Toon posts:

TB doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:
Ik heb:
MSI k7tpro2
TB 900

Nou heb ik gister mijn TBtje ge-unlocked met een potloodje. En dat ging prima eerst liep ie stabiel op 1000(41C) en toen wou ik naar 1100.
Gevolg: eerst vage foutmelding van windhoos(ME) vervolgens gereset. Nu komt het vreemde, volgens de Dled bleef hij steken op de keyboard controller en hij begon raar te piepen. Ik had dus geen beeld.

Wat denkt men hiervan hoe los ik dit op??

Verwijderd

Topicstarter
zijn de overclockers nog niet echt wakker. :Z

Ik heb al een ander toetsenbord geprobeerd. Maar zoals ik verwachte maakte dat niets uit.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

dit kan volgens mij geen toetsenbord prob zijn !

gewoon ff terug gaan naar oude config en dan kleinere stapjes naar boven net zolang tot ie stabiel blijft !

( en niet zoveel ware op die kast gooien ! )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmmzz.. Tweede poging dan.. GoT is weer lekker brak :( (jah, ik weet het.. Server-verhuizingen enzo).

Anywayz.. Ik denk dat jouw TB-tje helemaal niet zo vreemd doet.. Hij red de 1100 gewoon niet..

Ik heb ook ooit een TB900 op een MSI k7tpro2 gehad.. Deze was met 1.85V niet boven de 1000 te krijgen.. Na een voltage mod wilde hij nog net de 1050 halen (alles wel met luchtkoeling). En dat Dled-gebeuren.. Tja, dat kon ik ook niet altijd even goed volgen.. Soms was het inderdaad de melding dat de proc niet wilde, soms was het ook wat anders..

Dus gewoon een bios-reset doen, lekker terug gaan naar de 1GHz, eventueel nog 1050 proberen, en accepteren dat je TB gewoon niet hoger wil..

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
idd f bios resetten... dan doet ie het wel weer :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan. Ik heb de potloodstreepjes uitgegumd. En opnieuw ingekleurd.

En voila hij loopt op 1100 met een temp van 46C met de standaard coolermaster. B-)

Het probleem was dus waarschijnlijk dat ik de L1 bruggen heb verbonden met elkaar.

Maar toch bedankt luitjes

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

Ik heb dus hetzelfde probleem.
Ik hen een TB 1100 @ 1100 ge-locked. Ik heb de L1 bruggen nog niet aangeraakt ;)

In mijn BIOS staat alles op default....
Hoe kan het dan dat ie gewoon vastloopt ?

Het is me nu twee keer gebeurd. En alletwee de keren waren tijdens het spelen van Black & White, heeft dat er iets mee te maken? Lijkt me niet want ik speel ook andere "zware" spellen, zoals MaxPayne.....

edit:

en nu kan ik dus niet eens meer normaal opstarten... na clearen BIOS kan ik opstarten, en dan moet ik naar het BIOS omdat die eer Checksum error geeft.

Dus ik in BIOS en na een seconde of 10 slaat de boel weer vast en gaat me monitor op zwart....

wat moet ik doen ?
:?

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

is er nou niemand die me kan helpen.
Ik heb net geboot in W2K en hij komt niet verder dan het inlogscherm....

kan het komen omdat de proc te heet wordt?
Wat doet een proc eigenlijk als ie te heet wordt?

iig me systeem is nu dus niet meer aan de praat te krijgen, met uizondering van heel even in het bios kijken en heel even naar het inlogscherm van w2k kijken... ;(

Verwijderd

kan ook een geheugen probleem zijn.
Mijn comp sloeg ook steeds vast, ander geheugen erin gepropt
geen problemen meer.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 16:54 schreef LoneStarr het volgende:
*knip*

kan het komen omdat de proc te heet wordt?
Wat doet een proc eigenlijk als ie te heet wordt?

*knip
Ja, dat kan best. Dan loopt'ie steeds vast.
Pagina: 1