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit er al een tijdje over na te denken om een nieuw systeempje aan te schaffen voor wat oudere spellen (skyrim, LoL) maar ook nieuwe spellen ( Dying Light, Assassin's Creed, Witcher 3, GTA V ).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is op dit moment wel echt 4-600 euro. Ergens hier tussenin.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles moet nog gekocht worden op Windows na.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mini-ITX kast, stille processorkoeling die de lucht goed kan afvoeren in het kleine kastje, Mid-end videokaart en tegen 2e-hands spullen heb ik verder niks.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel Socket 1150 platform, om eventueel in de toekomst een i5 processor 2ehands aan te schaffen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik wil ik wel enigzins laag houden, en dan het liefst zo stil mogelijk. Heb laatst een Fractal Design Define R5 bij iemand in elkaar gezet en die was echt fluisterstil, eigenlijk wil ik wel naar dat niveau toe.
Ga je overklokken?
Nee, biedt weinig voordelen.
Hier dan mijn wenslijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | ASRock H97M-ITX/ac | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 38,45 | € 38,45 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 67,61 | € 67,61 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,81 | |
Wel heb ik nog een aantal twijfels bij dit lijstje:
- Kastje wel stil genoeg?
- Cooler Master Seidon staat op de V&A, z'n prijs waard?
- Wil graag WiFi gaan gebruiken en later nog upgraden eventueel naar een i5 2e hands, is dit dan een goed moederbordje?
Videokaart zat ik te denken aan een 2e hands 280x of iets dergelijks.
Graag hoor ik jullie mening en eventuele verbeterpunten!
Groetjes,
Matthijs