Ik heb gisteren heel enthousiast deze kabel aangeschaft: pricewatch: Delock Converter SATA 6 Gb/s 22 pin > USB 3.0-A male + USB 2.0-A male, alleen kom ik er nu achter dat ie alleen voor 2.5" harddisks geschikt is. Dat is een beetje jammer, want ik wil er een 3.5" harddisk op aansluiten. Ik kan hem terugsturen en iets anders kopen, maar ik vroeg me eigenlijk af waar het verschil tussen een 2.5" en 3.5" harddisk in zit (behalve in de afmetingen
).
De kabel gaat van SATA naar 2x USB. De ene USB plug is bedoeld voor voeding, de andere (een USB3 plug) voor datadoorvoer. Ik kan me voorstellen dat een USB aansluiting te weinig prik geeft voor een 3.5" disk. Ik heb er dus een USB -> 230v adapter op aangesloten (met een output van 0,75A). Dit hielp echter niet. Zijn er nog andere zaken die ik zou kunnen proberen (zonder direct de harddisk op te blazen)? We zijn tenslotte Tweakers hier
De kabel gaat van SATA naar 2x USB. De ene USB plug is bedoeld voor voeding, de andere (een USB3 plug) voor datadoorvoer. Ik kan me voorstellen dat een USB aansluiting te weinig prik geeft voor een 3.5" disk. Ik heb er dus een USB -> 230v adapter op aangesloten (met een output van 0,75A). Dit hielp echter niet. Zijn er nog andere zaken die ik zou kunnen proberen (zonder direct de harddisk op te blazen)? We zijn tenslotte Tweakers hier