Uitbreiding geheugen MacbookPro eind 2011 van 4 naar 8 gb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-07-2022
He hallo,

Ik heb een macbook pro van eind 2011 en merk dat hij toch niet helemaal snel genoeg is voor de dingen die ik moet doen. nu wil ik hem uitbreiden van 4 gb geheugen naar 8, maar wil graag even zeker weten dat dit het geschikte geheugen is en ik deze kan bestellen.

http://www.mycom.nl/compo...elijk&utm_source=tweakers

Groetjes,

Femke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zit er al een SSD in? Dat gaat namelijk een veel grotere snelheidswinst opleveren voor de meeste toepassingen.

Dit geheugen gaat in ieder geval werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
nee, heb nog een HD schijf erin zitten. maar een SSD is 5x zo duur, en voor wat ik nu nodig heb is dit makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
5x zo duur? Ik zou gewoon een ssd plaatsen: http://www.mycom.nl/opsla...87/crucial-mx100-256gb-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Precies, die MX100 schijfjes zijn fenomenaal voor de prijs. Ik ben ooit voor 300 euro ingestapt met een 160gb SSD, ik heb er nooit een cent pijn van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
Dus die SSD schijf is dan beter dan mijn HD schijf die ik nu heb? heb dan wel maar 256 gb maar ik gebruik ook Dropbox.

Sorry jongens ik heb hier niet veel verstand van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
En als ik de SSD koop ipv het andere geheugen, hoeveel sneller is hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Maar dan met ALLES wat je doet :P

[ Voor 25% gewijzigd door sebastius op 25-02-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 13:26

Joran

<3 natalee

Mocht je toch het geheugen upgraden, je kan ook 1600mhz er in zetten, werkt gewoon op de late 2011 macbooks, is net weer iets goedkoper lijkt het

Mijn Macbook pro:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2u587sx.png

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beetje kort-door-de-bocht advies hier door zonder te vragen naar details direct een SSD als oplossing te geven.

Kan me best voorstellen dat de 4gb een bottleneck kan zijn als fhugens veel programma's gebruikt die geheugen intensief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
Dankje Cubix, ik heb even overlegd en ga er wel een SSD in plaatsen. Kan ik deze dan bestellen? http://www.mycom.nl/compo...87/crucial-mx100-256gb-25

En hoe ik hem moet inbouwen is ook even de hamvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
fhugens zegt weinig verstand te hebben van zaken. Verwacht je dan dat het een intensieve computeraar is die monsterlijke bestanden moet openen?

Als je 4GB RAM hebt kan je alles doen wat je moet doen met een computer als je er weinig verstand van hebt. Een verdubbeling gaat niks voor je doen dan.

Neem een SSD, dat is de enige 'echte' upgrade in dit geval.
fhugens schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:59:
Dankje Cubix, ik heb even overlegd en ga er wel een SSD in plaatsen. Kan ik deze dan bestellen? http://www.mycom.nl/compo...87/crucial-mx100-256gb-25

Ja, dat is een goede SSD, inbouwen moet je niet zelf gaan doen als je er zo weinig verstand van hebt. Laat MyCom het voor je doen als je hem daar toch gaat kopen. Het komt er op neer dat iemand je laptop moet openmaken, je HDD er uit haalt, kopieert naar de SSD, en dan de SSD er in stopt. Alternatieven zijn er ook:

- Schone installatie en Migratie assistent gebruiken
- Time Machine backup maken en daarna herstellen naar SSD

[ Voor 51% gewijzigd door johnkeates op 25-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 13:26

Joran

<3 natalee

fhugens schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:59:

Ja

En zo doe je dat

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
fhugens schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:08:
He hallo,

Ik heb een macbook pro van eind 2011 en merk dat hij toch niet helemaal snel genoeg is voor de dingen die ik moet doen. nu wil ik hem uitbreiden van 4 gb geheugen naar 8, maar wil graag even zeker weten dat dit het geschikte geheugen is en ik deze kan bestellen.

http://www.mycom.nl/compo...elijk&utm_source=tweakers

Groetjes,

Femke
Mijn ervaring is dat zelfs 8GB niet genoeg is om een hagelnieuwe macbook responsief te laten aanvoelen. Dus ik zou je adviseren om of voor 16gb RAM te gaan of voor een SSD als systeem schijf (al gaat mac daar niet heel goed mee om imo aangezien de ssd in mijn MBPr '14 op papier retesnel moet zijn, maar mijn stokoude crucial m4 loopt er in de praktijk rondjes omheen (windows7 met oude hardware vs yosemite met nieuwe hardware). MAC lijkt met een soort van halve memory leak strategie te werken waarbij ALLES naar je ram of virtuele ram wordt gepompt. Het voordeel met 16GB is dat dat niet al 5 minuten na opstarten van je systeem vol zit.

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 25-02-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door eL_Jay op 25-02-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhugens
Ik heb nu de SSD besteld, hoop dat ik hem fatsoenlijk omgebouwd krijg. bedankt!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:44
eL_Jay schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Mijn ervaring is dat zelfs 8GB niet genoeg is om een hagelnieuwe macbook responsief te laten aanvoelen. Dus ik zou je adviseren om of voor 16gb RAM te gaan of voor een SSD als systeem schijf (al gaat mac daar niet heel goed mee om imo aangezien de ssd in mijn MBPr '14 op papier retesnel moet zijn, maar mijn stokoude crucial m4 loopt er in de praktijk rondjes omheen (windows7 met oude hardware vs yosemite met nieuwe hardware). MAC lijkt met een soort van halve memory leak strategie te werken waarbij ALLES naar je ram of virtuele ram wordt gepompt. Het voordeel met 16GB is dat dat niet al 5 minuten na opstarten van je systeem vol zit.
Je oude SSD sneller dan een PCI-e SSD? Geloof ik niet. Overigens werkt 8GB prima in een Mac. En is het door jou beschreven geheugengebruik volkomen normaal voor een Mac.
Pagina: 1