Toon posts:

Advies voor game pc!

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ga na een aantal jaar alleen console games te hebben gespeeld, terug naar de master race van game pc's. Probleem is echter; ik ben een arme student. Mijn budget is 800 euro maar daar moet ik ook een beeldscherm voor aanschaffen. Ik ben me bewust dat dit een (erg) laag budget is. Ik ben zelf op bezoek geweest bij een shop die game pc's in elkaar zet. Ze gaven me de onderstaande specificaties voor iets minder dan 500 euro. Met beeldscherm toetsenbord en muis zou het met 600 euro kosten.

- AMD X4 3.9Ghz Quadcore
- 8GB DDR3
- 120GB SSD (evt. tweede gewone harde schijf voor extra schijfruimte)
- nVidia GTX750Ti 2GB

Is dit een redelijke (budget) game pc? De games die ik veelal speel zijn games van Paradox, de Total War series, Company of Heroes series, Empire/City builders en andere strategy en simulation games.

Ik ben nieuw op tweakers.net, en heb ook geen idee of dit in het goede forum is geplaatst. Daarnaast weet ik ook erg weinig van computers af, alleen de standaard informatie (waar dient RAM voor, wat is GHz, wat doet een SSD anders dan een normale schijf etc).

Kan iemand mij helpen in het maken van een keuze? Is het genoemde systeem geschikt om de komende 2/3 jaar games op relatief goede kwaliteit af te spelen? Vragen ze een redelijke prijs? Weet iemand anders game pc shops in de omgeving Enschede Hengelo? Is er een groot verschil tussen 8GB geheugen en 16 GB bij het spelen van games? Maakt 3.9 GHz en 4.1 GHz veel verschil?

Help! Alle soorten advies en raad zijn welkom. :9

Mvg,

Twentse (nog niet zo) Wijze

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd zou ik hier niet zo heel veel van verwachten. Een AMD octocore is niet heel bijzonder, zeker niet in de cpu-happy games als TW. Ook een 750ti is geen wonderkind. Aangezien je er nog weinig op hebt ingelezen en je verplicht bent dat wel doen, zou ik de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guide van september, november en januari. Dan worden al je vragen ook grotendeels beantwoord.

Daarnaast wijs ik je graag op DAA beleid. Toen je daarstraks je topic opende stonden er allemaal vragen. Die staan er niet voor niets. Dit was namelijk de minimale informatie die we verwachten voor er fatsoenlijk advies gegeven kan worden.

Heb je één en ander doorgenomen, open dan een nieuw topic met je eigen lijst!

Dit topic is gesloten.