Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (500-700€, 15inch FHD)

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Toch maar een topic openen hier. Ik heb een nieuwe laptop nodig, normaal weet ik altijd heel goed wat ik wil, kan iedereen goed advies geven maar nu ik er zelf een nodig heb blijf ik natuurlijk twijfelen....

Wat ga je met je laptop doen?
Browsen met veel tabs, Officetaken (Word, PPT, Excel),
Wat is je budget?
500-800 euro, heel misschien iets hoger maar liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gaat van eettafel naar bank, eventueel slaapkamer, en weer terug.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, elk merk heeft zijn voor en nadelen, dat is juist het probleem.

Samengevat, ik ben op zoek naar een 15 inch laptop, accuduur en gewicht onbelangrijk, maar wel met een FHD scherm, aangezien ik niet van plan ben om in 2015 nog een laptop met een lage resolutie aan te schaffen. Opslagcapaciteit maakt mij niet veel uit, maar een SSD zou wel fijn zijn. Qua geheugen heb ik op dit moment nog (net) genoeg aan 4gb, hoger is fijner maar anders moet er in ieder geval nog de mogelijkheid zijn om later het geheugen uit te breiden.

Ik had eigenlijk een desktop gewild, maar in dit kleine appartementje is er eigenlijk geen ruimte voor een los bureau, ik heb er nog aan lopen denken om een MITX vesa kastje achterop een monitor te schroeven maar om dat op de eettafel te zetten krijgt niet echt goedkeuring hier ;).

Uiteraard heb ik zelf wel genoeg onderzoek gedaan...volgende opties:

pricewatch: Asus F555LA-DM766H
FullHD mat scherm, Ci3-4030U, 4GB, geen SSD. Weinig over deze laptop te vinden.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342
FullHD glossy scherm, Ci3-4005U, 6GB, geen SSD. Deze laptop is heel makkelijk te upgraden. Bouwkwaliteit en toetsenbord is twijfelachtig, positieve reviews te vinden maar ook negatieve.

pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845
FullHD IPS scherm, i5, 4GB, geen SSD, maar ook vrij makkelijk zelf te plaatsen. Irriteer mij wel een beetje aan het gat tussen scherm en toetsenbord (of is dat in het echt niet zo opvallend?)

Ik weet dat ik met dit budget op bepaalde dingen in zal moeten leveren, maar dat maakt het lastig om de juiste keuze te maken. Ik neig naar de Flex-2 15 inch, vermoed dat het de beste keuze is.

Wat denken jullie? :)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

IUk denk dat dit de meest geschikte zal zijn voor jou: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W7

我的名字是Mirno

• Dersan
Klopt, deze ben ik ook al tegen gekomen, maar heeft naar mijn idee zo'n "plastic fantastic" gehalte. Dat glimmende plastic kan ik niet echt waarderen. Maarja, inherent aan mijn budget natuurlijk.

Waarom zijn er ook zo weinig/geen laptops die een GPU achterwege laten. Ik zit daar helemaal niet op te wachten, zouden ze het budget van een GPU mooi in behuizing kunnen stoppen oid.

Ik zit nu haast te twijfelen om een pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JHMH) te kopen. Goede bouwkwaliteit, middelmatig scherm, maar onderdelen ook makkelijk te verwisselen..Kan ik eerst wel een tijdje met HDD en 4GB doen, om over een tijdje SSD erin te gooien en geheugen uit te breiden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dersan op 26-02-2015 08:08 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Meeste mensen hebben geen behoefte meer aan een aparte GPU, dus om kosten te besparen doen ze dat. Ook om het stroomverbruik te beperken waardoor de laptop weer langer mee gaat op de accu.

Als je een klein beetje wilt gaat gamen kan je beter voor de Lenovo gaan.

Zelf vind ik die Toshiba mooier, bij de Lenovo krijg ik meer een "plastic" idee. Die Toshiba heb ik ooit eens gezien en het uiterlijk vond ik in werkelijkheid nog erg meevallen.

