Toon posts:

Advies: gebruik Airport Extreme, Express Time Capsule

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze week heb ik een Time Capsule aangeschaft, nu zou ik graag willen weten wat de ideale opstelling is in mijn situatie:

Beschikbaar:
Airport Express
Airport Extreme
Time Capsule 2TB
WD MyBook 1TB
Externe HD 500GB

Basisstation kan bedraad in meterkast bij de modem (UPC). Overige zal draadloos zijn.

Op dit moment gebruik ik de extreme HD voor mijn iMac (Films), de Time Capsule wordt gebruikt als basisstation en uiteraard voor Time Machine. De Express wordt gebruikt voor het vergroten van het netwerk boven. Extreme en WD worden momenteel niet gebruikt.

In de toekomst wil ik graag naast de iMac en Macbook aanschaffen die ook toegang heeft tot diverse documenten. Dus daar moet ik zowel vanuit de iMac als de Macbook gebruik van kunnen maken.

Wat zou voor bovenstaande de meest effectieve en snelste opstelling zijn?

TC als basis, Extreme bij iMac met externe HD (bestandsdeling) en Express voor uitbreiding netwerk? Dan wordt de WD dus niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je maakt het erg moeilijk. Die harddisk kan natuurlijk prima in de meterkast aan de Time Capsule of aan elk ander WiFi puntje van Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Ik zou de TC als basis nemen en bedraad aansluiten op je modem. Modem zou je zelfs in bridge-modus kunnen zeten. Hier kun je ook eventueel extra HD's aanhangen dan.

De Extreme kun je als extender dan gebruiken, bijvoorbeeld op je andere verdieping.

De Express is niet zo zinvol als je ook al een Extreme hebt staan (die nu niks staat te doen :P). Tenzij je nog ergens wilt extenden.