Onlangs heb ik mijn hele home cinema situatie op de schop gedaan waardoor ik jullie advies nu nodig heb
. Op dit moment draai ik thuis een DIY NAS op Xpenology, eigenlijk dus een Synology systeem. Hier heb ik een mediaspeler bij nodig.
Vroeger heb ik een Rpi gehad, maar deze beviel niet helemaal omdat hij te langzaam was in het menu, vooruit- en terugspoelen, en er geen powerbutton op zat. Door dit laatste moest altijd de stekker eruit en erin om hem aan te zetten.
Daarna een HTPC gehad welke ik eigenlijk te groot vond, waardoor ik die de deur uit heb gedaan en momenteel zonder mediaspeler zit
.
Voor mijn nieuwe mediaspeler twijfel ik tussen de volgende apparaten:
- Rpi 2
- Intel NUC Kit DN2820FYKH (pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH)
Gebruik:
- Afspelen van .Mkv 1080P vanaf mijn NAS
- Soepel in omgang en gebruik
- Kodi wil ik als player gaan gebruiken
Twijfels bij Rpi2
- Nog steeds geen power button?
- Voldoende snelheid?
Twijfels bij Intel NUC
- Is de Intel Celeron N2820 voldoende?
- Geen ervaring met het hele concept.
Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij enigzins kunnen adviseren in deze kwestie
. De mediaspeler hoeft niets anders dan de bestanden vanaf mijn NAS te trekken en op de tv te tonen. Downloaden etc. gebeurd op de NAS.
Vroeger heb ik een Rpi gehad, maar deze beviel niet helemaal omdat hij te langzaam was in het menu, vooruit- en terugspoelen, en er geen powerbutton op zat. Door dit laatste moest altijd de stekker eruit en erin om hem aan te zetten.
Daarna een HTPC gehad welke ik eigenlijk te groot vond, waardoor ik die de deur uit heb gedaan en momenteel zonder mediaspeler zit
Voor mijn nieuwe mediaspeler twijfel ik tussen de volgende apparaten:
- Rpi 2
- Intel NUC Kit DN2820FYKH (pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH)
Gebruik:
- Afspelen van .Mkv 1080P vanaf mijn NAS
- Soepel in omgang en gebruik
- Kodi wil ik als player gaan gebruiken
Twijfels bij Rpi2
- Nog steeds geen power button?
- Voldoende snelheid?
Twijfels bij Intel NUC
- Is de Intel Celeron N2820 voldoende?
- Geen ervaring met het hele concept.
Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij enigzins kunnen adviseren in deze kwestie

[ Voor 4% gewijzigd door 50Miles op 25-02-2015 12:30 ]
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.