Dus: Toshiba heeft SSD, 8GB RAM, aardige CPU.
Lenovo: iets meer grafische power, langzamere HDD, 4GB RAM, duurder.

De enigste reden die ik voor Lenovo dus kan bedenken is lichte gaming.

我的名字是Mirno

• Dersan
mirno schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:05:
Meeste mensen hebben geen behoefte meer aan een aparte GPU, dus om kosten te besparen doen ze dat. Ook om het stroomverbruik te beperken waardoor de laptop weer langer mee gaat op de accu.

Als je een klein beetje wilt gaat gamen kan je beter voor de Lenovo gaan.

Zelf vind ik die Toshiba mooier, bij de Lenovo krijg ik meer een "plastic" idee. Die Toshiba heb ik ooit eens gezien en het uiterlijk vond ik in werkelijkheid nog erg meevallen.

Dus: Toshiba heeft SSD, 8GB RAM, aardige CPU.
Lenovo: iets meer grafische power, langzamere HDD, 4GB RAM, duurder.

De enigste reden die ik voor Lenovo dus kan bedenken is lichte gaming.
De BCC hier om de hoek had (toevallig) nog een flex2 15 staan, even geweest om te kijken, maar beviel mij niet echt. Zojuist de toshiba besteld bij coolblue, had nog een kortingscode dus maar meteen vandaagnog als bezorgoptie gekozen, ben erg benieuwd.

• Dersan
De pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1W7 is zojuist binnengekomen, en mag meteen weer retour. De laptop is krom. De linkeronderhoek van de laptop zelf staat een halve centimer omhoog.

Meteen gebeld, en ze kunnen hem niet omruilen, laptop is uitverkocht. Weten niet wanneer weer leverbaar. Kon een andere uitzoeken in de winkel of mijn geld terug, maarja, dat wil ik toch een beetje gedegen uitzoeken.

Laptop zag er verder wel prima uit moet ik zeggen, toetsenbord veert wel een klein beetje mee maar lang niet zo erg als dat ik opmaakte uit de review van tweakers. Laptop ook niet aangehad dus over scherm kan ik niks zeggen.

Dus...next.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ow, dat is erg jammer! Het was dit de allerlaatste, en vandaar dat die redelijk scherp geprijsd was, jammer dat er dan net weer wat mis mee was :( maak je zelden mee.

Alle laptop toetsenborden buigen wel wat mee, tenzij je echt een duurdere laptop neem qua klasse, waar steviger maar dus ook duurder materiaal is gebruikt, maar in jou geval zal je dan teveel betalen voor behuizing ipv prestaties.

Ik zal even checken of ik nog een andere leuke laptop kan vinden.

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Deze zijn wel interessant:
pricewatch: HP Pavilion 15-p052nd
pricewatch: Asus F555LA-DM766H

Dien je zelf een SSD in te zetten: pricewatch: Crucial MX100 256GB

我的名字是Mirno

• Dersan
Ik zit nu op de volgende laptop te werken:

pricewatch: Asus R556LA-DM838H

Zojuist opgehaald na wat laptops vergelijken bij de paradigit in Apeldoorn. Pluim voor die winkel dat ze ook daadwerkelijk veel verschillende modellen laptops hadden staan met FullHD schermen, veel meer dan in de gemiddelde Mediamarkt in ieder geval.

Deze serie heeft niet echt een goede review gekregen op tweakers, vooral op bouwkwaliteit. Toetsenbord kan inderdaad een beetje meeveren, maar het is lang niet zo rammelend als beschreven IMO.

Het matte scherm kijkt ook heel erg rustig btw.

Bedankt iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 28-02-2015 14:44 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dat lijkt mij een uitstekende laptop

我的名字是Mirno

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:34
Veel plezier met je aankoop misschien moet je nog kijken of je 70 euro over hebt voor jaar extra garantie.

Verwijderd

Need suggestion on a I 7 processor 8 gb ram with 2 gb graphics 750- 1 gb hdd . Which one is preferable lenovo or asus . Budget 800- 900 euro .
Thanks in advance

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 15:28 ]

Pagina: 1