Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 09:12
Beste mede-tweakers,

Ik vraag om jullie deskundige advies :)
Ik heb gisteren een lumia 930 besteld via de microsoft store (studentenkorting), maar op dit moment gebruik ik nog een galaxy s3. Deze heeft een microsim terwijl ik straks een nano nodig heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gevonden dat het mogelijk is om een simkaart bij te knippen, maar ik weet niet welke gevolgen dit verder heeft. Volgens een medewerken van mediamarkt was het mogelijk om de kaart bij te knippen en alles over te zetten

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan ik mijn simkaart straks naar een winkel brengen om het te laten bijknippen? Heeft dit verder nog gevolgen, is er nog een reden waarom het 'beter' zou zijn om een nieuwe simkaart te bestellen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• hamsterrip
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11 15:31
Ik weet dat je onder andere bij de Vodafone winkel kan laten overzetten. Die hebben daar een apparaat voor.

• HajoK
Oh ja ik zit nu bij hi met m'n sim-only abonnement ter extra informatie, ik zou daar inderdaad bij de winkel langs kunnen gaan!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Knippen is meestal iets dat je zelf doet, heb nog nooit gehoord dat ze dit in de winkel voor je doen. Meestal vertellen ze dan dat je een nieuwe simkaart nodig hebt.

Je kunt met even googlen wel malletjes vinden die je uit kunt printen, je ziet daarop staan hoe je moet knippen.

Onlangs moest m'n vriendin van micro naar nano over; maar het knippen was bij haar geen optie. De chip van de micro kwam tot over de kniplijn van de nano heen. Heb maar gewoon een nieuwe simkaart besteld, die was binnen 2 dagen bezorgd (Ben als provider).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• HajoK
Dan bestel ik toch maar een nieuwe denk ik, durf het niet helemaal aan om zelf te gaan knippen. Is ook gratis zie ik nu. Bedankt voor de informatie!

Mocht iemand dit nog zien, dan heb ik nog een ongerelateerde vraag: Heeft een van jullie een idee hoe ik mijn contacten straks het handigst op m'n Lumia 930 zet van mijn galaxy s3 als ik een andere sim-kaart heb?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
HajoK schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:58:
Mocht iemand dit nog zien, dan heb ik nog een ongerelateerde vraag: Heeft een van jullie een idee hoe ik mijn contacten straks het handigst op m'n Lumia 930 zet van mijn galaxy s3 als ik een andere sim-kaart heb?
Contacten syncen met Goolge (doet ie wellicht al) en daarna met je nieuwe telefoon ook weer koppelen met dit google account?

Home Assistant configuratie

• HajoK
Dit gebeurt inderdaad al, mooi om te horen dat dat dan gewoon kan :) Bedankt!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Knippen doen ze trouwens ook wel in de winkel hoor. Bij ons in de buurt in ieder geval gewoon bij de phonehouse en dergelijke. Zaken die puur voor 1 merk zijn vaak niet, maar die alles-in-1-zaken hebben vaak wel knippertjes. Heb het zelf ook laten doen (voor nop, sommigen durven er ook nog 5 euro voor te vragen). Gaat gewoon goed, de chip zelf zit in het midden van de simkaart en is heel klein, de rest is puur koperbaantjes voor de contacten.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 07:46
Bij mij ook van micro naar nano afgelopen week. Belcompany heeft hem geknipt (maar wel op eigen risico). Toch maar een gratis nano-sim besteld op vrijdag (zelfde dag nog verstuurd) bij Hi. Dus je hoeft niet eens lang te wachten...

Verwijderd

Gewoon een nieuwe SIM aanvragen. Daar heb je meestal 1x in de zoveel tijd kosteloos recht op. Als je even erbij vertelt dat je een andere telefoon met nano SIM hebt dan zullen ze niet moeilijk doen.
Pagina: 1