Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Onlangs heb ik mijn hele home cinema situatie op de schop gedaan waardoor ik jullie advies nu nodig heb :9 . Op dit moment draai ik thuis een DIY NAS op Xpenology, eigenlijk dus een Synology systeem. Hier heb ik een mediaspeler bij nodig.

Vroeger heb ik een Rpi gehad, maar deze beviel niet helemaal omdat hij te langzaam was in het menu, vooruit- en terugspoelen, en er geen powerbutton op zat. Door dit laatste moest altijd de stekker eruit en erin om hem aan te zetten.

Daarna een HTPC gehad welke ik eigenlijk te groot vond, waardoor ik die de deur uit heb gedaan en momenteel zonder mediaspeler zit :'( :P .

Voor mijn nieuwe mediaspeler twijfel ik tussen de volgende apparaten:

- Rpi 2
- Intel NUC Kit DN2820FYKH (pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH)

Gebruik:
- Afspelen van .Mkv 1080P vanaf mijn NAS
- Soepel in omgang en gebruik
- Kodi wil ik als player gaan gebruiken

Twijfels bij Rpi2
- Nog steeds geen power button?
- Voldoende snelheid?

Twijfels bij Intel NUC
- Is de Intel Celeron N2820 voldoende?
- Geen ervaring met het hele concept.

Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij enigzins kunnen adviseren in deze kwestie :X . De mediaspeler hoeft niets anders dan de bestanden vanaf mijn NAS te trekken en op de tv te tonen. Downloaden etc. gebeurd op de NAS.

[ Voor 4% gewijzigd door 50Miles op 25-02-2015 12:30 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
50Miles schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:29:
Twijfels bij Intel NUC
- Is de Intel Celeron N2820 voldoende?
Prima voor het omgeschreven gebruik.
- Geen ervaring met het hele concept.
Het is niet meer of minder dan een mini pc. Je hoeft alleen nog maar opslag en geheugen toe te voegen en je kunt aan de slag met een OS naar keuze. Zelf heb ik een Intel NUC Core i5-4250U staan. Overkill voor het gebruik maar ik kon daar voor een leuk prijsje aankomen. Het bevalt erg goed en Kodi draait er perfect op.

Aangezien dit aankoopadvies betreft geeft ik je topic een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-06 23:08
Bij een nuc lever je zelf het ram en de harddrive. Als het goed is zit in die nuc als je hem nu koopt een N2830, dit is de opvolger van de N2820.
Deze nuc heb ik zelf ook, hij speelt zonder issues 1080P content af iets waar de raspi moeite mee kan hebben als die het niet in hardware kan doen. Enige wat handig is is om in de bios maximaal ram toe te wijzen naar je onboard videokaart.
Als je hem wilt vesamounten dat kan ook, dit zit allemaal in de doos meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
ik heb net mijn oude Apple TV 2's vervangen door Raspberry Pi 2's en ik moet zeggen dat deze heel goed werken, vlot in de menu's, 1080p van mijn NAS, ...

en ik gebruik een centrale SQL server.

De aan/uit knop is een nadeel, maar de Pi verbruikt zo weinig dat die gewoon 24/7 draait bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
boosterbosch schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:49:
ik heb net mijn oude Apple TV 2's vervangen door Raspberry Pi 2's en ik moet zeggen dat deze heel goed werken, vlot in de menu's, 1080p van mijn NAS, ...

en ik gebruik een centrale SQL server.

De aan/uit knop is een nadeel, maar de Pi verbruikt zo weinig dat die gewoon 24/7 draait bij mij
Thx, precies wat ik verwacht had :9 . Die aan/uitknop is dus nog steeds een issue.
justahuman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Bij een nuc lever je zelf het ram en de harddrive. Als het goed is zit in die nuc als je hem nu koopt een N2830, dit is de opvolger van de N2820.
Deze nuc heb ik zelf ook, hij speelt zonder issues 1080P content af iets waar de raspi moeite mee kan hebben als die het niet in hardware kan doen. Enige wat handig is is om in de bios maximaal ram toe te wijzen naar je onboard videokaart.
Als je hem wilt vesamounten dat kan ook, dit zit allemaal in de doos meegeleverd.
Heb je dan OpenElec erop, of Windows en vervolgens Kodi geinstalleerd?

[ Voor 27% gewijzigd door 50Miles op 25-02-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
50Miles schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Heb je dan OpenElec erop, of Windows en vervolgens Kodi geinstalleerd?
Ik heb hem zelf alleen getest met openelec dat werkte prima. Ik draai hem nu als headless server.

Waar je rekening mee moet houden is dat de efi implementatie wat issues heeft en dat er een hdmi monitor aangesloten moet zijn anders boot die niet door als je hem als efi installeert. Dus ik raad aan om hem gewoon nog legacy te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
justahuman schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:52:
[...]

Ik heb hem zelf alleen getest met openelec dat werkte prima. Ik draai hem nu als headless server.

Waar je rekening mee moet houden is dat de efi implementatie wat issues heeft en dat er een hdmi monitor aangesloten moet zijn anders boot die niet door als je hem als efi installeert. Dus ik raad aan om hem gewoon nog legacy te installeren.
Is toch niets anders dan een instelling in de bios? Werken de menu's etc. overigens een beetje soepel? En vooruit en terugspoelen?

[ Voor 7% gewijzigd door 50Miles op 25-02-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
50Miles schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Is toch niets anders dan een instelling in de bios? Werken de menu's etc. overigens een beetje soepel? En vooruit en terugspoelen?
Correct gewoon bios modes aanzetten en dan doorbooten. Menus werken prima, vooruit/terugspoelen als ik mij herinder ook prima. Al zie voor meer informatie http://openelec.tv/forum/...c-dn2820fykh?limitstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
50Miles schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Thx, precies wat ik verwacht had :9 . Die aan/uitknop is dus nog steeds een issue.
Want die 7 euro stroom per jaar is natuurlijk te veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewinnerloses
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 19:28
Ik heb de NUC2830 in gebruik met Win8 en XBMC. Vind het super werken. Zeker icm een Logitech remote.
Zou achteraf alleen voor de iets grotere SSD gegaan zijn. Dus die ga ik nog een keer vervangen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 127,95€ 127,95
1Crucial CT51264BF160BJ€ 27,95€ 27,95
1Kingston SSDNow 30GB SSDNow S200 30GB€ 32,50€ 32,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,40

NUC word tevens tegenwoordig als eenvoudige pc vervanger gebruikt (browsing/youtube/email)
Staat trouwens 24/7 aan met een externe hdd en Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Klinkt goed!

Is de SSD echt nodig als je OpenElec gaat gebruiken, of volstaat een USB ook? Heb ook nog een 80Gb HDD te liggen. Kan ook (tijdelijk) volstaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewinnerloses
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 19:28
Wat ik begrepen heb is voor OpenElec een usb voldoende. Maar pin me er niet op vast. Heb er geen ervaring mee.
Mijn pre was windows zodat ik en de rest van de familie de NUC ook als simpele pc konden gebruiken.
Heb er tot op heden nog geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fer0x
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 17:32
50Miles schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:12:
Klinkt goed!

Is de SSD echt nodig als je OpenElec gaat gebruiken, of volstaat een USB ook? Heb ook nog een 80Gb HDD te liggen. Kan ook (tijdelijk) volstaan toch?
Ik heb de 2820 met Openelec en werk al ruim een half jaar met alleen een USB (sandisk extreme 32gb), weinig problemen mee. Soms wel wat vastlopers in Openelec tijdens het afspelen van streaming video (99% cpu in gebruik, via ssh met een beetje geduld nog wel te killen/rebooten), ben er nou nog steeds niet achter waar dat van komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08
Heb je overwogen om in plaats van een NUC misschien een kantenklare maar luxere mediaspeler aan te schaffen? Je levert in vergelijking met een NUC wel wat flexibiliteit in maar is aanzienlijk goedkoper.

Minix Neo X8, X8-H, NEO Z64
Deze systemen draaien op Android. De Minix NEO Z64 kan ook aangeschaft worden met Windows 8.1 Bing.
Pipo X7

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Pagina: 1