Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wireless bridge of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit deze week op de Chiro en we zouden graag internet hebben. We hebben van de buren het paswoord van hun internet (telenet) gekregen maar nu blijkt dat mijn macbook pro hun wifisignaal niet kan ontvangen. (Heel soms zie ik het eens verschijnen maar dat signaal is zeer zwak en valt direct terug weg).

Ik had thuis nog een sitecom router AC 750 liggen en heb deze meegenomen. Is er een mogelijkheid om dat wifisignaal van de buren op te vangen met mijn router en dan via een kabel van de router naar mijn laptop (of eventueel terug via WiFi (indien mogelijk)) te sturen. Ik weet dat er iets bestaat als een repeater of wireless bridge. Maar toch lukt het mij niet.

Hoe moet ik mijn router instellen? Zijn er eventueel tools dat ik moet installeren op mijn router?

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een router met 1 radio kan geen wireless-to-wireless repeating doen.

Opties:

- Twee single-radio routers met ethernet kabel er tussen
- Nieuwe router met twee radio's
- Router gebruiken die je hebt en internetten via een ethernet kabel

Wat 'ontvangst' betreft: maak een goede antenne. Cantenna of een schotel antenne van een oude pan of vergiet wil wel werken. Internet heeft er zat voorbeelden van ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:01:
Ik zit deze week op de Chiro en we zouden graag internet hebben. We hebben van de buren het paswoord van hun internet (telenet) gekregen maar nu blijkt dat mijn macbook pro hun wifisignaal niet kan ontvangen. (Heel soms zie ik het eens verschijnen maar dat signaal is zeer zwak en valt direct terug weg).

Ik had thuis nog een sitecom router AC 750 liggen en heb deze meegenomen. Is er een mogelijkheid om dat wifisignaal van de buren op te vangen met mijn router en dan via een kabel van de router naar mijn laptop (of eventueel terug via WiFi (indien mogelijk)) te sturen. Ik weet dat er iets bestaat als een repeater of wireless bridge. Maar toch lukt het mij niet.

Hoe moet ik mijn router instellen? Zijn er eventueel tools dat ik moet installeren op mijn router?

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_
Wat mogelijk is hangt af van de situatie. Als ik het zo lees lijkt het hierop:

- Telenet modem/router
- buitenmuur van de buren
- enige afstand
- buitenmuur van chiro-hok
- jouw MacBook

Die twee buitenmuren noem ik niet voor niets, zij zijn vrijwel zeker een groter probleem dan de afstand. Een vriendin van mij heeft vrijwel exact hetzelfde voor haar scoutinggroep gedaan. De oplossing was:

- Modem/router
- Wireless AP in voor het raam van buren
- enige afstand
- Wireless bridge (zelfde type als AP, alleen ander config) buiten onder dak van scoutinggebouw
- draadje naar binnen in scoutinghok waar een router stond waar alles mee verbond

Kortom, maak twee aparte netwerken:
1) Point-to-point van buren naar chirogebouw
2) intern in chirogebouw

Zorg er vervolgens voor dat de twee uiteinden van de point-to-point verbinding elkaar kunnen zien met hooguit glas ertussen ervan uitgaande dat het geen HR++ glas is, in dat geval mag er ook geen glas ertussen zitten.

Een "AC750" router is per definitie een ultra low-end onding, met 2x2 MiMo in 2.4GHz en 1x1 SiSo in 5GHz, plus waarschijnlijk een Mediatek chip die boordevol compatibility issues zit. Dat ding zou ik sowieso niet in willen zetten. Afhankelijk van de afstand hoef je echt geen high-end apparatuur te hebben, het is veel belangrijker goede locaties te kiezen en je netwerk goed op te splitsen. En degelijk spul te nemen (en daar horen de woorden "Sitecom" en "AC750" niet in thuis).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reacties.

Maar het is bevoordeeld niet mogelijk om op de chiro mijn laptop te verbinden met mijn router via een internet kabel en er voor te zorgen dat mijn router het wifi-signaal van de buren opvangt en doorstuurt via die internet kabel?

Want mijn router zou het wifi-signaal van de buren zeker moeten kunnen opvangen (sterkere netwerkkaart?). Heb dit trouwens al getest door mijn router een standaard wifi-signaal te laten uitzenden met een andere naam dat die van de buren. Ben dan naar mijn buren geweest (waar hun router staat) en had daar goed ontvangst van mijn router... M.a.w. zou het voor de routers (qua afstand of muren) zeker haalbaar moeten zijn.

• johnkeates
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:36:

Maar het is bevoordeeld niet mogelijk om op de chiro mijn laptop te verbinden met mijn router via een internet kabel en er voor te zorgen dat mijn router het wifi-signaal van de buren opvangt en doorstuurt via die internet kabel?

Want mijn router zou het wifi-signaal van de buren zeker moeten kunnen opvangen (sterkere netwerkkaart?). Heb dit trouwens al getest door mijn router een standaard wifi-signaal te laten uitzenden met een andere naam dat die van de buren. Ben dan naar mijn buren geweest (waar hun router staat) en had daar goed ontvangst van mijn router... M.a.w. zou het voor de routers (qua afstand of muren) zeker haalbaar moeten zijn.
Dat is dus de derde optie uit mijn vorige post.

Internet kabels bestaan trouwens niet, netwerkkabels en ethernet kabels wel.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doet je dat dan? Heb niet echt een idee hoe ik hieraan begin?

😕

• johnkeates
Het gaat met goedkope brakke rommel niet lukken ;) Dus neem om te beginnen iets wat DD-WRT kan draaien.

Daarna: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridge

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:36:

Mogelijk, maar je loopt dan nog tegen het probleem aan dat de modem/router van de buren niet voor het raam staat en alle signalen dus door muren heen moeten.
Dat jouw router op die afstand met jouw laptop wil praten wil nog niet zeggen dat het met de modem/router van de buren wil praten :o

De optie die je wilt gebruiken heet (afhankelijk van fabrikant) "wireless bridge", "media bridge", "client mode" of iets dergelijks. Of het in die Sitecom zit... geen idee.

Maar al werkt het, wat dan? Dan heb je een draadloze link tussen buren en die router. Enige verdere communicatie moet bedraad zijn, want een gemiddelde router kan niet tegelijk WiFi AP en client zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1