Heatsink cpu koeler raakt RAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myvonk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08-2022
Hallo,

Ik heb net een andere cpu koeler geïnstalleerd, alleen nu raakt de onderste laag van het aluminium het RAM.
Het aluminium is nu een klein stukje omhoog gedrukt.
Mijn vraag is kan dit kwaad?

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t459/Myron_Vonk/WP_20150225_001_zpsdh2qwd1e.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Myvonk op 25-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kan niet echt kwaad, is wel wat slordig.

Nu zie je ook direct de reden waarom RAM met "spoilers" afgeraden wordt, en het standaard aangeraden setje een low profile setje is: door dit soort grappen. Je hebt geluk dat je koeler überhaubt nog past namelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:55
dit is idd wel erg veel geluk hebben.. in 99% van de gevallen past dit gewoon niet.

ik zou wel zorgen dat er lucht langs blaast, beide geven natuurlijk behoorlijk wat hitte af.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:43
Vaak heb je hier pas last van als je je fan probeert te plaatsen, wat voor moederbord en koeler heb je? Lijkt op het 1e oog op een Scythe Mugen 4 (PCGH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit zou in principe geen kwaad moeten kunnen, je had het van te voren natuurlijk kunnen opmeten in je systeem.
Zorg wel zoals furian88 al zegt voor voldoende airflow.

Ram met heatsinks "spoilers" afraden heb ik echt nog nergens gehoord dus maak je daar geen zorgen om. die heatsinks zorgen juist voor extra koeling op het geheugen en zou dus niet zo snel afgeraden worden.

Ja kan er voor kiezen om andere RAM erin te zetten en dan te kiezen voor Low Profile RAM geheugen, maar dan raak je de koelingscapaciteit van de heatsinks hierop kwijt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan kan ik je aanraden eens wat adviestopics te lezen, dit soort ram wordt altijd afgeraden omdat het alleen maar in de weg zit. RAM genereert nauwelijks hitte, dankzij het zeer lage verbruik. Bepaalde ramsoorten [low voltage] zit op 1,35v, wil daar echte warmte uit persen, moet je er heel wat ampere's doorheen sturen, je mag het van mij proberen om er 20A op te zetten, maar ik denk dat je mobo en je RAM doorfikt.

Ram met heatsinks is leuk voor als je het mooi vind, of als je denkt dat het nodig is. Je zal je ram geen clocktik ermee harder door kunnen laten lopen, het zit in de weg en is vaak nog een stuk duurder dan normaal ram. Totaal nutteloos dus.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myvonk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08-2022
Oke, bedankt voor de antwoorden.
Zal voortaan eerst maar eens gaan lezen in plaats van gelijk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke koeler heb je gebruikt??

Dit vraag ik overigens uit nieuwschierigheid :9

[ Voor 53% gewijzigd door pwillemske op 01-03-2015 12:41 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1