Ontwerpen HTML5 pagina's in een HTML5 omgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:42
De afgelopen 2 maanden heb ik mij volledig kunnen storten op mijn oude hobby, websites.
Na het eenvoudig in elkaar zetten van een paar wordpress sites kreeg ik een uitdagende vraag, welke mij niet zo moeilijk leek.

Case;
Nieuwe professionele monitoren worden tegenwoordig uitgerust met HTML5.
Hierdoor word de markt van digital signage weer open gebroken en staat deze open voor nieuwe technieken.
Voor bovenstaande wil ik een pagina ontwerpen waarin een aantal templates staan en mensen hier eenvoudig hun eigen "pagina" kunnen maken.

Om bovenstaande te realiseren, en uitvoerig dit forum te hebben gelezen, heb ik veel online cursussen gevolgd om HTML, CSS, javascript en dreamweaver onder de knie te krijgen.
Momenteel ben ik dus bezig met Dreamweaver, echter heb ik niet het idee dat dit gaat kunnen wat ik wil.
Voordat ik hier te veel tijd in ga besteden om dit programma volledig onder de knie te hebben wil ik graag jullie input.

Ik ben niet op zoek naar een makkelijke snelle oplossing, maar ik wil weten of ik op het goede pad ben, en zo niet, welke weg ik moet gaan volgen.

Welke taal, welk programma, welke richting moet ik op om bovenstaand systeem te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:31
Ik snap de opdrachtsomschrijving niet helemaal, maar van wat ik zo zie gaat dit je inderdaad niet lukken met alleen HTML, CSS en wat simpele Javascript, Je hebt het over het kunnen maken van een eigen "pagina" aan de hand van "templates". Hier zul je waarschijnlijk toch echt een backend taal voor nodig gaan hebben die de informatie die de gebruiker invoert op de pagina opslaat in een database en weer kan ophalen.

Daarnaast zou ik een programma als Dreamweaver afraden. Pak een simpele text editor als Notepad++ of Sublime Text en leer eerst semantisch correcte HTML5 schrijven, kijk daarna eens verder...

[ Voor 15% gewijzigd door eXtreaL op 25-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Laten we vooropstellen dat het programma wat je gebruikt niet meer is dan een tool om regels code te schrijven. Veel programma's hebben plug-ins en andere handige opties om dat makkelijker te maken :) Maar een programma waarmee je wat elementen sleept om daarmee een website te maken waarin je elementen kan slepen om een website te maken klinkt een beetje als Inception :p

Een aantal belangrijke elementen van modern web development:

• Sass of LESS: CSS pre-processors; maken het makkelijker om CSS te schrijven en te onderhouden.
• Semantiek binnen HTML; het schrijven van goede HTML is essentieel voor toegankelijkheid en indexatie.
• Toegankelijkheid, het vaak vergeten kindje van het web; zorg er voor dat jouw applicatie/website ook toegankelijk is via bijvoorbeeld een toetsenbord—wat vaak resulteert in een website die ook voor andere input devices beschikbaar is.
• Gulp of Grunt, front-end automatisering; compileer Sass/LESS, eventuele HTML pre-processors, optimaliseren van afbeeldingen, eventuele sprites in elkaar draaien, etc.
• JS frameworks als Backbone, Angular, etc.

Uiteraard zijn bovenstaande punten—op semantiek en toegankelijkheid na—er alleen om jouw leven makkelijker te maken en niet essentieel; het is meer personal preference. Het zelfde geld voor editors, populaire editors op dit moment zijn (voor front-end werkzaamheden in ieder geval): Atom, Sublime Text en Brackets.

Having said that, met vanilla JS, CSS, HTML en Dreamweaver kom je er natuurlijk ook; het duurt misschien alleen wat langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik je eerst uit een droom helpen. Die markt met HTML5 en digital signage is er allang. Daar zijn al complete systemen voor gemaakt. Idd op de manier een beetje hoe wordpress werkt. Wordpress is ook een "systeem".

Je wilt dus nog zo'n systeem maken wat behoorlijk veel meer kennis vereist dan een simpele pagina maken. Maar je wil een backend systeem maken die buiten makkelijk content kan weergeven ook nog eens makkelijk te "editen" is voor de klanten.

Er zijn al gigantisch veel PC's overal die een soort Chrome Embedded Framework draaien met een website als digital signage. In ziekenhuizen, en waar ook. Vaak zijn ze gemaakt met een custom backend om makkelijk even wat nieuwtjes op te plaatsen o.a. en dergelijke.

Als je echt er aan wilt beginnen. Zie het als een hobby... want die markt zit eigenlijk alweer vol. :)

En als je al met dreamweaver begint zegt al genoeg in hoe je je hebt verdiept in de huidige vorm van web development. Ik zou eerst maar eens even googlen. ;)

Dreamweaver is nog zelfs voor de grote Jquery evolutie van het web!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 19:30 ]

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Zoals ik het lees is dit een systeem dat je in Ruby kunt maken en HTML5 / CSS / JS kunt gebruiken voor de front-end.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe