Toch maar een topic openen hier. Ik heb een nieuwe laptop nodig, normaal weet ik altijd heel goed wat ik wil, kan iedereen goed advies geven maar nu ik er zelf een nodig heb blijf ik natuurlijk twijfelen....
Wat ga je met je laptop doen?
Browsen met veel tabs, Officetaken (Word, PPT, Excel),
Wat is je budget?
500-800 euro, heel misschien iets hoger maar liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gaat van eettafel naar bank, eventueel slaapkamer, en weer terug.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, elk merk heeft zijn voor en nadelen, dat is juist het probleem.
Samengevat, ik ben op zoek naar een 15 inch laptop, accuduur en gewicht onbelangrijk, maar wel met een FHD scherm, aangezien ik niet van plan ben om in 2015 nog een laptop met een lage resolutie aan te schaffen. Opslagcapaciteit maakt mij niet veel uit, maar een SSD zou wel fijn zijn. Qua geheugen heb ik op dit moment nog (net) genoeg aan 4gb, hoger is fijner maar anders moet er in ieder geval nog de mogelijkheid zijn om later het geheugen uit te breiden.
Ik had eigenlijk een desktop gewild, maar in dit kleine appartementje is er eigenlijk geen ruimte voor een los bureau, ik heb er nog aan lopen denken om een MITX vesa kastje achterop een monitor te schroeven maar om dat op de eettafel te zetten krijgt niet echt goedkeuring hier
.
Uiteraard heb ik zelf wel genoeg onderzoek gedaan...volgende opties:
pricewatch: Asus F555LA-DM766H
FullHD mat scherm, Ci3-4030U, 4GB, geen SSD. Weinig over deze laptop te vinden.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342
FullHD glossy scherm, Ci3-4005U, 6GB, geen SSD. Deze laptop is heel makkelijk te upgraden. Bouwkwaliteit en toetsenbord is twijfelachtig, positieve reviews te vinden maar ook negatieve.
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845
FullHD IPS scherm, i5, 4GB, geen SSD, maar ook vrij makkelijk zelf te plaatsen. Irriteer mij wel een beetje aan het gat tussen scherm en toetsenbord (of is dat in het echt niet zo opvallend?)
Ik weet dat ik met dit budget op bepaalde dingen in zal moeten leveren, maar dat maakt het lastig om de juiste keuze te maken. Ik neig naar de Flex-2 15 inch, vermoed dat het de beste keuze is.
Wat denken jullie?
Wat ga je met je laptop doen?
Browsen met veel tabs, Officetaken (Word, PPT, Excel),
Wat is je budget?
500-800 euro, heel misschien iets hoger maar liever niet.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, gaat van eettafel naar bank, eventueel slaapkamer, en weer terug.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, elk merk heeft zijn voor en nadelen, dat is juist het probleem.
Samengevat, ik ben op zoek naar een 15 inch laptop, accuduur en gewicht onbelangrijk, maar wel met een FHD scherm, aangezien ik niet van plan ben om in 2015 nog een laptop met een lage resolutie aan te schaffen. Opslagcapaciteit maakt mij niet veel uit, maar een SSD zou wel fijn zijn. Qua geheugen heb ik op dit moment nog (net) genoeg aan 4gb, hoger is fijner maar anders moet er in ieder geval nog de mogelijkheid zijn om later het geheugen uit te breiden.
Ik had eigenlijk een desktop gewild, maar in dit kleine appartementje is er eigenlijk geen ruimte voor een los bureau, ik heb er nog aan lopen denken om een MITX vesa kastje achterop een monitor te schroeven maar om dat op de eettafel te zetten krijgt niet echt goedkeuring hier
Uiteraard heb ik zelf wel genoeg onderzoek gedaan...volgende opties:
pricewatch: Asus F555LA-DM766H
FullHD mat scherm, Ci3-4030U, 4GB, geen SSD. Weinig over deze laptop te vinden.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59441342
FullHD glossy scherm, Ci3-4005U, 6GB, geen SSD. Deze laptop is heel makkelijk te upgraden. Bouwkwaliteit en toetsenbord is twijfelachtig, positieve reviews te vinden maar ook negatieve.
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431845
FullHD IPS scherm, i5, 4GB, geen SSD, maar ook vrij makkelijk zelf te plaatsen. Irriteer mij wel een beetje aan het gat tussen scherm en toetsenbord (of is dat in het echt niet zo opvallend?)
Ik weet dat ik met dit budget op bepaalde dingen in zal moeten leveren, maar dat maakt het lastig om de juiste keuze te maken. Ik neig naar de Flex-2 15 inch, vermoed dat het de beste keuze is.
Wat denken jullie?