Anoniem: 588214 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:03:
[...]
Nee ik heb echt niks uit gespookt heb mijn modem en router geresset en opnieuw geprobeerd zelfs met kabel geprobeerd er zijn meer mensen met deze probleem bij upc kan je zien bij het forum upc reageerd zelf niet maar de mensen die aanwezig zijn op het forum
Nogal logisch, UPC is een van de drie grootste providers in NL dus zou raar zijn als er niet veel mensen zouden zijn met problemen. Dan nog: die vriend van je kan prima via UPC gamen. Wat dan ook je probleem is, het is niet je provider

ik heb vaker sony gebeld hier over hun zeiden moet je bij provider wezen en er waren zelfs mensen die zijn overgestapt naar x4all wegens upc en zowizo heb ik geen ip ban want ik kan gewoon inloggen op mijn account via t-mobile hotspot en ook waneer mijn ps4 verbinding maakt met mijn hotspot lukt het ook aanmelden
Duh, dat is een ander IP - weet je echt zeker dat je niet stout geweest bent vanaf je UPC IP?

Je provider levert je een verbinding, niet de diensten erover - en kan die ook niet ondersteunen. Je gaat Waternet toch ook niet bellen als je kraan lekt of je CV combiketel je water niet meer opwarmt?
Nu, focus even op waarom je niet op playstation.com kunt komen. Heb je een PC of een Mac? Kijk dan eerst of je dat kunt pingen, dus in een command prompt/terminal dit invoeren:
Er kunnen drie dingen gebeuren:
1) Je krijgt meerdere keren "Reply from 209.200.152.198". Dan is het goed en kun je verbinden.
2) Je krijgt meerdere keren "Request timed out". Dan is DNS OK, maar krijg je geen antwoord (dit wijst op IP block)
3) Je krijgt "Ping request could not find host playstation.com". Dan heb je een DNS probleem.
Ik gok trouwens op dat laatste, maar laat weten wat er bij jou exact uitkomt.