Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 588214

Topicstarter
Hallo ik heb al heel 1 week lang porblemen met gamen bij upc ik heb alles gedaan om online te kunnen nat typ 2 geopend alles geport maar niks lukt bij mij vriend lukt het wel we hebben het zelfde pakket zelfde provider upc en ik heb ook mijn andere router getest ik gebruik tot nu toe TP-Link Archer c5 vroeger kon ik gewoon online maar nu krijg ik de nw-31194-8 foutmelding als ik wil inloggen via mijn ps4 en ik kan ook niet aanmelden op het site bij playstation.com staat er web pagina niet beschikbaar maar via mijn t-mobile provider kan ik gewoon op dat pagina dus heeft iemand misschien tips voor me wat ik in me modem of router moet instellen graag snelle antwoord ik kan aleen week niet gamen ;( ;( ;(

groetjes dilan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Adem in... adem uit... :z

Af en toe losse zinnen schrijven maakt het een stuk makkelijker om te lezen wat je schrijft - en dus ook om je te helpen :)

Als het tot een week geleden allemaal werkte, is het onwaarschijnlijk dat het probleem ligt aan je provider of aan je gebruikte hardware, want die heb je (voorzover je hier meldt) niet veranderd. Om het probleem op te sporen moet je op zoek gaan naar wat een week geleden wel veranderd is.

Wat me meeste opvalit is dat je niet op playstation.com kunt komen. Ik heb hier ook UPC en kom er probleemloos op. Die vriend van je ook. Ik gok dat wat dan ook verhindert dat je op playstation.com komt je echte probleem is.

Eerste check: heb je iets uitgespookt waardoor je een IP-ban aan je broek gekregen zou kunnen hebben?

Edit:
Als ik op de playstation supportpagina's kijk voor jouw foutmelding zie ik drie stappen genoemd staan:
Step 1: PSN or the game's server may be temporarily unavailable. Please check the status of the game's server via its website. You can check the status of the PSN here.

Step 2: If the servers are active, run the Internet connection test at [Settings] > [Network] > [Test Internet Connection] and make sure you can connect to the network.

Step 3:Update your router to the latest firmware. Turn off other devices that are connected to your network to reduce stress. If this does not work, try again later as the server may be experiencing high volume.
1 en 3 heb je al uitgesloten, want je vriend kan er wel op, en jij hebt een andere router geprobeerd. Maar doe eens punt 2. Heeft je PS4 überhaupt internet- of netwerkconnectivity?

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 25-02-2015 11:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:54:
Adem in... adem uit... :z

Af en toe losse zinnen schrijven maakt het een stuk makkelijker om te lezen wat je schrijft - en dus ook om je te helpen :)

Als het tot een week geleden allemaal werkte, is het onwaarschijnlijk dat het probleem ligt aan je provider of aan je gebruikte hardware, want die heb je (voorzover je hier meldt) niet veranderd. Om het probleem op te sporen moet je op zoek gaan naar wat een week geleden wel veranderd is.

Wat me meeste opvalit is dat je niet op playstation.com kunt komen. Ik heb hier ook UPC en kom er probleemloos op. Die vriend van je ook. Ik gok dat wat dan ook verhindert dat je op playstation.com komt je echte probleem is.

Eerste check: heb je iets uitgespookt waardoor je een IP-ban aan je broek gekregen zou kunnen hebben?
Nee ik heb echt niks uit gespookt heb mijn modem en router geresset en opnieuw geprobeerd zelfs met kabel geprobeerd er zijn meer mensen met deze probleem bij upc kan je zien bij het forum upc reageerd zelf niet maar de mensen die aanwezig zijn op het forum ik heb vaker sony gebeld hier over hun zeiden moet je bij provider wezen en er waren zelfs mensen die zijn overgestapt naar x4all wegens upc en zowizo heb ik geen ip ban want ik kan gewoon inloggen op mijn account via t-mobile hotspot en ook waneer mijn ps4 verbinding maakt met mijn hotspot lukt het ook aanmelden alleen vindt het raar bij upc ik had hun 10 keer gebeld geen oplossing voor het laats bij het 10 gesprek hij zei ik ga eventjes dns wijzigen en toen knoeide hij met me modem had ik geen internet meer moest ik het weer resetten hun begrijpen het zelfs niet en hun zeggen dat ik weer sony moet en toen zei ik tegen dat man van upc waarom lukt het dan wel met t-mobile hotspot toen zei hij je hebt gelijk daarna zei hij we ondersteunen geen playstation network :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ja ik heb wel internet verbinding via mijn ps4 en ip adres is ook opgehaald en er stond bij alles geslaagd behalve bij psn staat er mislukt en nat-type 2 staat gewoon open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kunt overstappen naar een andere provider ;)
Doordat UPC haar zenderpakket gaat veranderen kan je onder je lopende contract uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:21
type je toevallig playstationcom in als je probeert te verbinden, ook zonder punt? dan snap ik dat het niet werkt.

