Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:48
Hoi,

Ik ben van plan een opleiding tot ICT beheerder te volgen.
Het probleem is dat ik al 40 uur werk, een koophuis en een gezin heb.
Mijn werk ligt in een geheel andere sector en het is niet mogelijk minder te werken.

Is het zinvol om een thuisstudie te volgen via de LOI, NCOI, NTI of een dergelijke instantie?
Heeft een MBO diploma via de genoemde aanbieders een normale waarde? (als mijn cv direct de papierversnipperaar ingaat schiet het ook niet op)

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opleiding staat gewoon gelijk aan een opleiding via een reguliere MBO school volgens mij. Alleen begin je dan wel als helpdesker of misschien junior beheerder. Ik raad je aan om ondertussen certificaten te halen of daarna HBO te gaan doen.

Je kan overigens via LOI ook gewoon HBO informatica volgen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

St@m

@ Your Service

Je hoeft toch niet te melden dat je hem via zelfstudie hebt gehaald? Ik vraag zelden om de school, zeker niet bij een MBO opleiding.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
Dank jullie, dat is goed nieuws. Het is geen enkel probleem om 'onderaan' te beginnen.
Het enige dat ik wil is een baan waar ik met plezier naar toe ga elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op MBO moet je een BPV doen en is minimaal 960 uur, dit zal met een full-time baan dan ook erg moeilijk te combineren zijn.

Ik weet ook niet wat voor niveau jij aankan maar anders zou je beter voor de HBO variant kunnen gaan, dan heb je véél meer kans op een baan. Hier zal je ook stage moeten lopen bij een bedrijf.

Als je nu al een MBO diploma hebt zou je ook enkele cursussen volgen zodat je een ander vakgebied leert. Iets van een Microsoft certificaat staat erg leuk op je cv.

[ Voor 76% gewijzigd door Ernemmer op 25-02-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mocht je het aankunnen dan zou je met HBO beter uitkomen. Hoe je zonder MBO daar binnen komt bij LOI of NTI moet je even uitzoeken.

Om weer in het studeren te komen kun je wellicht eerst een paar MS of Cisco certificaten behalen, deze kun je vaak als vrijstelling inbrengen bij technische HBO/MBO opleidingen. Dan merk je gelijk hoe goed het samen gaat met werk en gezin en bespaar je een hoop geld / frustratie indien het toch niet lekker loopt.

Succes!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
sh4d0wman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:50:

Om weer in het studeren te komen kun je wellicht eerst een paar MS of Cisco certificaten behalen, deze kun je vaak als vrijstelling inbrengen bij technische HBO/MBO opleidingen. Dan merk je gelijk hoe goed het samen gaat met werk en gezin en bespaar je een hoop geld / frustratie indien het toch niet lekker loopt.

Succes!
Hele goede tip, dank je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Ik zou proberen om een HBO opleiding duaal te gaan volgen ofzo, die opleidingen staan veel beter aangeschreven dan MBO.

Verwijderd

Je geeft aan dat je onderaan beginnen niet erg vind, houd er wel rekening mee dat je dan ook een beginners salaris krijgt..
Zeker met MBO zou ik je niet rijk rekenen, als je 2000 euro kun vangen als starter mag je in je handen knijpen..
Laat dit salaris het toe om je gezin/huis etc te onderhouden?
Zo ja, dan is er geen probleem.
Al zou ik het iets anders aanpakken, zorg dat je affiniteit krijgt met IT.
Ga MCSA en evt CCNA behalen. Kost je 4-6 maanden zelfstudie.
Daarnaast ITIL ook vrij goede basis.. (kost je een maandje).

Als je deze certificaten hebt en je hebt een goed gevoel erbij, zorg dat je van baan wisselt. zoek een baantje bij Peak-IT, Brunel ofzo.
Ze betalen niet de hoofdprijs maar zijn wel goed voor starters..
Probeer als je eenmaal binnen zit een HBO avond opleiding of LOI te volgen.. je hoeft dan geen stage meer te lopen omdat je in de IT werkt..
MBO zou ik overslaan..

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 11:44
ColonelSanders schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:46:
...............

Is het zinvol om een thuisstudie te volgen via de LOI, NCOI, NTI of een dergelijke instantie?
Heeft een MBO diploma via de genoemde aanbieders een normale waarde? (als mijn cv direct de papierversnipperaar ingaat schiet het ook niet op)
Ik ben in 2011 gestart met een avond opleiding MBO ICT beheerder niv. 4.
Dit was op het Zadkine in Rotterdam. Duurt maar 2 jaar en naar mijn idee zeker zinvol!
Inmiddels heb ik me diploma behaald. Ben nu aan het kijken voor een HBO opleiding. Probleem is alleen dat deze niet klassikaal in de avond worden gegeven (zie topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:50:
De opleiding staat gewoon gelijk aan een opleiding via een reguliere MBO school volgens mij. Alleen begin je dan wel als helpdesker of misschien junior beheerder.
Zelfs daar vraagt men tegenwoordig een HBO opleiding voor. Als je tegenwoordig een kans binnen de IT wil hebben zul je echt op HBO niveau moeten zitten. Weinig organisaties die nog naar MBO'ers op zoek zijn (de politie wellicht maar als je hun vacatures bekijkt vraag je je af in hoeverre die realistisch zijn).
Pagina: 1