Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor zware games, Battlefield hardline, gta V, dying light etc.
Wat is je budget?
€750
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal regelmatig mee worden genomen naar school, gamen op de bank, mee naar boven voor een filpje etc. Dus vandaar dat een laptop wil ipv een pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind alienware erg mooie laptops qua uiterlijk en omdat ze speciaal voor gamen zijn gemaakt heeft deze de voorkeur.
Ik zit te twijfelen tussen 3 laptops die ik via marktplaats wil aanschaffen
alienware m17x r3
Cpu: i7 2760qm
Gpu: nvidia gtx 580m
Ram: 4gb ddr3 1333Mhz
Beeld: 17.3" Full hd 3d 120hz scherm
Geheugen 500gb hdd
Prijs €600
Lenovo y50-70
Cpu: i7 4710hq
Gpu: nvidia gtx 860m
Ram: 8gb ddr3 1600Mhz
Beeld 15.6" full hd
Geheugen 1tb hybrid hdd
Prijs €700
clevo laptop
Cpu: i7 4700mq
Gpu: nvidia gtx 765m
Ram: gb ddr3
Beeld: 17,3" full hd glossy tft
Geheugen: 500gb hdd
Prijs: €550
Het geheugen van de alienware m17x r3 zal geupgrade moeten worden naar 8gb waardoor er +/- €50 bij komt.
Ik heb zelf nog een 128gb ssd liggen die ik graag erin wil plaatsen
Ik ben van plan over een tijdje de gpu voor €250 te upgraden naar een gtx 870m wat qua gpu geen verschil zal maken tussen de 2 alienware laptops wat niet kan bij de lenovo laptop
Na de upgrade zal de 3d functie van de alienware niet meer werken maar naar wat ik lees op internet is een 120hz scherm beter dan 60hz, waar zal ik hier verschil in merken?
Lenovo
Voordelen.
Beste processor van de 3
Goede videokaart
Full hd scherm
Komt uiteindelijk goedkoopste uit.
Nadelen.
Niet te upgraden
Geen mogelijkheid om een ssd te plaatsen
Slechte kwaliteit scherm
Alienware m17x r3
Voordelen.
Goede processor
120hz full hd scherm
Upgrade gtx 870m
Kan ssd erin plaatsen
Nadelen.
4gb ram
Cpu is minder goed dan andere 2
clevo laptop
Voordelen.
Goede processor
Upgrade gtx 870m
Kan ssd erin plaatsen
Nadelen.
Glossy scherm
Geen ervaring met clevo
Mijn voorkeur gaat tog naar de alienware, omdat ik deze qua uiterlijk het mooiste vind en deze goed te upgraden is. Ik heb zelf geen ervaring met clevo met bouwkwaliteit, hitte afvoer, beeldscherm etc en vind deze qua uiterlijk ook het minst mooie van de 3 laptops, maar deze is wel goedkoper dan de alienware
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor zware games, Battlefield hardline, gta V, dying light etc.
Wat is je budget?
€750
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal regelmatig mee worden genomen naar school, gamen op de bank, mee naar boven voor een filpje etc. Dus vandaar dat een laptop wil ipv een pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik vind alienware erg mooie laptops qua uiterlijk en omdat ze speciaal voor gamen zijn gemaakt heeft deze de voorkeur.
Ik zit te twijfelen tussen 3 laptops die ik via marktplaats wil aanschaffen
alienware m17x r3
Cpu: i7 2760qm
Gpu: nvidia gtx 580m
Ram: 4gb ddr3 1333Mhz
Beeld: 17.3" Full hd 3d 120hz scherm
Geheugen 500gb hdd
Prijs €600
Lenovo y50-70
Cpu: i7 4710hq
Gpu: nvidia gtx 860m
Ram: 8gb ddr3 1600Mhz
Beeld 15.6" full hd
Geheugen 1tb hybrid hdd
Prijs €700
clevo laptop
Cpu: i7 4700mq
Gpu: nvidia gtx 765m
Ram: gb ddr3
Beeld: 17,3" full hd glossy tft
Geheugen: 500gb hdd
Prijs: €550
Het geheugen van de alienware m17x r3 zal geupgrade moeten worden naar 8gb waardoor er +/- €50 bij komt.
Ik heb zelf nog een 128gb ssd liggen die ik graag erin wil plaatsen
Ik ben van plan over een tijdje de gpu voor €250 te upgraden naar een gtx 870m wat qua gpu geen verschil zal maken tussen de 2 alienware laptops wat niet kan bij de lenovo laptop
Na de upgrade zal de 3d functie van de alienware niet meer werken maar naar wat ik lees op internet is een 120hz scherm beter dan 60hz, waar zal ik hier verschil in merken?
Lenovo
Voordelen.
Beste processor van de 3
Goede videokaart
Full hd scherm
Komt uiteindelijk goedkoopste uit.
Nadelen.
Niet te upgraden
Geen mogelijkheid om een ssd te plaatsen
Slechte kwaliteit scherm
Alienware m17x r3
Voordelen.
Goede processor
120hz full hd scherm
Upgrade gtx 870m
Kan ssd erin plaatsen
Nadelen.
4gb ram
Cpu is minder goed dan andere 2
clevo laptop
Voordelen.
Goede processor
Upgrade gtx 870m
Kan ssd erin plaatsen
Nadelen.
Glossy scherm
Geen ervaring met clevo
Mijn voorkeur gaat tog naar de alienware, omdat ik deze qua uiterlijk het mooiste vind en deze goed te upgraden is. Ik heb zelf geen ervaring met clevo met bouwkwaliteit, hitte afvoer, beeldscherm etc en vind deze qua uiterlijk ook het minst mooie van de 3 laptops, maar deze is wel goedkoper dan de alienware
[ Voor 36% gewijzigd door Brandonvds op 26-02-2015 02:13 ]