Mijn punt is, interpunctie. Het is nauwelijks leesbaar hoe je het hier neerzet. Je kwakt een lap tekst neer zonder structuur of leestekens, maakt het echt niet makkelijk om doorheen te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eL_Jay schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:08:
Je kunt overstappen naar een andere provider ;)
Doordat UPC haar zenderpakket gaat veranderen kan je onder je lopende contract uit.
Pfffff eigenlijk heb je gelijk ik hoorde dat het ziggo wordt geen upc meer ik heb nog een jaartje contract pffff kan ik dan een jaartje niet gamen het slecht is upc ook wat er gaat veranderen helemaal slecht :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Klinkt toch als een IP ban als je niet eens op playstation.com kan komen. Of een DNS fout ergens.
Probeer deze DNS van google eens:
8.8.8.8 and 8.8.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arn0uDz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:15:
Klinkt toch als een IP ban als je niet eens op playstation.com kan komen. Of een DNS fout ergens.
Probeer deze DNS van google eens:
8.8.8.8 and 8.8.4.4
ik weet dat je dat kan instellen op ps4 maar zal ik dat dns bij me modem instellen heeft dat ook een nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 588214 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Nee ik heb echt niks uit gespookt heb mijn modem en router geresset en opnieuw geprobeerd zelfs met kabel geprobeerd er zijn meer mensen met deze probleem bij upc kan je zien bij het forum upc reageerd zelf niet maar de mensen die aanwezig zijn op het forum
Nogal logisch, UPC is een van de drie grootste providers in NL dus zou raar zijn als er niet veel mensen zouden zijn met problemen. Dan nog: die vriend van je kan prima via UPC gamen. Wat dan ook je probleem is, het is niet je provider :o
ik heb vaker sony gebeld hier over hun zeiden moet je bij provider wezen en er waren zelfs mensen die zijn overgestapt naar x4all wegens upc en zowizo heb ik geen ip ban want ik kan gewoon inloggen op mijn account via t-mobile hotspot en ook waneer mijn ps4 verbinding maakt met mijn hotspot lukt het ook aanmelden
Duh, dat is een ander IP - weet je echt zeker dat je niet stout geweest bent vanaf je UPC IP? :z
alleen vindt het raar bij upc ik had hun 10 keer gebeld geen oplossing voor het laats bij het 10 gesprek hij zei ik ga eventjes dns wijzigen en toen knoeide hij met me modem had ik geen internet meer moest ik het weer resetten hun begrijpen het zelfs niet en hun zeggen dat ik weer sony moet en toen zei ik tegen dat man van upc waarom lukt het dan wel met t-mobile hotspot toen zei hij je hebt gelijk daarna zei hij we ondersteunen geen playstation network :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Je provider levert je een verbinding, niet de diensten erover - en kan die ook niet ondersteunen. Je gaat Waternet toch ook niet bellen als je kraan lekt of je CV combiketel je water niet meer opwarmt? ;)

Nu, focus even op waarom je niet op playstation.com kunt komen. Heb je een PC of een Mac? Kijk dan eerst of je dat kunt pingen, dus in een command prompt/terminal dit invoeren:
code:
1
ping playstation.com

Er kunnen drie dingen gebeuren:
1) Je krijgt meerdere keren "Reply from 209.200.152.198". Dan is het goed en kun je verbinden.
2) Je krijgt meerdere keren "Request timed out". Dan is DNS OK, maar krijg je geen antwoord (dit wijst op IP block)
3) Je krijgt "Ping request could not find host playstation.com". Dan heb je een DNS probleem.

Ik gok trouwens op dat laatste, maar laat weten wat er bij jou exact uitkomt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Nu online
Anoniem: 588214 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
[...]

ik weet dat je dat kan instellen op ps4 maar zal ik dat dns bij me modem instellen heeft dat ook een nut?
Modem is ook goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Uit alle wirwar aan woorden maak ik op dat je achter je modem nog een extra router hebt hangen. Ik gok er op dat het daar dan ook fout gaat. Router achter router zorgt namelijk wel vaker voor problemen. Het modem dat UPC levert is namelijk een modem met ingebouwde router. Als je meer machines er op aan wilt sluiten dan hoef je er alleen maar een switch op aan te sluiten.
Dus probeer het volgende eens: Sluit je playstation eens direct aan op je UPC modem en probeer het dan nog eens.

Het is nu al 2x opgemerkt, dus hopelijk is 3x scheepsrecht. Let eens op je interpunctie. Dus het gebruik van hoofdletters en punten. Dat zorgt er voor dat je post een stuk leesbaarder en vooral begrijpelijker. Neem er de tijd even voor. Die paar seconden die het jou extra kost maken ook niets uit.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/r/mip2sh/8
dion_b schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:19:
[...]

Nogal logisch, UPC is een van de drie grootste providers in NL dus zou raar zijn als er niet veel mensen zouden zijn met problemen. Dan nog: die vriend van je kan prima via UPC gamen. Wat dan ook je probleem is, het is niet je provider :o

[...]

