Vervangen snaren Beogram 6000

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik bezit een Beogram 6000 waarvan de snaren nodig moeten worden vervangen (komt bijvoorbeeld te laat op toeren voor de sensor). Nu kan ik nergens snaren vinden specifiek voor de Beogram, maar wel op pickupnaalden de volgende grote snaar (op http://www.pickupnaalden.com/platenspeler-snaar.asp):
PLATENSPELER SNAAR 847,8

Merk : Tonar
Artnr : 05648-
Conditie : Nieuw
Platenspeler snaar lengte: 847.8 doorsnede: 270.0 dikte: 0.80 breedte: 5.0 mm.
Maar eigenlijk zou het een 840mm moeten zijn, volgens deze website:
http://electronica.infonu...-bij-de-beogram-4002.html

Is dit (denk ik kleine) verschil in lengte een probleem? En ze hebben ook een kleine snaar die wel geschikt is, maar beiden snaren zijn, vind ik, niet echt goedkoop (16 euro per stuk), kan dit goedkoper?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-12 17:25
Ik zou je huidige snaar eens opmeten, wat de lengte daarvan is. Dan weet je hoeveel hij is uitgerekt. Ik heb het vermoeden dat het best wel nauw komt namelijk.

• huub8
Ik vertrouw zelf liever op de meting van de genoemde website:
Nominaal heeft de grote aandrijfsnaar (2) in gemonteerde staat een lengte van 34" oftewel 864 mm, hetgeen overeenkomt met een diameter van 275 mm. De hoogte van de originele snaar is 4,9 mm en de dikte 0,8 mm, maar deze waarden zijn minder kritisch dan de lengte. De hoogte mag evenwel niet meer bedragen dan 7 mm vanwege de poelie op de stappenmotor (3). Indien u de snaar voor u op tafel legt, kunt u de halve lengte meten in niet-uitgerekte staat. Deze mag dus zeker niet meer zijn dan de helft van 864 mm, oftewel 432 mm. Als u een snaar kunt krijgen met een lengte van 840 mm (halve lengte dus 420 mm), dan is die bruikbaar. Worden de snaren aangeboden op diameter, dan is Ø 270 mm de maximale grootte.
Op internet worden deze snaren aangeboden tegen de gekste prijzen (plus nog bijbehorende vaak absurde leveringskosten). Ik heb onlangs (mei 2010) een nieuwe 270-snaar bij de elektronikaboer op de hoek kunnen bemachtigen voor € 4,95 incl. btw. Waarom zou u het vijfvoudige ervoor neertellen?

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:02
Snaren zijn nog prima te krijgen hoor:En met wat zoeken wellicht nog goedkoper ook.

• huub8
Bedankt, was vergeten ook op ebay te kijken.

Heb ze daar maar gewoon besteld.