Duh, dat is een ander IP - weet je echt zeker dat je niet stout geweest bent vanaf je UPC IP? :z

[...]

Je provider levert je een verbinding, niet de diensten erover - en kan die ook niet ondersteunen. Je gaat Waternet toch ook niet bellen als je kraan lekt of je CV combiketel je water niet meer opwarmt? ;)

Nu, focus even op waarom je niet op playstation.com kunt komen. Heb je een PC of een Mac? Kijk dan eerst of je dat kunt pingen, dus in een command prompt/terminal dit invoeren:
code:
1
ping playstation.com

Er kunnen drie dingen gebeuren:
1) Je krijgt meerdere keren "Reply from 209.200.152.198". Dan is het goed en kun je verbinden.
2) Je krijgt meerdere keren "Request timed out". Dan is DNS OK, maar krijg je geen antwoord (dit wijst op IP block)
3) Je krijgt "Ping request could not find host playstation.com". Dan heb je een DNS probleem.

Ik gok trouwens op dat laatste, maar laat weten wat er bij jou exact uitkomt.
het lukt wel maar ja ik kan nog steeds niet inloggen en wat ik bedoelde op playstation.com ik kan wel op dat site maar niet aanmelden telkens waneer ik druk op aanmelden staat er webpagina is niet beschikbaar ik kan wel op het playstation.com maar ik kan niet klikken op aanmelden heb ook een afbeelding van mijn van het pingen naar het site http://nl.tinypic.com/r/mip2sh/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:49
Gebruik eens een punt man, mijn god zeg. Het is nu al meerdere keren gezegd maar je negeert het doodleuk.

Als je achter je modem welke standaard in routermodus staat nog een router hebt staan zou het kunnen dat daar ergens wat fout gaat. Mocht dit inderdaad zo zijn, zet dan je modem eens in bridgemodus.

Of wijzig het DNS adres van je pc eens en kijk of je dan wel kan inloggen.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 25-02-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja oke, Zoals welke Dns bedoel u ? Welke kunt u me aanraden. Want die van google heb ik nog nooit geprobeer als dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Nu online
Die van google is gewoon goed, probeer het nou maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Arn0uDz op 25-02-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arn0uDz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:48:
Die van google is gewoon goed, probeer het nou maar.
Nee, Wanneer ik 8.8.8.8 en 8.8.44 doe lukt mijn internet niet meer. Graag zou ik hier een goeie oplossing willen. Ik heb vaak hulp gezocht maar ik dacht dat ik meer bij Tweakers moet wezen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 22:16
Probeer eens in te loggen op deze pagina https://auth.api.sonyentertainmentnetwork.com/login.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat webpagina doet het niet bij mij wel bij mijn mobiel.Het ligt echt aan de provider zelf denk ik ik kan wel via mijn mobiel (T-mobile) op dat site. maar niet via pc en ik kan ook niet inloggen op mijn PSN via mijn Ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

En wat krijg je als resultaat als je auth.api.sonyentertainmentnetwork.com probeert te pingen? Normaliter zou het moeten resolven naar 173.230.217.157.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Even voor de zekerheid, maar gebruik je wel https? http doet het bij mij ook niet.

En heb je dit ook geprobeerd?
E-Vix schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:24:
Dus probeer het volgende eens: Sluit je playstation eens direct aan op je UPC modem en probeer het dan nog eens.

[ Voor 61% gewijzigd door MichelatNL op 25-02-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E-Vix schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:11:
En wat krijg je als resultaat als je auth.api.sonyentertainmentnetwork.com probeert te pingen? Normaliter zou het moeten resolven naar 173.230.217.157.
Wanner ik naar 173.230.217.157 ping krijg ik een Time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Dat klopt heb ik ook. Ping is geblokt blijkbaar.
Maar je moest een ping doen naar auth.api.sonyentertainmentnetwork.com en dan kijken of die het IP-adres 173.230.217.157 teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen het is opgelost Dank jullie ik moest hem in de bridge modes zetten.Ik dacht het lukt wel en nu lukt het eindelijk dankje wel tweakers dus mensen met deze probleem probeer in de bridge modus instellen en router opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je zat dus met een NAT router achter een NAT router te werken...

Niet zo handig dus - en ook niet de schuld van Sony, UPC, TP-Link of wie dan ook. Trouwens, dan nog zou je de problemen die je ervaarde niet moeten hebben. Blijkbaar zat ergens in de config van een van de routers iets ronduit fout te werken mbt HTTPS/SSL - misschien een overactieve firewall - of trouwens de firewall van de een die interfereerde met de firewall van de ander.

Volgende keer in ieder geval in je eerste post de volledige situatie schetsen, dus incl welke modem/router je van je provider hebt en wat allemaal tussen dat en je apparaten hangt. Dan hadden we dit gelijk kunnen roepen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1